1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

گوشی شیائومی Xiaomi Redmi 9

شروع موضوع توسط shajaretoba ‏1/12/20 در انجمن عمومی موبایل

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏9/11/20
    ارسال ها:
    10
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    3
    گوشی Xiaomi Redmi 9 (شیائومی ردمی 9) که به عنوان Redmi 9 (ردمی 9) شناخته می شود یک گوشی فوق العاده به نظر می رسد. این گوشی می تواند به راحتی با گوشی Redmi 9 Prime اشتباه گرفته شود و شاید این موردی نداشته باشد چون هر دو گوشی تقریبا مشخصات یکسانی را ارائه می دهد. ردمی 9 یکی از گوشی هایی است که از NFC پشتیبانی می کند در حالی که ردمی 9 پرایم دارای بدنه ضد آب است.

    گوشی های ردمی شیائومی هنوز هم با اهمیت ترین محصولات این شرکت هستند. این مدل از گوشی های شیائومی در طول سال های متمادی پیشرفت قابل توجهی داشته اند و به راحتی برخی از قدرتمندترین گوشی های پرچمدار رقبای دیگر را ضربه فنی می کند. با این وجود گوشی های ردمی شیائومی همیشه بر یک اصل پافشاری دارند و آن هم تجربه مناسب از گوشی هوشمند با کمترین قیمت ممکن است.

    بدون شک گوشی Xiaomi Redmi 9 نسبت به نسخه های نوت معادل خود مانند Redmi Note 9 نزدیکی خود را حفظ می کند. ردمی 9 دارای یک صفحه نمایش بزرگ است که همان کیفیت 1080p و چیپست MediaTek بسیار مشابه را ارائه می دهد و حتی اگر دوربین ها هم گاهی افت هایی را تجربه کرده باشند، همان فاصله کانونی را پوشش می دهند و در نهایت از باتری پشتیبانی می کند مه می تواند عمر باتری چند روزه را برای شما به ارمغان بیاورد.

    آنباکس یا جعبه گشایی ردمی 9 شیائومی
    ردمی 9 یک گوشی مقرون به صرفه است. این گوشی دارای یک محافظ صفحه نمایش نسبتا ارزان قیمت است که برای محافظت بیشتر صفحه نمایش در برابر خراش در نظر گرفته شده است و هنوز هم گارد شفاف در جعبه آن وجود دارد که فورا شما را از شر جذب لکه های ناشی از اثر انگشت بدنه رها می کند، گرچه به خاطر پوشش مات این مشکل را کمتر تجربه خواهید کرد.

    شما از وجود این گارد محافظ قدردانی خواهید کرد، اما باید بدانید که پورت اتصال را پوشش می دهد، هر چند این امر برخی از محافظت های در مقابل آب را فراهم می آورد اما هر بار که مجبور شوید گوشی ردمی 9 خود را شارژ کنید باید آن را بردارید که ممکن است کمی دردسرساز باشد.

    [​IMG]


    با وجود اینکه این گوشی شیائومی از شارژ 18 واتی پشتیبانی می کند اما شارژر موجود در جعبه 10 واتی است. اگر می خواهید پتانسل را به حداکثر برسانید، مجبور به خرید شارژر خواهید بود، اما اگر می خواهید شب به شب گوشی خود را شارژ کنید تفاوتی را احساس نمی کنید. این دیوایس در حال حاضر از پورت شارژ USB-C پشتیبانی می کند، بنابراین ممکن است در حال حاضر هم یک شارژر مناسب آن را در خانه داشته باشید.

    طراحی و ساخت گوشی Xiaomi Redmi 9
    ردمی 9 شیائومی ممکن است یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های هوشمند باشد اما مطمئنا ارزان به نظر نمی رسد. گوشی ردمی جدید کاملا جذاب به نظر می رسد و در پنل پشتی خود دارای بافت دلپذیری است، در حالی که صفحه نمایش بزرگ آن دارای حاشیه های نسبتا نازکی است. به طور کلی همه چیز بهتر از قیمت پیشنهادی به نظر می رسد.

    Xiaomi Redmi 9 یک گوشی نسبتا بزرگ و ضخیم است اما با توجه به صفحه نمایش 6.53 اینچی و باتری عالی 5020 میلی آمپر ساعتی این امر اجتناب ناپذیر است. با این وجود این دستگاه حدود 200 گرم وزن دارد.

