1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

فایر فاکس 84 با پشتیبانی از مک ها و بهبود عملکرد چشمگیر منتشر شد

شروع موضوع توسط m naizar ‏18/12/20 در انجمن فناوری

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,272
    تشکر شده:
    98,883
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    فایر فاکس 84 با پشتیبانی از مک ها و بهبود عملکرد چشمگیر منتشر شد
    [​IMG]
    موزیلا نسخه ۸۴ مرورگر فایرفاکس را با پشتیبانی رسمی از مک های M1 منتشر کرد و از «بهبود چشمگیر عملکرد» این نسخه در مقایسه با نسخه قبل خبر داد.

    بزرگ ترین تغییر فایرفاکس ۸۴، پشتیبانی رسمی از مک های جدید مبتنی بر چیپ M1 شامل مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک مینی است. به گفته موزیلا این نسخه بیش از ۲.۵ برابر سریع تر باز می شود و وب اپلیکیشن ها حالا نسبت به قبل دو برابر بیشتر واکنش گرا (ریسپانسیو) هستند.

    موزیلا می گوید اگر از مک های M1 استفاده می کنید، باید پس از آپدیت از این مرورگر خارج شده و آن را دوباره راه اندازی کنید تا مرورگر روی معماری جدید به شکل روان و بی نقص اجرا شود. به گفته موزیلا نسخه جدید عملکرد سریع تری داشته و در مصرف باتری صرفه جویی می کند.

    [​IMG]

    علاوه بر این برای اطمینان از نصب نسخه Apple Silicon فایرفاکس روی مک های جدید، کاربران می توانند دستور about:support را در قسمت نوار آدرس مرورگر وارد کنند. اگر روبروی Rosetta Translated کلمه false درج شده باشد یعنی نسخه جدید نصب شده است.

    فایرفاکس ۸۴ علاوه بر پشتیبانی از مک بوک های جدید، قابلیتی به نام WebRender را دارد که به گفته موزیلا به اپ ها اجازه اجرا شدن با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در MacOS Big Sur، دیوایس های ویندوزی با پردازشگرهای گرافیکی نسل ۶ اینتل و لپ تاپ های مبتنی بر اینتل با ویندوز ۷ و ۸ را می دهد.

    نسخه لینوکس فایرفاکس نیز تغییراتی داشته و موزیلا می گوید این نسخه برای اولین بار با یک پایپ لاین گرافیکی شتاب یافته برای لینوکس، GNOME و X11 منتشر می شود. علاوه بر این نسخه جدید فایرفاکس از تکنیک های جدیدی برای تخصیص حافظه اشتراکی در لینوکس استفاده می کند که به بهبود عملکرد و افزایش سازگاری با Docker منتهی خواهد شد.

    موزیلا اضافه می کند که فایرفاکس ۸۴ آخرین نسخه ای است که از ادوبی فلش پشتیبانی می کند چرا که پشتیبانی رسمی از این افزونه ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی) به پایان می رسد.

    دیجیآتو