1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی

شروع موضوع توسط tabeshestila ‏9/12/20 در انجمن آشپزخانه

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏6/2/20
    ارسال ها:
    17
    تشکر شده:
    5
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    مجموعه تابش استیلا به‌عنوان یکی از بزرگ ‌ترین مجموعه‌های تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی ، انواع کباب پز تابشی ، کباب پز تابشی اتوماتیک ، کباب پز بدون دود ، کباب پز تابشی خانگی بدون دود ، کباب پز خانگی ، کته پز ریلی، فر پیتزا ریلی ، سرخ کن دو سبده و غیره در نظر دارد با ارائه مجموعه مقالاتی در خصوص رستوران داری، به همکاران خود در این صنعت کمک کند.


    12 کباب خوشمزه که باید آن‌ها را امتحان کنید
    غذا و آشپزی ایرانی در دنیا بی‌نظیر است و سفره ایرانی همواره مملو از غذاهای خوشمزه و دل‌چسب بوده است. در این‌ بین یکی از بهترین و خوشمزه ‌ترین غذاها که همه را به ‌عنوان یک غذای عالی و مورد پسند همه در سفره‌های ایرانی سرو شده است کباب است. گوشت‌های خوشمزه که به طرق مختلف طبخ می‌شوند و انواع کباب ایرانی را تشکیل می‌دهند.

    فرقی نمی‌کند در کدام استان زندگی کنید ، در ایران باشید یا خارج از ایران، کباب بخشی جدانشدنی از فرهنگ سفره ایرانی است. شهرت انواع کباب ایرانی به‌قدری است که یکی از اولین غذاهایی هستند که گردشگران خارجی در زمان ورود به ایران حتماً آن را تست می‌کنند. هنر ایرانی در طبخ کباب به‌شدت بالا است و انواع کباب ایرانی در دنیا زبانزد است.

    [​IMG]
    12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی که باید آن‌ها را امتحان کنید


    1 – چلوکباب
    پرطرفدارترین کباب در بین ایرانی‌ها چلوکباب است. این نوع کباب که از گوشت گاو و گوشت گوسفند چرخ‌ کرده درست می‌شود یکی از غذاهای ثابت در مهمانی‌ها و مجالس عروسی است. چلوکباب را می‌توان یکی از معروف ‌ترین کباب ‌های دنیا نامید که در کنار برنج ایرانی و طراحی و شکل شمایل ایرانی در تمام دنیا سرو می‌شود.

    برای طبخ کباب ‌کوبیده باید سیخ‌ها را ترتیب در داخل کباب پز قرار دهید. برای طبخ این نوع کباب در داخل خانه و یا آپارتمان باید حتماً از کباب پز خانگی استفاده کنید. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از کباب پز تابشی خانگی محصول تابش استیلا این کباب را طبخ کنید. این نوع کباب پز خانگی بدون دود بوده و مناسب برای هر آپارتمان و خانه‌ای است.

    [​IMG]
    12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی که باید آن‌ها را امتحان کنید
    [​IMG]
    12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی که باید آن‌ها را امتحان کنید

    2 – جوجه‌ کباب
    رقابت بین جوجه ‌کباب و چلو کباب بسیار بالا است. هردوی این مدل کباب ‌ها بسیار خوشمزه بوده و درواقع می‌توان گفت که امروزه جوجه‌ کباب در کنار چلو کباب بخش جدا نشدنی میهمانی و ها مجالس عروسی و شادی است. برای جوجه ‌کباب شما باید قطعات گوشت مرغ را در محلول پیاز، لیموترش وغیره قرار دهید و برای مدتی صبر کنید تا مزه این موارد به‌ خوبی جذب قطعات مرغ شوند.

    طبخ جوجه ‌کباب در منزل مانند طبخ کباب ‌کوبیده کار بسیار راحتی است. شما می‌توانید به راحتی یکی کباب پز خانگی تهیه کنید و با استفاده از آن اقدام به طبخ جوجه ‌کباب نمایید. ترکیب جوجه‌ کباب و کباب ‌کوبیده که در کباب پز خانگی طبخ شده‌اند در سفره‌های غذا بسیار خوشمزه و دل‌ چسب بوده و این ترکیب کباب خوشمزه هر میهمانی را به وجد می‌آورد. شما می‌توانید جوجه ‌کباب را به‌صورت با استخوان و بدون استخوان طبخ کنید.