    صفحه نمایش 6.53 اینچی با پنل IPS LCD دارای گوشه های گرد است و تقریبا فضای جلوی گوشی را کاملا اشغال کرده است. این نمایشگر دارای یک ناچ قطره ای است که در داخل آن دوربین 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است. مشبک اسپیکر بسیار نازک است و تقریبا بین شیشه و فریم قرار گرفته و زیاد قابل مشاهده نیست. متاسفانه ردمی 9 فاقد چراغ LED اطلاع رسانی است.

    این صفحه نمایش توسط گوریلا گلس 3 محافظت می شود، اما شیائومی ردمی 9 را با یک محافظ صفحه نمایش نازک و نسبتا ارزان به بازار عرضه می کند. این محافظ می تواند برای یک یا دو ماه کفایت کند، اما اگر احساس می کنید که محافظت بیشتری نیاز دارید باید یک محافظ مناسب را خریداری کنید و آن را تعویض کنید.

    [​IMG]

    نمایی از جلوی گوشی Xiaomi Redmi 9

    در پنل پشتی هیچ قسمت براقی وجود ندارد و کناره ها مات هستند، در حالی که پنل پشتی از یک بافت زیبا برخوردار است. این الگو در اطراف تنظیمات دوربین به پایان می رسد و قیمت برتر Redmi K30 را به ما یادآوری می کند.

    دوربین پشتی فقط کمی بیرون زده است، اما هیچ چیز نمی تواند تجربه شما را به خطر بیاندازد. سه دوربین به صورت عمودی در یک شیشه سیاه قرار گرفته اند (سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی). در زیر این سه لنز، اسکنر اثر انگشت قرار گرفته است که بسیار دقیق است. فلش LED و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی دارای قسمت مخصوص به خود هستند.

    [​IMG]

    ماژول دوربین گوشی ردمی 9 شیائومی

    حالا اجازه دهید به کناره های گوشی ردمی 9 نگاهی بیاندازیم. در قسمت پایین گوشی شما می توانید به پورت شارژ USB-C، اسپیکر، جک هدفون 3.5 میلیمتری دسترسی پیدا کنید.

    در سمت راست ردمی 9 کلیدهای راکر صدا و پاور وجود دارد، در سمت چپ اسلات کارت سه گانه را در اختیار دارید که می توانید یک کارت حافظه microSD و دو سیم کارت را در آن وارد کنید و در قسمت بالا هم بلاستر IR و میکروفن دوم قرار دارد.

    برخلاف گوشی های سری Redmi Note 9، ردمی 9 فاقد هر گونه مقاومت در مقابل آب است. بدنه پلاستیکی با پوشش نانو بیشترین چیزی است که دریافت می کنید، این در حالی است که گوشی مانند Redmi 9 Prime از روکش ضد آب برخوردار است اما فاقد NFC است.

    [​IMG]

    کار با ردمی 9 یک تجربه عالی را برای شما به ارمغان می آورد. این گوشی به خوبی در دست قرار می گیرد و به طور کلی در هنگام استفاده از دستگاه مشکلی را تجربه نخواهید کرد. به لطف پوشش کاملا مات، لکه ها و اثر انگشت به ندرت روی دستگاه باقی می ماند و حتی به سختی قابل مشاهده است.

    شیائومی برای محافظت بیشتر یک گارد سیلیکونی ارائه می دهد. این گارد شفاف معمولی است اما دارای یک درپوش برای پورت USB-C است که ممکن است در هنگام شارژ کردن دستگاه به یک کابوس تبدیل شود؛ چون باید به طور مدام آن را جدا و دوباره وصل کنید.

    صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی 9
    Xiaomi Redmi 9 از یک صفحه نمایش بزرگ 6.53 اینچی از نوع پنل IPS LCD استفاده می کند که دارای یک ناچ قطره ای در قسمت بالای خود است که فضای لازم برای جا دادن دوربین سلفی را ارائه می دهد. وضوح تصویرو و رزولوشن 1080×2340 پیکسل یا 1080p و اراکم 395 ppi از قابلیت های این صفحه نمایش می باشد. خیلی به درت اتفاق می افتد که یک صفحه نمایش 1080p روی یک دستگاه ارزان قیمت قرار بگیرد و ردمی 9 در بین گوشی های ارزان قیمت این قابلیت را ارائه می دهد.

