1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

لوبیا پلو جنوبی

شروع موضوع توسط arezofaraji ‏13/1/21 در انجمن غذاهای ایرانی

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏13/12/20
    ارسال ها:
    34
    تشکر شده:
    34
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    مواد لازم

    1. 3 تکه مرغ
    2. 1 و نیم پیمانه پلوپزی برنج
    3. 3 چهارم فنجان لوبیا چشم بلبلی
    4. نمک زردچوبه دارچین آویشن زنجبیل ب م ل
    5. 1 ق غ زرشک
    6. 3 عدد پیاز
    7. 3 ق غ شوید خشک
    8. 1 ق م پودر زیره سیاه (اختیاری)
    9. 2 تا (3 ق غ) روغن زیتون
    مراحل


    1. لوبیا را از شب قبل خیس کنید و هر دوساعت آبش رو عوض کنید سپس در قابلمه بریزد و با یک فنجان آب و کمی نمک بزارید لوبیاها نیم پخت شود، بعد آبکش کنید/ مرغ هارا جداگانه با ۲ ق غ روغن زیتون و یک لیوان پُر آب و نمک زردچوبه زنجبیل دارچین بزارید کامل پخته شود و آبش تمام شود به روغن بیاد بعد بزارید سرد شود و ریش ریش کنید/ برنج را از ۲ ساعت قبل با یک ق م نمک خیس کنید.


    2. پیاز ها را رنده درشت بزنید و در تابه روغن بریزید پیاز هارا تفت دهید تا طلایی شود بعد نمک آویشن زردچوبه زنجبیل دارچین را اضافه کنید هم بزنید.

      [​IMG][​IMG][​IMG]
    3. حالا لوبیا های نیم پز را به پیاز اضافه کنید هم بزنید تا مواد مخلوط و خوب مزه دار شود و سپس مرغ ریش ریش شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید مواد را کنار بزنید وسط تابه زرشک را بریزید کمی تفت دهید و با مواد مخلوط کنید من پودر زیره هم اضافه کردم.مواد آماده ست حرارت را خاموش کنید و کنار بزارید

      [​IMG][​IMG][​IMG]
    4. حالا در قابلمه آب بریزید بزارید جوش بیاد بعد آب برنج خیس شده را خالی کنید و برنج را در قابلمه بریزید ۵ تا ۱۰ دقیقه بزارید برنج نیم پخت شود سپس آبکش کنید در قابلمه کمی روغن بریزید و ته دیگ مورد نظر را بزارید من سیب زمینی و نان گذاشتم کمی از برنج آبکش شده را بریزید بعد شوید خشک و بعد مواد لوبیا چشم بلبلی را بریزید دوباره برنج شوید و مواد و در آخر روی مواد را برنج بریزید.

      [​IMG][​IMG]
    5. در قابلمه را دمکنی بزارید و روی حرارت گاز هم شعله پخش کن قرار دهید لوبیا چشم بلبلی پلو را به مدت ۴۰ دقیقه با حرارت کم بزارید دم بکشد. خوشمزه جان ما آماده ست نوش جان

      [​IMG][​IMG][​IMG]
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏13/1/21
    M!LAD و آرامی از این پست تشکر کرده اند.