1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آیا گوشی همراه ما هک شده؟/ راه تشخیص و مقابله

شروع موضوع توسط m naizar ‏11/12/20 در انجمن اخبار و بررسی

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,272
    تشکر شده:
    98,885
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    آیا گوشی همراه ما هک شده؟/ راه تشخیص و مقابله
    [​IMG]


    به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین ، هک شدن گوشی هوشمند می تواند هویت و حریم خصوصی شما را به خطر بیندازد بدون اینکه حتی خودتان در جریان باشید. کلاهبرداران به طور مداوم تکامل می یابند، روش های هک را بهبود می بخشند و کشف آنها دشوارتر می شود. این بدان معناست که یک کاربر عادی ممکن است از نظر تعداد حملات سایبری کاملا ناآگاه باشد، خوشبختانه شما می توانید با به روز بودن در مورد جدیدترین شیوه ها و آگاهی از هک ها از اطلاعات و حریم خصوصی خود محافظت کنید.

    گوشی های هوشمند تمام حساب ها و اطلاعات شخصی ما را در یک مکان واحد و مشخص قرار داده است و این باعث می شود گوشی های ما به هدفی مناسب برای یک هکر تبدیل شود. همه گزینه ها از بانکداری گرفته تا ایمیل و رسانه های اجتماعی با دستگاه شما مرتبط است. این بدان معناست که به محض دسترسی مجرم به تلفن شما ، همه برنامه های شما آماده برای سرقت اینترنتی هستند.

    [​IMG]

    هک تلفنی چیست؟

    هک تلفنی شامل هر روشی است که در آن شخصی مجبور می شود به تلفن یا ارتباطات شما دسترسی پیدا کند. این می تواند از نقض امنیتی پیشرفته تا گشت و گذار و سهل انگاری در ارتباطات اینترنتی بدون امنیت باشد. این امر همچنین می تواند شامل سرقت فیزیکی تلفن شما و هک کردن اجباری آن از طریق روش هایی مانند Brute Force انجام شود. هک تلفنی می تواند برای همه تلفن ها از جمله اندروید و آیفون اتفاق بیفتد، از آنجا که هرکسی در مقابل هک شدن تلفن آسیب پذیر است، به همه کاربران توصیه می کنیم که نحوه شناسایی دستگاه آسیب دیده را بیاموزند.

    [​IMG]

    چگونه متوجه شویم گوشی هوشمند هک شده است؟

    یک یا چند مورد از این موارد می تواند یک هشدار قرمز باشد که برخی تلفن شما را هک کرده اند:

    ۱. گوشی هوشمند شما به سرعت شارژ از دست می دهد، بدافزارها و برنامه های متقلبانه گاهی از کد مخربی استفاده می کنند که باعث هدر رفتن انرژی زیاد می شود.

    ۲. گوشی هوشمند شما به طور غیر طبیعی به کندی کار می کند. یک گوشی هک شده ممکن است تمام قدرت پردازش خود را به برنامه های سایه دار هکر بدهد، این می تواند باعث کند شدن دستگاه شما شود و قفل شدن های غیرمنتظره، خرابی ها و شروع مجدد غیرمنتظره دستگاه، گاهی می تواند از علائم آن باشد.

    ۳. متوجه فعالیت های عجیب و غریب در سایر حساب های آنلاین خود هستید، هنگامی که یک هکر وارد تلفن شما می شود ، سعی می کند دسترسی به حساب های ارزشمند شما را هک کند، رسانه های اجتماعی و ایمیل خود را برای درخواست بازنشانی گذرواژه، مکانهای ورود غیرمعمول یا تاییدهای ورود به سیستم حساب جدید را بررسی کنید.

    ۴. در گزارش های خود متوجه تماس یا پیامک ناآشنایی می شوید، ممکن است هکرها با یک Trojan SMS به دستگاه شما ضربه بزنند. متناوبا آنها می توانند با استفاده از این روش و ناآگاهی افراد، اطلاعات شخصی شما و عزیزانتان را هک کنند. مراقب باشید زیرا این روش مانند پیام های خروجی می توانند به سرعت اطلاعات شما را تخلیه کنند.

    [​IMG]

    اگر گوشی هوشمند ما هک شد چه کاری باید انجام دهیم؟

    تا اینجا شما تقریبا یاد گرفته اید که چگونه شخصی تلفن شما را هک می کند شناسایی کنید. اکنون شما آماده مبارزه هستید. در زیر نحوه حذف این مجرمان اینترنتی از دستگاه شخصی، برای شما فراهم شده است.