    3 – کباب ‌کوبیده مرغ
    شاید بتوان گفت که در میان کباب خوشمزه در ایران و از بین انواع کباب ایرانی، کباب ‌کوبیده مرغ مهجورترین مدل کباب است. استفاده از این کباب خیلی کم است با این حال یکی از بهترین و خوشمزه‌ ترین انواع کباب ایرانی است. برای اینکه بتوانید کباب ‌کوبیده مرغ را طبخ کنید باید گوشت مرغ را چرخ ‌کرده و آن را با دیگر موارد کباب مخلوط کنید. خوبی کباب ‌کوبیده مرغ در این است که می‌تواند به راحتی جای کباب ‌کوبیده با گوشت قرمز را پر کند و برای افرادی که مصرف گوشت قرمز برای آن‌ها مضر است بسیار مفید است.

    [​IMG]
    12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی که باید آن‌ها را امتحان کنید
    ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
    شما می توانید از طریق صفحات اجتمایی ما در اینستاگرام ، و یا با جست جو کردن محصول مورد نظر خود در صفحات نماشا، آپارات و همچنین جست و جو کردن آگهی های تبلیغاتی ما در سایت دیوار، با محصولات ما آشنا شوید.

    تماس و خرید محصولات تابش استیلا
    شما می‌توانید برای سفارش محصولات تابش استیلا با شماره‌های ارائه شده در همین سایت تماس گرفته و یا از بخش تماس با ما پیام خود را ارسال نمایید.

    برای راحتی کار می توانید از طریق واتساپ و یا تلگرام با ما در تماس باشید. شما می توانید از قابلیت قرار داده شده در گوشه سمت راست صفحه استفاده کنید.​

    4 – فیله کبابی ماهی
    وقتی صحبت از غذا در ایران می‌شود حتماً باید یک غذای شمالی در لیست باشد. تنوع غذاهای شمالی واقعاً بالا است حال به این تنوع یک کباب خوشمزه نیز اضافه کنید. فیله کبابی ماهی درواقع نوعی کباب ماهی است که در آن از فیله کبابی شده ماهی هایی مانند سالمون و قزل ‌آلا استفاده شده است. فیله کبابی ماهی را می‌توان یکی از بهترین و خوشمزه ‌ترین غذاهای شمالی نام برد که طرفداران بسیاری دارد. ترکیب فیله کبابی ماهی با شوید پلو به راحتی می‌تواند در مقابل غذاهای معروف و مطرح جهان قرار گیرد و با اختلاف آن‌ها را شکست دهد.

    [​IMG]
    12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی که باید آن‌ها را امتحان کنید
    [​IMG]
    12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی که باید آن‌ها را امتحان کنید


    5 – میگو کبابی
    تنوع غذایی جنوب ایران مانند شمال بسیار بالا است. یک از انواع کباب ‌هایی که در جنوب ایران طبخ می‌شود میگو کبابی است. میگو کبابی را می‌توان یکی از بهترین کباب ‌های دریایی نام برد که طرفداران زیادی دارد. فرقی نمی‌کند که گردشگر خارجی باشید و یا داخلی، اگر به جنوب ایران سفر کنید حتماً در رستوران ها میگو کبابی را به وفور خواهید دید. ترکیب میگو کبابی و فیله کبابی ماهی می‌توان اشتهای هر فردی را باز کند!



    6 – کباب ماهی قزل ‌آلا
    امکان ندارد دنبال کباب باشید و کباب ماهی قزل ‌آلا را امتحان نکرده باشید. قزل ‌آلا یکی از محبوب ترین ماهی های دنیا است که در ایران به‌ صورت پرورشی تولید می‌شود. قرار دادن این ماهی به ‌عنوان کباب در سفره‌های ایرانی تبدیل به سنت شده است و شما در نوروز و اعیاد خاص می‌توانید به راحتی کباب ماهی قزل ‌آلا را طبخ و سرو کنید. این کباب خوشمزه در کنار شوید پلو ترکیب جالبی را تشکیل می‌دهند.

    [​IMG]
    12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی که باید آن‌ها را امتحان کنید

    [​IMG]
    12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی که باید آن‌ها را امتحان کنید

    7 – کباب سلطانی
    یکی از لاکچری ترین انواع کباب ایرانی را می‌توان کباب سلطانی نامید. اسم این کباب نمایانگر ویژگی های یکی از بهترین انواع کباب ایرانی است. ترکیب دو کباب خوشمزه که درواقع نوعی غذای شاهانه را تشکیل می‌دهد. ترکیب کباب برگ و کباب ‌کوبیده باعث می‌شود که هر فردی پای میز غذا قرار دهد.

    کباب سلطانی از قدیم به‌ عنوان یکی از انواع کباب ایرانی و در گروه کباب خوشمزه در ایران قرار می‌گیرد. این کباب در مجالس، رستوران ها، مهمانی‌های مهم و حتی دورهمی های شاهانه استفاده می شده است. این کباب به این دلیل نام سلطانی بر روی آن قرار داده شده که بسیار تجملاتی، خوشمزه و دل‌چسب است.


