1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

فیشور سیلانت تراپی چیست؟

شروع موضوع توسط sanaz-hedayati ‏1/12/20 در انجمن دندان پزشکی

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏6/9/20
    ارسال ها:
    28
    تشکر شده:
    8
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    فیشور سیلانت ها پوشش های پلاستیکی هستند که روی شیارهای دندان های پشتی کشیده می شوند. سیلانت، یک لایه محافظتی ایجاد می کند که سبب جلوگیری از گیر کردن غذا و باکتری ها در شیارهای ریز دندان و ایجاد پوسیدگی توسط آنها می گردد.

    فیشور سیلانت دندانی، یک لایه محافظتی است که برای کاهش پوسیدگی دندان، روی دندان های آسیاب (دندان های مولر) اعمال می شود. سیلانت گذاری، سریع و بدون درد است و توسط دندانپزشک انجام می گردد.

    فیشور سیلانت دندان چیست؟
    سیلانت (شیاربند) معمولاً بر روی شیارهای معروف به فیشور و حفره های دندان های مولر پشتی اعمال می شود. اینها متداول ترین مکان ها برای ایجاد حفره در دندان ها هستند. دندانپزشک، یک متخصص بهداشت دندان یا یک متخصص بهداشت دهان میتوانند این کار را انجام دهند.

    فیشور سیلانت نوعی رزین ترکیبی سفید یا شفاف، شبیه پر کننده سفید دندانی هستند. این سیلانت ها مانعی در برابر باکتری هایی که می توانند سبب ایجاد پلاک گردند، ایجاد می کنند و برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و حفره ها طراحی شده اند.
    [​IMG]

    بهترین زمان انجام فیشورسیلانت دندان
    اگر دندان هایتان شیار یا حفره بزرگی دارد، ممکن است دندانپزشک به شما توصیه کند که فیشور سیلانت (درزگیری و شیاربندی مینای دندان) را انجام دهید. با این حال شما باید در مورد ضروری بودن یا نبودن آن با دندانپزشک صحبت کنید. همه دندانهای دارای شکاف نیازی به سیلانت ندارند.

    برخی از دندانپزشکان برای اولین دندان ها، که در حدود ۶ سالگی ظاهر می شوند، استفاده از سیلانت را توصیه می کنند. دندان های پشتی (دندان های مولر دوم و سوم) در حدود ۱۳ سالگی ظاهر می شوند و باید بررسی شود که آیا سیلانت گذاری برای آن ها کمک کننده است یا خیر. برخی از بزرگسالان نیز از سیلانت استفاده می کنند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏2/12/20