1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نه راهکار برای داشتن موهای ضخیم و پرپشت‌

شروع موضوع توسط Anoosh ‏25/11/20 در انجمن رشته پزشکی

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,408
    تشکر شده:
    26,308
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    نازک شدن موها مشکل شایعی است که دلایل مختلفی دارد. رژیم غذایی، آلودگی هوا و بی‌توجهی به موها باعث بیماری مو و پوست سر می‌شود. اما راه‌های زیادی برای مراقبت از پوست سر و مو وجود دارد که هر روز از سوی متخصصان توصیه می‌شود. چند راهکاری که در ادامه آمده نیز مفیدند:

    از محصولات طبیعی استفاده کنید

    بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مو مثل حالت‌دهنده‌ها و شامپوهای برپایه مواد شیمیایی بویژه محصولات بسیار ارزان قیمت باعث خشکی و ایجاد حساسیت در مو می‌شوند. موقع خرید به برند و کیفیت شامپو توجه کنید و محصولات گیاهی بخرید.

    غذای سالم بخورید

    به رژیم غذایی‌تان اهمیت بدهید. چیزی که می‌خورید و می‌نوشید در سلامت موهایتان مؤثر است. برای این‌که به رشد موها کمک کنید غذاهای حاوی پروتئین و ژینک، ویتامین ب، ث، دی و ای بیشتری مصرف کنید. دانه‌های پروتئین مثل حبوبات، سبزیجات و خشکبار بیشتر بخورید.

    از سشوار و اتوی مو کمتر استفاده کنید

    اتوی مو و سشوار با حرارت گرم باعث خشکی مو و شکنندگی و ایجاد موخوره می‌شود. این عوامل باعث ریزش مو هستند و ریشه آن را ضعیف و تارهایش را نازک می‌کنند. اگر می‌خواهید زیبایی طبیعی موهایتان را حفظ کنید کمتر از سشوار و اتوی مو و هر نوع ابزار حالت‌دهنده دیگر استفاده کنید.

    مراقب موی مرطوب باشید

    موهای مرطوب حساس‌تر و شکننده‌تر هستند. هیچ وقت موهای خیس را با حوله حمام و با شدت خشک نکنید. آب موها را بگیرید و اجازه بدهید خودش خشک شود. موهای خیس را شانه نکنید و بعد از خشک شدن ابتدا با شانه دنده درشت آنها را شانه کنید.

    هر روز شامپو نزنید

    یکی دیگر از راه‌های حفظ سلامت مو پرهیز از عادت شست‌و‌شوی روزانه موهاست. سعی کنید موهایتان را هر سه روز یا چهار روز یک ‌بار بشویید تا روغن و چربی طبیعی موهایتان از دست نرود و اصطکاک موها کمتر شود.

    شامپوی تخم کتان استفاده کنید

    تخم کتان را در یک بطری شامپو با آب مخلوط کنید و چهار روز صبر کنید. سپس این محلول را برای شست‌و‌شوی مو استفاده کنید و اجازه بدهید بیست تا سی دقیقه روی موهایتان بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

    ماساژ با روغن گیاهی را فراموش نکنید

    یکی از روغن‌های گیاهی مثل روغن بادام یا زیتون را گرم کنید تا حدی که بتوانید آن را روی پوست بمالید. سپس روغن را روی موهایتان ماساژ بدهید. روغن‌ها باعث ایجاد رطوبت و بازسازی فولیکول‌های مو می‌شوند.

    آواکادو دوست مو و پوست است

    آواکادو برای درمان و تغذیه مو بسیار مفید است و بسیاری از شامپوها بر پایه آواکادو تهیه می‌شوند. یک تکه کوچک از آواکادو را با روغن زیتون مخلوط کنید. این ترکیب را روی فرق سر ماساژ بدهید و اجازه بدهید تا حداقل بیست دقیقه روی پوست سرتان بماند و سپس با آب نیمه گرم موهایتان را آب کشی کنید.

    تخم مرغ از قدیم هم توصیه می‌شده

    یکی از راه‌های سریع برای مراقبت از مو و جلوگیری از ریزش آن استفاده از تخم مرغ است. تخم‌مرغ پروتئین دارد. یک یا دو تخم مرغ زده شده را روی موها بمالید و بیست دقیقه ماساژ دهید. این روش را دوبار در هفته انجام بدهید.می‌توانید کمی روغن گرم شده نیز به آن اضافه کنید یا هر بار یکی از این روش‌ها را به کار ببرید.

    یک توصیه ضروری

    به رغم همه اینها، اگر شوره سر یا هر نوع بیماری پوستی دیگر دارید (بخصوص اگر زخمی روی سر یا پوستتان هست) هیچ‌کدام از این ترکیبات خانگی را استفاده نکنید. برای درمان، همیشه و حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید
     
    m naizar، M!LAD، mj12 و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.