    همانطور که گفته شد این صفحه نمایش با استفاده از گوریلا گلس 3 محافظت می شود و همچنین دارای یک محافظ صفحه نمایش است که از قبل در کارخانه نصب شده است. نمایشگر ردمی 9 قابلیت پشتیبانی از HDR10 را حذف کرده است و رنگ های گسترده ای هم در دسترس نیستند. این گوشی از Widevine L1 DRM پشتیبانی می کند و شما می توانید محتوای 1080p همه برنامه های محبوب استریمینگ را استفاده کنید.

    [​IMG]

    صفحه نمایش گوشی شیائومی

    شیائومی برای نمایشگر Redmi 9 نسبت کنتراست 1:1500 را در نظر گرفته است است و تست های انجام شده پشتیبانی از این مقدار کنتراست را تایید می کنند. حداکثر روشنایی صفحه نمایش LCD ما در اینجا 330 نیت است که چندان قابل ملاحظه نیست، با این وجود اگر تنظیمات صفحه نمایش خود را روی روشنایی خودکار بگذارید، صفحه نمی تواند روشن تر شود (در نور شدید محیط می تواند تا 420 نیت روشنایی را ارائه دهد)، که البته پیشرفت چندانی ندارد، اما این همان چیزی است که شیائومی در مشخصات رسمی خود وعده داده است.

    حداقل روشنایی ( که رنگ سفید را با 1.4 نیت نمایش می دهد)، یک روش عالی برای مطالعه در تاریکی است. شیائومی سه تنظیمات مختلف کنتراست را برای صفحه نمایش ردمی 9 ارائه می دهد. با فعال بودن کنتراست خودکار، صفحه نمایش در فضای رنگی sRGB از دقت متوسطی برخوردار است. فقط در این حالت می توانید میزان اشباع رنگ را انتخاب کنید.

    تنظیات استاندارد کنتراست در فضای رنگ sRGB تا حدود دقت رنگ بهتری را ارائه می دهد اما هنوز هم عالی نیست. در نهایت افزایش کنتراست باعث می شود که رنگ ها با دقت رنگ بالایی ظاهر شوند.

    عمر باتری گوشی شیائومی ردمی 9
    شیائومی ردمی 9 از یک باتری بزرگ 5020 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی استفاده می کند که شارژ سریع 18 وات را پشتیبانی می کند، اما فقط یک آداپتور 10 واتی در جعبه قرار داده شده است. با استفاده از شارژر داخل جعبه می توانید در عرض 30 دقیقه 0 تا 20 درصد باتری را شارژ کنید. اگر یک آداپتور سازگار 18 واتی یا بیشتر را خریداری کنید بهجای 20 درصد شما 33 درصد شارژ باتری را در عرض نیم ساعت خواهید داشت. در حالت آماده به کار ردمی 9 در تست باتری توانست امتیاز 131 ساعتی را بدست اورد که عمر باتری قابل ملاحظه ای است.

    [​IMG]

    بلندگو
    Redmi 9 مشکل خاصی در زمینه بلندگو ندارد. این دستگاه دارای یک بلندگو در قسمت پایین خود است که بیشتر برای صداهای متوسط تنظیم شده است. کیفیت صدا خوب است و به خوبی از عهده پخش موسیقی های شما بر خواهد آمد.

    سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری MIUI در Xiaomi Redmi 9
    شیائومی ردمی 9 از رابط کاربری MIUI 11 که بر روی سیستم عامل اندروید 10 اجرا می شود استفاده می کند. شیائومی در حال اضافه کردن رابط کاربری MIUI 12 است، بنابراین می توانید بروزرسانی ها را دریافت کنید.

    می توانید قفل صفحه را از طریق اسکنر اثر انگشت نصب شده در پنل پشت باز کنید. خواننده به راحتی تنظیم می شود و سریع کار می کند، و البته دقت فوق العاده ای دارد که برای باز کردن قفل صفحه به طور روزانه بسیار ایده آل است.

    Xiaomi Redmi 9 از حالت شب پشتیبانی می کند؛ همه رنگ های سفید به سیاه تغییر می کند. با استفاده از رابط کاربری MIUI 11، اکثر برنامه ها از حالت شب پشتیبانی می کنند. دراور یا کشوی برنامه ها به طور پیش فرض در MIUI فعال نیست اما می توانید آن را از تنظیمات صفحه اصلی انتخاب کنید.

    در صفحه اصلی پیش فرض شما می توانید در گوشه بالا سمت چچ و در مقابل ویجت بزرگ ساعت، ویجت آب و هوا را مشاهده کنید. در سمت چپ ترین قسما می توانید پنجره گوگل را مشاهده کنید. MIUI 11 دارای شلوغی کمتری است و حتی شیائومی سعی کرده طراحی مینیمالیستی را در نظر داشته باشد.

