1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

با سرمربی جدید تیم ملی والیبال آشنا شوید/ سعید معروف نیمکت نشین

شروع موضوع توسط m naizar ‏23/11/20 در انجمن ورزشی

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,334
    تشکر شده:
    99,341
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]


    اختصاصی طرفداری - سرانجام پس از چندین ماه مذاکره، امروز ۳ آذر ولادیمیر آلکنو رسما به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران منصوب شد.

    ولادیمیر رومانوویچ آلکنو که ۱۱ روز دیگر ۵۴ ساله خواهد شد، متولد سال ۱۹۶۶ در شهر پولوتسک در بلاروس کنونی در شوروی سابق است، آلکنو که پدری لیتوانیایی و مادری بلاروس دارد والیبال را به شکل حرفه ای از ۱۷ سالگی و با باشگاه زسکا مسکو آغاز کرد و دوران بازیگری خود را در کشورهای شوروی (سپس روسیه)، بلغارستان، ایتالیا و فرانسه ادامه داد. آلکنو که در دوران ورزش خود در پست دفاع وسط فعالیت می کرد سابقه دعوت به تیم ملی شوروی سابق را هم در کارنامه دارد، هر چند که تنها پس از فروپاشی شوروی سابق بود که توانست همراه با تیم ملی روسیه در سال های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۹ به ترتیب مدال های برنز و نقره قهرمانی اروپا را به عنوان بازیکن تصاحب کند. آلکنو در سال های پایانی دوران بازیگری خود در باشگاه "تور" فرانسه فعالیت می کرد، جایی که آغازگر دوران مربیگری وی نیز بود و آلکنو در فصل ۱۹۹۸-۹۹ به عنوان مربی-بازیکن هدایت این باشگاه فرانسوی را بر عهده گرفت.

    آغاز مربیگری در فرانسه
    آلکنو پس از یک فصل حضور به عنوان مربی-بازیکن، به دوران بازیگری خود خاتمه داد و از سال ۲۰۰۰ تنها به عنوان مربی در باشگاه تور فرانسه مشغول به کار شد، این مربی روس در پنجمین و آخرین فصل حضور خود در این باشگاه، این تیم را برای نخستین بار به عنوان قهرمانی لیگ فرانسه رساند. یک مقام دوم، و یک مقام سومی در لیگ، یک عنوان قهرمانی در جام حذفی و مدال برنز لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۴ سایر افتخارات آلکنو به همراه این تیم فرانسوی است.

    فصل لیگ قهرمانان اروپا لیگ فرانسه جام حذفی فرانسه
    ۱۹۹۹-۲۰۰۰ - چهارم دوم
    ۲۰۰۰-۲۰۰۱ حذف در دور گروهی سوم دوم
    ۲۰۰۱-۲۰۰۲ حذف در یک چهارم نهایی پنجم حذف
    ۲۰۰۲-۲۰۰۳ - دوم قهرمان
    ۲۰۰۳-۲۰۰۴ مقام سوم قهرمان حذف
    [​IMG]
    آلکنو در کنار پسرش لوران که بازیکن باشگاه زنیت کازان روسیه است
    بازگشت به روسیه و دینامو مسکو
    موفقیت آلکنو در لیگ فرانسه مورد توجه باشگاه های روس قرار گرفت و وی پس از پایان قرارداد خود با باشگاه تور به روسیه بازگشت و مربیگری باشگاه "لوچ مسکو" را بر عهده گرفت، آلکنو در میانه فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵ تیم لوچ را رها کرد تا به تیم بزرگ دینامو مسکو بیپوندد. وی در دو فصل و نیمی که هدایت این باشگاه را بر عهده داشت، یک مقام قهرمانی لیگ و یک قهرمانی در جام حذفی کسب کرد و همراه دینامو مسکو نیز به مقام سوم لیگ قهرمانان اروپا رسید.