    8 – کباب ترش
    شمالی ها در مزه دار کردن انواع غذاها نظیر ندارند. آن‌ها در سال های دور توانستند با ترکیب مواد خوشمزه به کباب ‌ها نوعی جدید از کباب را به وجود بیاورند. کباب ترش یا به قول شمالی ها ترشه کباب یکی از خوشمزه ‌ترین انواع کباب ایرانی است که در شهار های شمالی ایران طبخ می‌شود. اضافه کردن انواع مواد طعم دهنده عالی و مقوی مانند گردوی آسیاب شده، سبزی های شمالی خوش عطر، سیرو پیاز،به همراه عنصر بدون رقیب رب انار شمالی، باعث می‌شود که کباب ترش به یکی از خوش طعم ترین کباب ‌های ایران تبدیل شود.

    شما به راحتی می‌توانید این نوع کباب خوشمزه را در خانه طبخ کنید. برای این کار باید تکه های گوشت گوسفند و یا گوساله را در مخلوط مواد طعم دار ذکر شده در بالا قرار دهید تا مزه مواد به داخل گوشت نفوذ کد. بعد می‌توانید به راحتی این تکه های گوشت را به سیخ کشیده و در داخل کباب پز خانگی خود طبخ نمایید. شما می‌توانید برای طبخ بهتر و آسان‌تر این کباب خوشمزه از کباب پز تابشی خانگی محصول تابش استیلا استفاده کنید.

    [​IMG]
    12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی که باید آن‌ها را امتحان کنید
    [​IMG]
    12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی که باید آن‌ها را امتحان کنید


    9 – کباب چنجه
    کباب چنجه نیازی به معرفی ندارد. این کباب از گوشت خوش طعم و خوشمزه بره تهیه می‌شود. برای طعم دار کردن این کباب آن‌ها را در مخلوط های خاصی قرار می‌دهند که شامل نمک، پیاز و فلفل و دیگر مواد طعم دهنده است. کباب چنجه را می‌توان به همراه برنج، گوجه کبابی و پیاز میل کرد. کباب چنجه شباهتی به کباب برگ هم دارد اما باید دقت کنید که در کباب چنجه تکه های گوشت نرم‌تر و کوچک‌تر بره استفاده می‌شود در حالی که کباب برگ با گوشت گوساله تهیه می‌شود.

    از ویدئو های محصولات ما بازدید نمایید
    شما می توانید از طریق صفحات اجتمایی ما در اینستاگرام ، و یا با جست جو کردن محصول مورد نظر خود در صفحات نماشا، آپارات و همچنین جست و جو کردن آگهی های تبلیغاتی ما در سایت دیوار، با محصولات ما آشنا شوید.​

    10 – کباب برگ
    کباب برگ از گوشت راسته گوساله تهیه می‌شود. برای طبخ این کباب ابتدا باید گوشت ها را بر روی سیخ قرار داده سپس با استفاده از یک بیف کوب آن‌ها را کمی کوبیده تا سطح گوشت ها صاف شود. برای کوبیدن گوشت ها از یک چاقو هم می‌توان استفاده کرد اما باید مراقب باشید که ضربات چاقو باعث تکه شدن گوشت ها و خروج آن‌ها از سیخ نشود.

    [​IMG]
    12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی که باید آن‌ها را امتحان کنید
    [​IMG]
    12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی که باید آن‌ها را امتحان کنید


    11 – کباب قفقازی
    شاید بتوان گفت که یکی از سخت ترین کباب ‌ها برای طبخ کباب قفقازی باشد. ترکیب فلفل دلمه ای که پشت سره آن یک تکه گوشت راسته گوساله قرارگرفته است و بعد از آن هم یک قطعه گوشت مرغ قرار داده شده، این ترکیب تا انتهای سیخ تکرار شده است. کباب قفقازی برای مزه دار کردن گوشت ها قلق‌های زیادی دارد. نکته مهم این است که گوشت ها و مرغ ها باید جدا از هم مزه دار شوند و همچنین در حین طبخ باید بسیار مراقب بود که گوشت مرغ نسوزد. (مرغ زودتر از گوشت پخته می‌شود.)



    12 – شیشلیک
    شیشلیک را می‌توان یکی از حجیم ترین و خوشمزه ‌ترین انواع کباب ایرانی نام برد. شیشلیک که با نام کباب دنده نیز در ایران شناخته می‌شود از گوشت دنده گوساله و یا گوسفند تهیه می‌شود. فرآیند مزه دار کردن این گوشت ها در محلول پیاز، ادویه، آبلیمو نیازمند تجربه و تبحر خاصی است.