    ابتدا باید بدافزارهایی را که به دستگاه شما نفوذ کرده اند از بین ببرید، پس از ریشه کن کردن داده ها ویروسی می توانید از حساب های خود محافظت کرده و هکرها را از تلفن خود دور نگه دارید.

    [​IMG]

    چگونه هکر را از تلفن خود حذف کنیم؟

    این اطلاعات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    بانکداری آنلاین

    ایمیل (کاری و شخصی)

    Apple ID یا حساب Google

    رمز عبور تلفن

    همه رسانه های اجتماعی

    هرگونه خدمات خرید مالی یا آنلاین که کارتهای اعتباری یا جزئیات بانکی شما را ذخیره کرده است نیز پیگیری کنید، این کار به شما کمک می کند هرگونه معامله جعلی را تشخیص دهید و حتما این اطلاعات را با بانک خود گزارش دهید.

    چگونه از هک شدن مجدد گوشی هوشمند جلوگیری کنیم؟

    با افزایش دیجیتالی شدن و گوشی های همراه ، اطلاعات هک تلفن به طور فزاینده ای اهمیت پیدا می کند، از آنجا که روش ها به طور مداوم در حال پیشرفت هستند ، شما باید همیشه مراقب امنیت دستگاه خود باشید.

    آگاهی از رفتار اینترنتی دیجیتالی خود بهترین راه برای محافظت از خود است و خوشبختانه بسیاری از اقدامات شناخته شده وجود دارد که ثابت کرده است خطرات هک را کاهش می دهد.

    [​IMG]

    چگونه از هک شدن تلفن خود محافظت کنیم؟

    برنامه های ناشناخته یا غیرقابل اعتبار را بارگیری نکنید و اگر مطمئن نیستید قبل از نصب به بررسی ها و تحقیقات بپردازید، اگر از ایمنی برنامه اطمینان پیدا نکردید هرگز آن را نصب نکنید.

    تلفن خود را جیلبریک نکنید، این حرکت در حالی که به شما امکان می دهد از فروشگاه های برنامه غیر رسمی برنامه ها و خواسته های دیگر خود را بارگیری کنید ، اما عملیات جیلبریک خطر هک شدن شما را به طور خیلی زیادی افزایش می دهد. جدا از بدافزار یا نرم افزارهای جاسوسی ، این عمل بدان معنی است که وصله های امنیتی را در جدیدترین به روزرسانی های سیستم عامل از دست خواهید داد. Jailbreaker ها از بروزرسانی ها چشم پوشی می کنند و این باعث می شود که خطر هک شدن شما حتی بیشتر از حد نرمال باشد.

    گوشی هوشمند را همیشه همراه خود داشته باشید. دسترسی فیزیکی، آسانترین راه برای هک شدن تلفن شما توسط یک هکر است، سرقت و یک روز تلاش بر روی دستگاه می تواند منجر به نقض سیستم امنیتی دستگاه شما شود. اگر بتوانید تلفن خود را نزد خود نگه دارید، یک هکر برای ورود به آن مجبور است بسیار سخت تر کار کند.

    همیشه از رمز عبور و از رمزهای عبور پیچیده استفاده کنید، از پین های قابل حدس زدن مانند تاریخ تولد ، تاریخ فارغ التحصیلی یا پیش فرض های اصلی مانند "۰۰۰۰" یا "۱۲۳۴" استفاده نکنید. از رمز عبور گسترده استفاده کنید ، مانند رمزهایی که دارای ۶ کاراکتر مختلف هستند و سعی کنید از رمز عبور یکسان برای تمام برنامه ها هم استفاده نکنید.

    در آخر ، رمزهای عبور را در دستگاه خود ذخیره نکنید، به خاطر سپردن رمزهای عبور منحصر به فرد برای هر حساب کاربری دشواری است. بنابراین اگر هم نمی توانید رمزها را به خاطر بسپارید، از یک نرم افزار مدیریت رمز عبور ایمن مانند کسپرسکی استفاده کنید. این سرویس ها به شما امکان می دهند تمام اطلاعات ایمن خود را در یک فضای دیجیتال ذخیره کنید و همینطور به شما امکان دسترسی آسان و امنیت مورد نیاز را می دهد.

     
    hileya از این پست تشکر کرده است.