1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

طرز تهیه ماهی کباب با استفاده از کباب پز تابشی گازی محصول تابش استیلا

شروع موضوع توسط tabeshestila ‏16/1/21 در انجمن آشپزخانه

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏6/2/20
    ارسال ها:
    17
    تشکر شده:
    5
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    کباب پز تابشی گازی محصول شرکت مهر تابش استیلا است. این شرکت در زمینه تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات تابشی فعالیت داشته و به عنوان مخترع کباب پز تابشی در ایران شناخته می شود.
    کباب پز تابشی خانگی محصول مهر تابش استیلا تبدیل به یکی از مطرح‌ترین ابزارهای پخت‌وپز در خانه‌ها شده است. این کباب پز بدون دود می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع کباب‌ها را برای شما آماده کند. فرقی نمی‌کند کباب کوبیده باشد یا کباب های کشور های دیگر مانند جوجه کباب مراکشی، شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از این کباب پز خانگی آن‌ها را در آشپزخانه آپارتمان و خانه خود طبخ کنید.
    ماهی کباب را می توان یکی از کباب های معروف در سراسر دنیا دانست. برای طبخ ماهی روش های زیاد استفاده شد. در ایران معمولاً ماهی کباب با استفاده از ادویه های زیاد به صورت کامل کبابی می شود. در برخی از کشورها ماهی را به صورت خام و یا نیم پز مصرف می کنند. در کشورهای دیگر نیز ماهی بدون استفاده از ادویه به صورت کامل روی آتش کباب می شود. هر کدام از این روش ها طعم و مزه خاص خود را دارد. در این آموزش ما به شما طرز طبخ ماهی کباب با استفاده از کباب پز تابشی گازی را اموزش می دهیم.

    طرز تهیه ماهی کباب با استفاده از کباب پز تابشی گازی
    در ایران برای طبخ ماهی کبابی باید از ادویه ها زیاد استفاده کرد. در این مقاله ما به شما طرز تهیه ماهی کباب با استفاده از ادویه ها را آموزش می دهیم. همچنین طرز تهیه ادویه ماهی را نیز به شما آموزش می‌دهیم تا به راحتی می توانید انواع ماهی را با استفاده از این ادویه ها طبخ کنید.
    ماهی کباب را می توان یکی از خوشمزه ترین کباب ها نامید. طرز تهیه این کباب بسیار ساده و در کوتاه ترین زمان ممکن آماده می شود. بر خلاف جوجه کباب و یا کباب کوبیده که شما باید از مدت ها قبل مواد آن را در طعم دهنده قرار دهید، برای طبخ ماهی کباب شما باید این مواد را در حدود یک ساعت قبل از کباب کردن به ماهی اضافه کنید.
    مواد اولیه ارائه شده برای دو عدد ماهی قزل آلا است. این ادویه ها برای انواع ماهی با دستوران طبخ های مختلف کاربرد دارد. فرقی نمی‌کند ماهی شما شکم پر باشد و یا اینکه با توری کباب طبخ شود و یا به صورت سوخاری طبخ شود. به راحتی می توانید از این مواد برای طعم دار شدن ماهی و از بین بردن بوی ماهی استفاده کنید.



    مواد لازم برای طبخ ماهی برای 4 نفر
    • ماهی : قزل آلا پاک شده (هر نوع ماهی دیگری را می توان استفاده کرد) 2 عدد
    • زعفران دم کرده: نصف فنجان چای خوری
    • کره: 50 گرم
    • روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری
    • پیاز: 1 عدد متوسط
    • آب لیمو یا آب نارنج: 2 قاشق غذاخوری
    • نمک: 3/1 قاشق چای خوری
    • ادویه ماهی: 2 قاشق غذاخوری
    • سس مخصوص: 6 قاشق غذاخوری
    • گوجه، فلفل دلمه ای برش خورده، ساقه پیازچه (برای تزیین و در صورت نیاز به مقدار دلخواه)
    [​IMG]
    شرکت مهر تابش استیلا تولید کننده تخصصی کباب پز تابشی در ایران
    طرز تهیه ادویه ماهی
    ماهی دارای طبعی سرد است و به همین دلیل باید در ادویه های آن از ادویه های گرم استفاده شود. استفاده از این ادویه ها باعث طعم دار شدن ماهی شده و بوی بد آن را نیز از بین می برد. ادویه ماهی شامل موارد زیر می شود:

    • پودر سیر: 2 قاشق سوپ‌خوری
    • فلفل سیاه: 1 قاشق سوپ‌خوری
    • فلفل قرمز: 6 عدد
    • پودر گشنیز: 2 قاشق سوپ‌خوری
    • زردچوبه: 2 قاشق سوپ‌خوری
    • زیره سبز: 1 قاشق سوپ‌خوری
    • پودر زنجبیل: 1 قاشق چای خوری
    • پودر آویشن: 1 قاشق چای‌خوری
    در ابتدا ادویه هایی که به صورت پودر نیستند را با استفاده از یک هاونگ یا زعفران کوب پودر کنید. سپس این ادویه ها را در داخل یک ظرف ریخته و با هم مخلوط کنید. شما می توانید این پودرها را در داخل یک پلاستیک زیپ پک دار ریخته و در داخل یخچال قرار دهید. محل نگهداری این پودرها باید جای خشک، خنک و تاریک باشد.