    فصل لیگ قهرمانان اروپا لیگ روسیه جام حذفی روسیه
    ۲۰۰۴-۲۰۰۵ - دوم (همراه دینامو) حذف (همراه لوچ)
    ۲۰۰۵-۲۰۰۶ مقام چهارم قهرمان چهارم
    ۲۰۰۶-۲۰۰۷ مقام سوم دوم قهرمان
    اوج موفقیت در زنیت کازان
    آلکنو پس از یک فصل دوری از مسابقات باشگاهی و حضور انحصاری در تیم ملی روسیه در سال ۲۰۰۸ با هدایت تیم متمول زنیت کازان بار دیگر به عرصه باشگاهی بازگشت تا به طور همزمان هدایت تیم ملی روسیه و باشگاه زنیت کازان را عهده دار شود. آلکنو از سال ۲۰۰۸ تا پایان فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ در این سمت باقی ماند و همراه با زنیت کازان ۵ قهرمانی اروپا، ۹ قهرمانی روسیه و ۶ عنوان نخست جام حذفی را کسب کرد. ایجاد دو تورنمنت تازه تاسیس سوپرکاپ روسیه و جام باشگاه های جهان نیز به وی کمک کرد تا تعداد جام های خود را بیشتر کند. آلکنو در فصل گذشته به دلیل عمل جراحی کمر هدایت تیم زنیت را به لیبروی سابق تیم ملی روسیه الکسی وربوف واگذار کرد، زنیت تحت هدایت وربوف با کسب نتایجی باورنکردنی در دور گروهی لیگ قهرمانان از دور مسابقات کنار رفت، فصلی که به دلیل پاندمی کووید ۱۹ نیمه کاره ماند تا ولادیمیر آلکنو بار دیگر هدایت باشگاه زنیت را از شاگرد سابق خود پس بگیرد.

    فصل لیگ قهرمانان اروپا لیگ روسیه جام حذفی روسیه سوپرکاپ روسیه جام باشگاه های جهان
    ۲۰۰۸-۲۰۰۹ حذف در دور دوم حذفی قهرمان سوم دوم -
    ۲۰۰۹-۲۰۱۰ حذف در دور اول حذفی قهرمان قهرمان دوم سوم
    ۲۰۱۰-۲۰۱۱ مقام دوم قهرمان سوم قهرمان -
    ۲۰۱۱-۲۰۱۲ قهرمان قهرمان حذف قهرمان سوم
    ۲۰۱۲-۲۰۱۳ مقام سوم سوم دوم قهرمان چهارم
    ۲۰۱۳-۲۰۱۴ مقام چهارم قهرمان سوم دوم -
    ۲۰۱۴-۲۰۱۵ قهرمان قهرمان قهرمان دوم -
    ۲۰۱۵-۲۰۱۶ قهرمان قهرمان قهرمان قهرمان دوم
    ۲۰۱۶-۲۰۱۷ قهرمان قهرمان قهرمان قهرمان دوم
    ۲۰۱۷-۲۰۱۸ قهرمان قهرمان قهرمان قهرمان قهرمان
    ۲۰۱۸-۲۰۱۹ مقام دوم دوم قهرمان قهرمان پنجم
    ۲۰۲۰-۲۰۲۱ آغاز نشده در جریان در جریان قهرمان -
    تیم ملی روسیه و شاهکار المپیک لندن
    ولادیمیر آلکنو در سه مقطع عهده دار سمت سرمربیگری تیم ملی کشورش شده که حاصل کار آن سه حضور در مسابقات المپیک است، به جز مقطعی یک ساله پیش از المپیک پکن، مربیگری وی در تیم ملی روسیه همواره با حضور وی در باشگاه زنیت کازان همزمان بوده است. جالب اینکه این مربی در هر سه نوبت یک سال قبل از برگزاری المپیک به این سمت منصوب شده است و به همین دلیل هیچگاه در مسابقات قهرمانی جهان (که دو سال قبل و بعد از المپیک برگزار می شود) روی نیمکت تیم ملی کشورش حضور نداشته است.