    سوئیچ کردن بین برنامه ها کار سختی نیست. با انتخاب برنامه ها اخیر شما می توانید برنامه هایی که به تازگی استفاده کرده اید را در دو ستون مشاهده کنید. شما می توانید از قابلیت تقسیم صفحه نمایش برای انجام همزمان کارهای خود استفاده کنید.

    [​IMG]

    رابط کاربری ردمی 9

    MIUI در کنار پشتیبانی از تم ها، یک برنامه امنیتی را هم ارائه می دهد، که گوشی شما را برای بدافزارها اسکن می کند و لیست سیاه شما را مدیریت می کند، استفاده از دیتا را کنترل یا محدود می کند، رفتار باتری را نظارت می کند و رم شما را آزاد می کند. همچنین می توانید مجوز برنامه های نصب شده را مدیریت کند و به شما امکان می دهد تا محدودیت هایی را برای برنامه هایی که باتری زیادی استفاده می کنند تعریف کنید.

    MIUI همچنین گالری، پخش کننده ویدیو و موسیقی اختصاصی را ارائه می دهد. یک برنامه رادیویی FM هم وجود دارد. ردمی 9 دارای یک آنتن رادیویی ادغام شده است. سیگنال رادیویی با وجود آنتن داخلی نسبتا ضعیف است، بنابراین در صورت امکان بهتر است آن را با یک هدفون تقویت کنید. MIUI 11 دارای یک برنامه اختصاصی مشاهده اسناد است که از همه فرمت های محبوب پشتیبانی می کند و مشاهده اسناد را در گوشی شما ساده تر می کند. همچنین یک برنامه یادداشت اختصاصی وجود دارد.

    عملکرد
    ردمی 9 از تراشه MediaTek Helio G80 SoC استفاده می کند. این همان عملکرد تراشه Helio G85 در گوشی Redmi Note 9 را ارائه می دهد و تنها تفاوت در کلاک پردازنده گرافیکی است. Helio G80 یک پردازنده 8 هسته ای ( 2 هسته Cortex-A75 با سرعت 2.0 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با سرعت 1.8 گیگاهرتز) است که از پردازنده گرافیکی 2 هسته ای Mali-G52 با فرکانس 950 مگاهرتز پشتیبانی می کند، این در حالی است که پردازنده G85 دارای یک پردازنده گرافیکی با فرکانس 1000 مگاهرتز است.

    شما می توانید ردمی 9 را در سه مدل 3 گیگابایت رم با 32 گیگابایت حافظه داخلی، 4 گیگابایت رم با 64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم همراه با 128 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنید.

    پردازنده G80 برای این کلاس از گوشی های ارزان کاملا مناسب است و عملکرد گوشی ردمی 9 در بنچمارک ها ناامید کننده نیست. بر اساس تست های انجام شده می تواند گوشی ردمی 9 را در دسته گوشی های Realme 6i قرار دارد و در بنچمارک AnTuTu 8 این گوشی امیتاز بسیار خوبی کسب کرد و تنها توسط گوشی گران تر و قدرتمند تر Redmi Note 9S مغلوب شد.

    [​IMG]

    گوشی ردمی 9 شیائومی می تواند بازی های سبک را بع خوبی اجرا کند و حتی با کاهش رزولوشن صفحه نمایش می توانید به دنبال اجرای بازی های محبوب باشید. فراموش نکنید که Redmi 9 یک گوشی ارزان قیمت است، بنابراین هیچ کس نباید انتظار داشته باشد تا عملکرد گوشی های گیمینگ را دریافت کند. شما می توانید برنامه های محبوب شبکه اجتماعی را به خوبی اجرا کنید و دوربین آن سرعت پردازش قابل قبولی را ارائه می دهد.

    نتیجه گیری
    گوشی شیائومی مدل Xiaomi Redmi 9 یکی از گوشی های ارزان قیمت سال 2020 است که می تواند عمر باتری مطلوب، عکس های با کیفیت مناسب، صفحه نمایش بزرگ را در اختیار شما قرار دهد. کاربرانی که دارای بودجه محدود هستند می توانند برای خرید گوشی شیائومی مدل Xiaomi Redmi 9 اقدام کنند.

    منبع:شجره‌طوبی
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏1/12/20