1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

هر آنچه که باید در رابطه طراحی دکوراسیون آشپزخانه خاکستری بدانید

شروع موضوع توسط redpanel ‏11/1/21 در انجمن دکوراسیون داخلی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏6/9/20
    ارسال ها:
    13
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    می‌‌دانیم که آشپزخانه هر خانه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های آن خانه است. اگر کمی در رابطه با طراحی دکوراسیون اطلاعات داشته باشید احتمالا می‌دانید که یکی از اصولی که باید در هنگام طراحی آشپزخانه به آن توجه داشته باشید، زیبایی در عین کارآمدی است؛ این موضوع زمانی از درجه اهمیت بالاتری برخوردار خواهد شد که شما لازم باشد طراحی دکوراسیون یک آشپزخانه را انجام دهید. پیاده سازی کردن دکوراسیون یک آشپزخانه شاید در نگاه اول کاری آسان و بدور از هرگونه مشکل باشد، اما اگر وارد ماجرا شوید خواهید دید که این موضوع چقدر می‌تواند سخت و گاهی ناممکن باشد. با ما در این مقاله از وب سایت ردپنل همراه باشید تا در رابطه با طراحی دکوراسیون آشپزخانه خاکستری اطلاعاتی کسب کنید.
    رنگ‌ها نقش زیادی در طراحی دارند، خواه این طراحی بخشی از طراحی دکوراسیون داخلی باشد خواه در حال پیاده سازی دکوراسیون خارجی منزل باشد؛ توجه داشتن به رنگ‌ مهم و اساسی است. از لحاظ دسته بندی رنگ‌ها را می‌توان به سه دسته بزرگ تقسیم بندی کرد، رنگ‌های گرم، رنگ‌های سرد و رنگ‌های خنثی. از جمله ویژگی‌های رنگ‌های خنثی می‌توان به قابلیت ست شدگی آن با دیگر رنگ‌ها و همچنین مناسب بودن برای هر فضایی اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم بگوییم که چگونه از یک رنگ خنثی مانند خاکستری در طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید.

    طراحی دکوراسیون آشپزخانه خاکستری
    اگر بخواهیم اصلی‌ترین رنگ آشپزخانه ما خاکستری باشد باید به مواردی که در ادامه در رابطه با آن توضیحاتی خواهیم داد توجه داشته باشید. قبل آن که در رابطه با طراحی دکوراسیون آشپزخانه خاکستری اطلاعاتی ارائه دهیم لازم است که کمی در رابطه با روانشناسی این رنگ بدانیم.
    روانشناسی رنگ خاکستری و دلیل استفاده از آن در آشپزخانه
    رنگ خاکستری یا همان رنگ طوسی دارای طیف رنگی مختلفی است و این رنگ از ترکیب دو رنگ مشکی و سفید به وجود می‌آید. این رنگ همان طور که در مقدمه مقاله گفته شد رنگی خنثی است. طیف‌های رنگی خاکستری را می‌توان موارد زیر در نظر گرفت.

    • خاکستری روشن
    • خاکستری تیره
    • نقره‌ای
    • طوسی
    • دودی
    • سربی
    • سربی تیره
    از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این رنگ می‌توان به آرامش و راحتی اشاره کرد. از آنجایی که این رنگ یک رنگ خنثی است، آرامش زیادی را در این رنگ می‌توانید ببینید. توجه داشته باشید که استفاده کردن از این رنگ به میزان زیاد در طراحی دکوراسیون باعث خواهد شد که با کاهش انرژی زیادی رو به رو شوید و میل به خواب و افسردگی در شما زیاد شود. به همین دلیل به هیچ عنوان از این رنگ به میزان زیاد در طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده نکنید.
    تمام آشپزخانه خود را خاکستری نکنید
    همین ابتدای کار باید بگوییم که استفاده کردن بیش از اندازه این رنگ باعث می‌شود که فضای آشپزخانه، دل گیر و گرفته نشان داده شود. این موضوع زمانی خود را بیشتر نشان خواهد داد که شما بخواهید از این رنگ در یک آشپزخانه کوچک استفاده کنید. اگر عکس دکوراسیون آشپزخانه خاکستری کوچک موجود در اینترنت یا عکس‌های همین مقاله را نگاه کنید می‌بینید که استفاده کردن به میزان زیاد از این رنگ باعث خواهد شد که محیط شما کوچک‌تر از آنچه که است دیده شود.

