1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تفاوت یونیت هیتر و فن کویل

شروع موضوع توسط goodarzi71 ‏6/12/20 در انجمن مهندسی مکانیک

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/20
    ارسال ها:
    35
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    با کمک سیستم های سرمایشی و گرمایشی می توانید در تمامی روزهای سال هوایی مطلوب در فضای داخلی ایجاد کنید. با توجه به اهمیت و نیاز دمایی در ساختمان های مختلف تجهیزات و وسایل متعددی طراحی و ساخته شده که هریک عملکرد مختص به خود را دارا می باشند. افراد با هدف خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ، اغلب تمایل دارند سیستمی با بازدهی بالا و در عین حال کم مصرف خریداری نمایند. دو مورد از پرکاربردترین سیستم های گرمایشی که در تاسیسات ساختمان به طور عمده مورد استفاده قرار می گیرند فن کویل و یونیت هیتر می باشد.

    [​IMG]

    برای بیان تفاوت فن کویل و یونیت هیتر بهتر است ابتدا نحوه عملکرد هریک را مورد بررسی قرار دهیم.

    فن کویل همانطور که از نامش پیداست از یک یونیت تشکیل شده که درون آن لوله هایی به صورت مارپیچ یا همان کویل و فن دمنده تعبیه شده است.

    تامین گرمایش در فن کویل
    تامین گرمایش در فن کویل با اتصال به منبع گرمایشی از قبیل پکیج و یا موتورخانه صورت می گیرد که به این صورت آبگرم مورد نیاز مدار را تامین می نماید. با روشن شدن دستگاه فن یا پروانه شروع به کار کرده و با دمیدن از روی کویل هوای گرم ایجاد شده را به سمت دریچه های خروجی منتقل می کند. فن کویل قابلیت تامین هوای سرد را نیز دارد، به این صورت که با اتصال به چیلر آب سرد مورد نیاز مدار را تامین می نماید.



    تامین گرمایش در یونیت هیتر
    یونیت هیتر از تعدادی لوله پره دار، پروانه و فن دمنده تهیه شده است. این سیستم ها نیز قابلیت عملکرد سرمایش و گرمایش را دارا می باشد. یونیت هیتر با اتصال به پکیج و یا موتورخانه آبگرم و یا بخار مورد نیاز مدار را تامین می کند. با روشن شدن دستگاه و جریان آبگرم درون کویل، هوای گرم ایجاد شده به سمت دریچه های خروجی منتقل می گردد. این تجهیزات قابلیت عملکرد سرمایشی نیز دارند که از طریق اتصال به چیلر، آب سرد مورد نیاز مدار را تامین می کنند. این دو سیستم عملکردی کاملا مشابه و یکسان به یکدیگر دارند. اما نکته ی قابل توجه ظرفیت، موقعیت نصب، مدل و دیگر فاکتورهایی است که موجب تمایز و تفاوت در این سیستم ها می شود.



    تفاوت فن کویل و یونیت هیتر
    در ادامه تفاوت یونیت هیتر و فن کویل را بیان می کنیم تا با آگاهی بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از سیستم های فن کویل یا یونیت هیتر میتواند برای فضای موردنظر شما مناسب تر باشد و بتوانید با آگاهی و اطمینان خاطر سیستم گرمایشی و یا سرمایشی متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

    یکی از تفاوت های بسیار مهم یونیت هیتر و فن کویل در عملکرد آنها است. فن کویل در فصل زمستان و تابستان به صورت گرمایشی و سرمایشی عمل می‌کنند اما یونیت هیتر فقط حالت گرمایشی دارد و در جهت تولید گرما برای یک محوطه عمل می کند. هر دو سیستم مجهز به کانال خروجی هستند که هوای گرم یا سرد از آن خارج می شود.

    یونیت هیتر به جهت نوع طراحی و ساخت قابلیت پرتاب باد قوی تری نسبت به فن کویل دارد، و حجم زیادی از هوا را در مدت زمان کمتری به فضای اتاق منتقل می کند. از این رو در فضاهایی با متراژ بالاتر و دارای سقف های مرتفع، یونیت هیتر کاربرد بیشتری دارد. و در فضاهایی از قبیل نمایشگاه ها، واحد های تولیدی، کارخانه ها، سالن های ورزشی و کارگاه های صنعتی به منظور تامین هوای مطلوب می توان از یونیت هیتر استفاده کرد. در ساختمان های مسکونی، اداری و یا تجاری که به طور معمول ارتفاع سقف کوتاهتر است از فن کویل استفاده می شود. بنابراین توان حرارتی از تفاوت های یونیت هیتر و فن کویل به شمار می رود.

    اطلاعات فنی و تخصصی انواع محصولات سرمایشی و گرمایشی را می توانید در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/12/20
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏22/8/21
    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    سلام من چند وقته پیش دنبال برندهای مختلف تهویه میگشتم یه سایتی پیدا کردم که انواع برندهای تهویه و تاسیسات ساختمانی را داشت که اسم این سایت بازرگانی کشیشی پیشنهاد میکنم برید به این سایت سر بزنید شاید بدردتون بخورنه و نظرتون رو بگید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏25/8/21
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏22/8/21
    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    سلام من یه سایتی پیدا کردم برید سربزنید یه سری اطلاعات خوبی برای خرید و فروش تاسیسات سرمایشی و گرمایشی داره بعد در موردش نظرتون رو بگید
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏25/8/21
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏21/9/21
    ارسال ها:
    15
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    اگر درباره انواع هیتر تابشی هم مطلب بذارید ممنون میشم.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏3/10/21