1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

پیشگیری بهتر از درمان است، قبل از خرید خودرو را کارشناسی کنید!

شروع موضوع توسط zeynabzizi ‏5/1/21 در انجمن خودرو

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏15/11/20
    ارسال ها:
    11
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    چرا خریداران تمایل بیشتری به خرید خودرو دست دوم دارند؟

    افزایش قیمت خودرو باعث شده است که توانایی خریداران برای خرید خودرو صفر کاهش پیدا کند. در نتیجه بیشتر خریداران برای کاهش هزینه‌های خود ترجیح می‌دهند که خودروی دست دوم را خریداری کنند. اما خرید خودرو دست دوم خطراتی را به همراه دارد که ممکن است خسارت‌های مالی فراوانی را برای شما به دنبال داشته باشد. بر طبق آمار 82% درصد فروشنده‌های خودرو دست دوم اعلام می‌کنند که خودروی آن‌ها سالم است. این در حالی است که درحدود 70 درصد از این خودروها دارای مشکلاتی در قسمت‌های بدنه یا فنی یا هر دو هستند. مشکلاتی که تشخیص آن‌ها توسط افراد غیر متخصص چندان راحت نیست. در نتیجه کارشناسی خودرو در اینجا اهمیت پیدا کرده و می‌تواند شما را از هر عیب و نقصی آگاه کند.

    قیمت کارشناسی خودرو بسته به مدل و سال ساخت خودرو متفاوت است. از‌آن‌جایی‌که معمولا خودروهای گران‌تر یا به‌اصطلاح مدل‌ بالاتر از امکانات بیشتری برخوردار هستند، قیمت کارشناسی خودرو آن‌ها بالاتر از خودروهای سطح اقتصادی است. اما قیمت کارشناسی خودروهای داخلی که در بازار فراوان هستند، برای خریداران بسیار مناسب است تا پرداخت هزینه کارشناسی خودرو را به ضرر چند ده میلیون تومانی ترجیح دهند.

    [​IMG]

    کارشناسی خودرو به صورت تخصصی شامل چه مواردی می‌شود؟

    کارشناسان زمانی که برای کارشناسی خودرو به محل مراجعه می‌کنند، چک لیستی را همراه خود دارند. این کارشناسان تمامی موارد موجود در لیست را چک کرده و از دستگاه‌های خاص برای اطمینان از سلامت خودرو استفاده می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین موارد موجود در این چک لیست اشاره می‌کنیم.

    - سلامت بدنه و شاسی

    در حدود 20 درصد از خودروهای کارکرده قسمت‌هایی مانند کاپوت، سقف یا گلگیر تعویض شده است. تعویض قطعات نیز می‌تواند قیمت خودرو را تا حد زیادی کاهش داده و باید به طور دقیق کارشناسی شود. بنابراین لازم است که در هنگام خرید به هرگونه فرورفتگی، ترک خوردگی، آچار خوردگی، رنگ پریدگی، پوسیدگی و یا تعویض قطعات دقت شود.

    علاوه تعویض قطعات بدنه، سلامت شاسی خودرو نیز بسیار اهمیت دارد. زیرا شاسی یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها برای تنظیم زاویه چرخ‌ها و در نتیجه حفظ تعادل خودرو است. از سوی دیگر وجود ایراد در شاسی نشان‌دهنده این موضوع است که خودرو آسیب زیادی را متحمل شده و بازسازی شده است. هرگز نباید اهمیت این موضوع را در هنگام کارشناسی خودرو دست کم گرفت، زیرا سلامت شاسی در سرعت‌های بالا یا مسافرت با حفظ سلامت سرنشینان رابطه مستقیم دارد.

    - کارکرد خودرو

    در اکثر موارد فروشنده‌های خودروهایی با کارکرد بالا، کیلومتر خودرو را دست‌کاری می‌کنند. در چنین مواردی برای تشخیص این موضوع تنها تجربه و تخصص می‌تواند به کمک شما بیاید. خودروهایی که کارکرد زیادی داشته باشند، قطعات آن‌ها استهلاک بیشتری داشته و شما را خیلی زود روانه تعمیرگاه خواهند کرد.

    کارشناسی خودرو کارکرده پیش از خرید مانند پیشگیری قبل از درمان است. شما می‌توانید در زمانی که هنوز معامله برای خرید خودرو انجام نگرفته است و پولی پرداخت نکرده‌اید، با صرف هزینه اندکی از ضررهای چند ده میلیون تومانی در آینده جلوگیری کنید. برای این کار به یک کارشناس متخصص و دقیق نیاز دارید.

    منبع: خبر فارسی
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏5/1/21