    از رنگ‌های متضاد خاکستری برای زیبایی بیشتر آشپزخانه استفاده کنید
    استفاده کردن از رنگ‌های متضاد باعث خواهد شد که محیط زیباتر جلوه کند. درست است که در دنیای رنگ‌ها رنگ خاکستری رنگ متضادی ندارد اما استفاده کردن از رنگ‌هایی با کنتراست بالا با رنگ خاکستری می‌تواند ایده جالبی باشد. به عنوان مثال می‌توانید تمام قاب عکس‌هایی که قرار است به دیوار آویزان شوند را به رنگ سفید درآورید؛ در این حالت یک کنتراست بینهایت عالی در اختیار خواهید داشت که زیبایی زیادی به دکوراسیون آشپزخانه خاکستری شما خواهد داد.
    رنگ خاکستری و طراحی مدرن آشپزخانه
    رنگ‌های خنثی یکی از مهم‌ترین رنگ‌ها در هنگام طراحی دکوراسیون‌های مدرن است. اگر قصد دارید یک دکوراسیون مدرن در آشپزخانه داشته باشید، پیشنهاد ما به شما طراحی دکوراسیون آشپزخانه با رنگ خاکستری است. این رنگ و تناژهای مختلف آن را می‌توان یکی از پایه‌های ثابت طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن در نظر گرفت.

    فضای آشپزخانه خود را با رنگ خاکستری مینیمال طراحی کنید
    یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی فضاهای مینیمال را می‌توان عدم نیاز به تجملات پر زرق و برق در نظر گرفت. در این گونه از طراحی‌ها به هیچ عنوان وسایل و تجهیزات درون آشپزخانه روی کابینت‌ها و در فضا جایگذاری نمی‌شوند و جای تمامی وسایل، درون کابینت‌ها خواهد بود به جز مواردی که روزانه و به صورت مداوم در آشپزخانه از آن استفاده می‌شود. داشتن چند تابلو آویز برای محیط آشپزخانه و یا استفاده از یک الی دو پوستر مناسب با محیط می‌تواند کمک زیادی به شما در جلوگیری از شلوغ شدن آشپزخانه داشته باشد و فضای شما را به سمت طراحی مینیمال پیش ببرد.
    برای زیبای بیشتر پیشنهاد می‌شود حتما در طراحی خود از یک طیف رنگ یا یک گرادینت رنگی استفاده کنید، به عنوان مثال شروع رنگ با خاکستری روشن باشد و امتداد آن با خاکستری تیره به پایان برسد. به این صورت خواهید توانست فضا را کمی برای آشپزی ملایم‌تر کنید.

    همچنین پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به دیگر مقالات دسته طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه وب سایت ردپنل بزنید و بعد از آن اقدام به طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود کنید.

    دکوراچی مرجع تخصصی طراحی و تولید سفارشی انواع محصولات دکوراتیو
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏13/1/21
    plannerce از این پست تشکر کرده است.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏6/3/22
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    حرفه:
    طراحی دکوراسیون
    در ادامه مطلب جامع طراحی آشپزخانه خاکستری در اینجا 10 ایده آشپزخانه به رنگ خاکستری آورده شده است تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا کابینت های طوسی برای آشپزخانه جدید شما مناسب هستند یا خیر؟!
    1- خاکستری روشن با میزهای خامه ای
    [​IMG]

    2- کابینت خاکستری روشن با پیشخوان های خاکستری

    [​IMG]

    3- کابینت به رنگ خاکستری روشن با میزهای بژ
    [​IMG]
    4- خاکستری روشن با پیشخوان سفید روشن
    [​IMG]
    5- کابینت خاکستری روشن با صفحه پشتی سفید
    [​IMG]
    6- ترکیب میزهای سفید متضاد با کابینت خاکستری تیره
    [​IMG]
    7- طراحی کابینت خاکستری تیره با پیشخوان خاکستری تیره
    [​IMG]
    8- ساخت کابینت خاکستری تیره با میزهای مشکی
    [​IMG]
    9- ترکیب خاکستری و سفید برای کابینت های آشپزخانه
    [​IMG]
    10- کابینت های خاکستری مات با تطبیق جزیره آشپزخانه خاکستری
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏6/3/22