1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چرا انگشتر نقره سیاه می شود؟

شروع موضوع توسط decoricor ‏7/12/20 در انجمن مد و فشن

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏5/5/18
    ارسال ها:
    45
    تشکر شده:
    17
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    انگشتر نقره یکی از محبوب ترین و البته با کیفیت ترین بدلیجاتی است که از نظر کیفیت و زیبایی بعد از طلا قرار می گیرد و افراد زیادی ترجیح می دهند به علت قیمت بالای طلا آن را با نقره جات جایگزین کنند که البته انتخاب بسیار خوبی است زیرا نقره ی اصل ماندگاری بالایی دارد و درخشندگی و زیبایی آن گاهی با طلا برابری می کند.

    بسیاری از فروشگاه های فروش زیورآلات نقره با ساخت بدلیجاتی شبیه به طلا افراد زیادی را به خود جذب می کنند ولی کیفیتی که از آن ها انتظار می رود را ندارند.

    [​IMG]

    سولیتر نقره نگین اتریشی 4 قیراطی R1046b
    350,000 تومان

    اولین چیزی که نشان می دهد نقره ی ما دچار آسیب شده تغییر رنگ ظاهری آن است که به علت اکسید شدن سیاه می شود و برای فرد نا خوشایند است.

    ما در این مقاله قصد داریم علت سیاه شدن نقره جات را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

    علت تغیر رنگ نقره
    همان طور که گفته شد زیورآلات نقره ممکن است پس از مدتی تغییر رنگ دهند و جلای اولیه را نداشته باشند اما لازم است ابتدا بدانیم این تغییر رنگ به چه علت است.

    نقره جاتی که دائم مورد استفاده ی افراد هستند زود تر تغییر رنگ می دهند به عنوان مثال انگشتر نقره در صورتی که فرد همیشه آن را در دست داشته باشد در تماس با آب و هنگام شستشوی دست و کار های روزمره سیاه می شود.

    آب به علت کلری که دارد موجب سیاه شدن رنگ نقره می شود پس بهتر است هنگام استحمام یا آشپزی کردن انگشتر خود را استفاده نکنید و یا اگر قصد دارید برای شنا به استخر بروید حتما آن را در آورده و در محفظه ای بسته قرار دهید.

    یکی دیگر از علت های سیاه شدن نقره لوازم آرایشی است.

    [​IMG]

    انگشتر سولیتر نقره تک تخم رنگی R1046
    200,000 تومان

    هنگامی که عطر می زنید و یا با دستان خود از لوازم آرایشی استفاده می کنید نقره در تماس با این مواد تغییر رنگ داده و به مرور سیاه می شود پس بهتر است ابتدا آرایش کرده و سپس انگشتر یا دیگر زیورآلات نقره ی خود را استفاده کنید.

    بعضی از غذا ها و چاشنی ها نیز رنگ نقره را سیاه می کنند مثل سس ها و یا حتی پارچه ی پشمی.

    می توان گفت که هیچ راه قطعی برای جلوگیری از سیاه شدن نقره وجود ندارد اما می توان با یک سری مراقبت ها سرعت این تغییر رنگ را آهسته کرد.

    بهتر است انگشتر نقره ی خود را هنگام تماس با آب استفاده نکنید و از برخورد مواد غذایی و آرایشی با آن جلوگیری کنید. البته جالب است بدانید که حتی روغن بدن شما نیز موجب تغییر رنگ نقره می شود و بهتر است حتما نقره را به وسیله ی یک تکه پارچه ی نرم و مقداری آب گرم تمیز کنید.

    نتیجه گیری
    خوشبختانه تغییر رنگ نقره تنها مربوط به لایه ی سطحی آن است و شما می توانید برای رفع آن به یک جواهر فروشی مراجعه کنید تا با پوشش لایه ی سطحی نقره ی شما را به جلا و درخشندگی اولیه بازگرداند.

    نقره در صورت تماس با لاتکس و مواد غذایی و آرایشی و نیز آب و پارچه ی پشمی به راحتی تیره رنگ می شود پس هنگام شستشوی ظروف و آشپزی و استحمام و حتی هنگام آرایش کردن زیورآلات نقره ی خود را استفاده نکنید.

    تمام این کار ها در کنار هم می تواند روند تیره شدن نقره ی شما را کاهش دهد اما می توانید پس از مدتی استفاده نیز آن را به جلای اولیه بازگردانید که جواهر فروشان این کار را برای شما انجام می دهند.

    اما نکته ای که لازم است حتما به آن تاکید کنیم این است که با خرید از فروشگاه ها و مراکز معتبر می توانید اجناسی را خریداری کنید که با متریال مرغوب ساخته شده و کم تر آسیب می بیند.

    فروشگاه دکوریکور بزرگ ترین مرکز ساخت و فروش زیورآلات نقره است و تمامی نقره جات در این مرکز معتبر با بهترین مواد اولیه ساخته می شود که نتیجه ی آن جواهراتی با کیفیت بالا است. فروشگاه دکوریکور با سال ها تجربه در این زمینه اقدام به ارائه ی خاص ترین و بهترین زیورآلات نقره نموده که در کنار قیمت مناسب می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

    جهت مشاهده ی نمونه کار ها حتما از فروشگاه اینترنتی دکوریکور دیدن کنید.
     
    Anoosh از این پست تشکر کرده است.
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,741
    تشکر شده:
    27,488
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    ژل آنتی باکتریال ضدعفونی کننده دست جلا دهنده بسیارخوب برای نقره است . برای تمیز کردن نقره های سیاه روی پارچه نرمی چند قطره از این ژل را بریزید و نقره را با آن تمیز کنید.
    همچنین میتوانید با خمیر دندان نقره را برق بیندازید