    طرز تهیه سس مخصوص
    • رب انار: 2 قاشق غذاخوری
    • سیر: 2 حبه
    • آب: نصف استکان
    • نمک: به مقدار لازم
    برای این کار باید دو قاشق رب انار محلی را مقداری آب جوش و سیر رنده شده مخلوط کرده و قمری آن را تف دهید. طعم این سس باید ترش باشد. به هیچ عنوان از رب انار شیرین استفاده نکنید.

    ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
    شما می توانید از طریق صفحات اجتمایی ما در اینستاگرام ، و یا با جست جو کردن محصول مورد نظر خود در صفحات نماشا، آپارات و همچنین جست و جو کردن آگهی های تبلیغاتی ما در سایت دیوار، با محصولات ما آشنا شوید.

    تماس و خرید محصولات تابش استیلا
    شما می‌توانید برای سفارش محصولات تابش استیلا با شماره‌های ارائه شده در همین سایت تماس گرفته و یا از بخش تماس با ما پیام خود را ارسال نمایید.

    برای راحتی کار می توانید از طریق واتساپ و یا تلگرام با ما در تماس باشید. شما می توانید از قابلیت قرار داده شده در گوشه سمت راست صفحه استفاده کنید.

    .

    آموزش طبخ ماهی کباب با استفاده از کباب پزتابشی
    مرحله اول: طعم دار کردن ماهی

    • ابتدا ماهی را بشویید. فرقی نمی‌کند که ماهی های شما تکه شده یا شکم ماهی خالی شده باشد. آن‌ها را در یک ظرف بزرگ قرار دهید تا آب آن‌ها خشک شود. مراقب باشید ماهی در کوتاه ترین زمان ممکن فاسد می شود و بوی بدی می‌گیرد. ماهی در فضای بیرون از یخچال نباید بیش از 20 دقیقه بیرون باشد.
    • در ابتدا روی ماهی آبلیمو تازه یا آب نارنج را بچکانید. سپس روی آن روغن زیتون ریخته و به نام قسمت های ماهی این روغن زیتون را پخش کنید.
    • سپس ادویه ماهی را به ماهی اضافه کرده و به تمام قسمت های آن پخش کنید تا همه بخش های ماهی به ادویه آغشته شود. سپس نیمی از زعفران دم کرده را روی ماهی ها بریزید تا طعم و رنگ مناسب را به خود بگیرد.
    • بعد از این مرحله نمک را روی سطح ماهی بپاشید. سپس باید آب پیاز را گرفته و روی ماهی بریزید سعی کنید که تمام قسمت های ماهی به آب پیاز آغشته شوند. حال باید درب ظرف را گذشته و ماهی را به مدت نیم ساعت الی 45 دقیقه در یخچال قرار دهید. این کار باعث می شود که طعم ادویه ها به خورد ماهی برود.
    [​IMG]
    طرز تهیه ماهی کباب
    [​IMG]
    طرز تهیه ماهی کباب
    [​IMG]
    طرز تهیه ماهی کباب
    مرحله دوم اماده کردن ماهی برای کباب کردن در کباب پز تابشی گازی
    • حال باید ماهی را برای طبخ روی توری مخصوص قرار دهید. شما می توانید در این مرحله از توری مخصوص ماهی کباب هم استفاده کنید. برای اینکه ماهی به توری نچسبد بهتر است که توری را با کمی روغن چرب کنید. حال ماهی رو روی توری قرار دهید.
    • ماهی را باید از سمت پوست روی توری قرار دهید. اگر ماهی را به صورت کامل در توری قرار می دهید با یک چاقوی تیز روی سطح پوست آن برش های کوچکی ایجاد کنید تا گوشت ماهی مغز پخت شود. شما می توانید در توری ماهی علاوه بر ماهی گوجه و برس های فلفل دلمه هم قرار دهید.
    از ویدئو های محصولات ما بازدید نمایید
    شما می توانید از طریق صفحات اجتمایی ما در اینستاگرام ، و یا با جست جو کردن محصول مورد نظر خود در صفحات نماشا، آپارات و همچنین جست و جو کردن آگهی های تبلیغاتی ما در سایت دیوار، با محصولات ما آشنا شوید.