    کباب دنده را می‌توان یکی از تجملاتی ترین کباب ‌ها نام برد. این مدل کباب در کنار کباب سلطانی از انواع کباب ایرانی هستند که بسیار تجملاتی بوده و حتی ممکن است دارای قیمت بالایی نیز باشند. یکی از بهترین محل ها برای طبخ شیشلیک در ایران منطقه شاندیز در مشهد است که کباب دنده آن شهرت جهانی دارد.

    [​IMG]
    12 کباب خوشمزه – انواع کباب ایرانی که باید آن‌ها را امتحان کنید


    کباب پز تابشی با برند تابش استیلا حاصل 40 سال تلاش و تجربه مدیران شرکت مهر تابش استیلای اراک می‌باشد. ما بر آنیم این شرکت را چنان متحول کنیم تا با توسعه کارکنان و بهبود مستمر محصولات، خدمات، انعطاف پذیری و افزایش بازدهی ، در شمار معتبرترین و مشهورترین عرضه کنندگان تجهیزات تابشی آشپزخانه‌های صنعتی درآییم.

    شما می تونید با مطالعه مقاله کباب پز تابشی چیست نسبت به این محصول اطلاعات کامل را به دست بیاورید و در صورت تمایل کاتالوگ محصولات ما را مشاهده نمایید .

    تمامی محصولات شرکت مهر تابش استیلا دارای 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

    معرفی مجموعه تابش استیلا

    “ تابش استیلا ” از واحدهای برتر صادراتی استان مرکزی می‌باشد. شرکت مهر تابش استیلا مخترع و تولیدکننده تخصصی تجهیزات آشپزخانه شامل کباب پز تابشی اتوماتیک ، کباب پز تابشی سالاماندر ، کباب پز کشویی ، فر پیتزا ریلی ، کته پز ریلی ، کباب پز خانگی ، کباب پز تابشی خانگی ، سرخ کن دو سبده ، سیخ شور صنعتی ، سیخ شور هگزاگونال و سیخ گیر اتوماتیک در ایران است.

    محصولات عمده شرکت شامل کباب پز تابشی اتوماتیک ، کباب پز تابشی سالاماندر ، کباب پز کشویی ، فر پیتزا ریلی ، کته پز ریلی ، کباب پز خانگی ، کباب پز تابشی خانگی ، سرخ کن دو سبده ، سیخ شور صنعتی ، سیخ شور هگزاگونال و سیخ گیر اتوماتیک با برند تابش استیلا بوده و حاصل 40 سال تلاش و تجربه مدیران شرکت است. ما بر آنیم این شرکت را چنان متحول کنیم تا با توسعه کارکنان و بهبود مستمر محصولات، خدمات، انعطاف پذیری و افزایش بازدهی، در شمار معتبرترین و مشهورترین عرضه کنندگان تجهیزات تابشی آشپزخانه‌های صنعتی درآییم.

    [​IMG]
    معرفی شرکت مهر تابش استیلا
    “ تابش استیلا ” از واحدهای برتر صادراتی استان مرکزی می‌باشد. کباب پز تابشی امروزه به یک از مطرح ترین مدل های کباب پز در رستوران ها آشپزخانه های صنعتی ایران تبدیل شده است. شرکت مهر تابش استیلا با 40 سال سابقه و مخترع تجهیزات تابشی شامل : کباب پز تابشی اتوماتیک ، کباب پز تابشی سالاماندر ، کباب پز کشویی ، فر پیتزا ریلی ، کته پز ریلی ، کباب پز خانگی ، کباب پز تابشی خانگی ، سرخ کن دو سبده ، سیخ شور هگزاگونال و سیخ گیر اتوماتیک در ایران است. این شرکت به عنوان یک شرکت پیشتاز در زمینه تولید تجهیزات آشپزخانه در ایران فعالیت می کند و توانسته است با تکیه بر دانش و تجربه مهندسین خود، محصولات و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی تولیدی خود را به کشور های دیگر صادر کند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏9/12/20
  2. کاربر حرفه ای ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏13/6/17
    ارسال ها:
    1,322
    تشکر شده:
    15,265
    امتیاز دستاورد:
    120
    جنسیت:
    زن
    ممنون ولی حذف لینک .
     
    n@der از این پست تشکر کرده است.
  3. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏20/5/15
    ارسال ها:
    4,321
    تشکر شده:
    20,135
    امتیاز دستاورد:
    150
    جنسیت:
    مرد
    ممنون
    میتونید گزارش پست خلاف بزنید که مدیران زود ببینن و بررسی کنن
     
    مرهم از این پست تشکر کرده است.