    مرحله سوم – طبخ ماهی کباب با استفاده از کباب پز تابشی گازی

    • در این مرحله باید کباب پز تابشی گازی را آماده کنید. نکته مهم در خصوص کباب پزتابشی برای طبخ ماهی کباب این است که طبقه یا توری باید در دورترین فاصله از سرامیک ها باشد. ماهی گوشت تردی دارد و خیلی سریع کباب می شود به همین دلیل باید در فاصله دورتری نسبت به سرامیک های تابشی قرار گیرد.
    • در ابتدا باید طبقه کباب پز را در پایین ترین و دورترین نقطه نسبت به تابش قرار دهید. سپس سینی کباب پز را پر از آب کرده و کباب پز را روشن می‌کنید تا سرامیک ها سرخ و گداخته شوند. حال باید طوری ماهی کباب را در کباب پز قرار دهید بعد از 30 ثانیه ماهی را بچرخانید تا هر دو طرف ماهی حالت کبابی به خود بگیرد. بعد از این کره را آب کرده و با زعفران دم کرده مخلوط کنید و روی ماهی ها به آرامی با فرچه بمالید تا رنگ ماهی نیز طلایی شود.
    • ماهی کباب به سرعت آماده می شود. با استفاده از کباب پز تابشی خانگی شما می توانید در کمتر از 7 دقیقه ماهی کباب خود را آماده کنید.
    [​IMG]
    طرز تهیه ماهی کباب
    [​IMG]
    طرز تهیه ماهی کباب
    [​IMG]
    طرز تهیه ماهی کباب
    مرحله چهارم سرو ماهی کباب با استفاده از سس مخصوص
    قبل از مصرف سس مخصوص را روی ماهی کباب بریزید و همراه با برنج میل کنید. این سس را به همراه برنج و ماهی میل کنید تا مزه ملس رب انار را بهتر حس کنید. اگر سیر داخل آن شما را اذیت می‌کند می توانید مقدار آن را کاهش داده و یا از پودر سیر استفاده کنید. در کنار ماهی کباب حتماً از زیتون (زیتون پرورده)، ترشی محلی و دیگر موارد می توانید استفاده کنید.



    کباب پز تابشی با برند تابش استیلا حاصل 40 سال تلاش و تجربه مدیران شرکت مهر تابش استیلای اراک می‌باشد. ما بر آنیم این شرکت را چنان متحول کنیم تا با توسعه کارکنان و بهبود مستمر محصولات، خدمات، انعطاف پذیری و افزایش بازدهی ، در شمار معتبرترین و مشهورترین عرضه کنندگان تجهیزات تابشی آشپزخانه‌های صنعتی درآییم.

    تمامی محصولات شرکت مهر تابش استیلا دارای 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

    [​IMG]
    کباب پز تابشی خانگی گیر بکس دار محصول مهر تابش استیلا
    [​IMG]
    طرز تهیه ماهی کباب
    [​IMG]
    کباب پز تابشی خانگی
    سوالات متداول
    قیمت کباب پز تابشی ؟
    قیمت کباب پز تابشی خانگی بسیار مناسب بوده و شما می توانید این کباب پز بدون دود را به قیمت خرید از درب کارخانه خریداری نمایید.

    کباب پز تابشی خانگی مهر تابش استیلا
    کباب پز تابشی خانگی را می‌تواند نمونه کوچک‌شده کباب‌پزهای صنعتی یا همان کباب پز کوچک نامید. کباب پز تابشی خانگی محصول شرکت مهر تابش استیلا است.

    کباب پز کوچک مهر تابش استیلا
    کباب پز کوچک در واقع نوعی کباب پز بدون دود است که می‌تواند در زمینه پخت انواع کباب، جوجه کباب، پیتزا، همبرگر، استیک و غیره به شما کمک کند. این کباب پز بدون دود محصول شرکت مهر تابش استیلا است. شما می‌توانید این کباب پز کوچک را به‌راحتی از کارخانه سفارش داده و درب منزل خود دریافت نمایید.

    کباب پز تابشی اراک
    کباب پز تابشی اراک در واقع همان کباب پز بدون دود (کباب پز کوچک) محصول شرکت مهر تابش استیلا است. مجموعه تابش استیلا به‌عنوان مخترع و تولیدکننده تخصصی کباب پزتابشی در ایران شناخته می‌شود. کباب پز تابشی اراک در دو مدل مختلف با نام های کباب پز تابشی خانگی مدل گیربکس دار و کباب پزتابشی خانگی مدل 99 ساخته شده است.

    کباب پز تابشی گازی
    تمامی مدل‌های کباب پز تابشی ، گاز ایران را پشتیبانی می‌کنند. شما به‌راحتی می‌توانید انواع کباب‌پزهای تابشی خانگی و کباب پز تابشی اراک صنعتی را در خانه و یا محل کار خود نصب‌کرده و از آن‌ها استفاده کنید. همچنین کباب پز تابشی گازی توانایی کار با گاز LPG را نیز دارد. کباب پز تابشی گازی در واقع همان کباب پز بدون دود ( کباب پز کوچک) محصول شرکت مهر تابش استیلا است
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏16/1/21