    آلکنو در نخستین حضور خود در تیم ملی روسیه به مدال برنز المپیک پکن رسید، پس از آن با کناره گیری از تیم ملی کشورش روی هدایت تیم زنیت کازان متمرکز شد، پس از نتایج ضعیف روسیه در مسابقات جهانی ۲۰۱۰ با هدایت بانیولی ایتالیایی، مقامات فدراسیون والیبال روسیه بار دیگر به سراغ وی رفتند و آلکنو این بار ابتدا در سال ۲۰۱۱ مدال طلای لیگ جهانی و جام جهانی را کسب کرد و سپس در سال ۲۰۱۲ بزرگترین افتخار والیبال روسیه را با قهرمانی المپیک لندن رقم زد، تصمیمات شجاعانه تاکتیکی آلکنو در رقابت فینال با برزیل نقش عمده ای در قهرمانی کشورش داشت. آلکنو در این مسابقه پس از شکست در دو ست نخست، از ابتدای ست سوم دیمیتری موزرسکی بازیکن سرعتی خود را به پست قطر پاسور آورد و با این تعویض غافلگیرانه موفق شد تا با نتیجه ۳-۲ از سد برزیل بگذرد تا روسیه برای نخستین بار پس از فروپاشی شوروی سابق قهرمان المپیک شود.

    [​IMG]
    شادی آلکنو و ملی پوشان روسیه پس از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۱
    آلکنو بار دیگر پس از قهرمانی المپیک لندن به دلیل مشکلات جسمانی از هدایت تیم ملی روسیه کناره گیری کرد، اما باز هم به دلیل نتایج بسیار ضعیف روسیه در لیگ جهانی ۲۰۱۵ و وسوسه حضور در سومین المپیک، به این سمت باز گشت، آلکنو با تیم تحلیل رفته روسیه بار دیگر به مرحله نیمه نهایی المپیک رسید اما با دو شکست مقابل برزیل و امریکا به مقام چهارم بسنده کرد. روسیه در شرایطی از دستیابی به مدال باز ماند که در مسابقه رده بندی ۲-۰ از تیم امریکا پیش افتاده بود.

    سال المپیک جام جهانی قهرمانی اروپا لیگ جهانی
    ۲۰۰۷ مدال نقره مدال نقره مدال نقره
    ۲۰۰۸ مدال برنز مدال برنز
    ۲۰۱۱ مدال طلا مقام چهارم مدال طلا
    ۲۰۱۲ مدال طلا مقام هشتم
    ۲۰۱۵ مقام چهارم مقام ششم
    ۲۰۱۶ مقام چهارم مقام هفتم
    آلکنو در حالی هدایت تیم ملی کشورمان را پذیرفت که پس از سال ۲۰۰۴ و در ۱۶ سال گذشته هیچگاه در خارج از روسیه مربیگری نکرده است، این مربی روس در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ سعید معروف کاپیتان تیم ملی ایران را در ترکیب تیم باشگاهی خود زنیت کازان داشت، فصلی که با قهرمانی زنیت در لیگ روسیه و لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید، اما سعید معروف به رغم قرارداد گرانقیمت خود مقاطعی از فصل را به عنوان ذخیره ایگور کوبزار پاسور فعلی تیم ملی روسیه روی نیمکت زنیت نشست.

    [​IMG]
    سعید معروف در کنار آلکنو در پیراهن زنیت کازان
    پس از پارک کی وون کره ای، میلوراد کیاتس، زوران گائیچ و اسلوبودان کواچ صرب، خولیو ولاسکو و رائول لوزانو آرژانتینی و همینطور ایگور کولاکوویچ از مونته نگرو، ولادیمیر آلکنو هشتمین سرمربی خارجی است که در ۲۰ سال گذشته روی نیمکت تیم ملی کشورمان خواهد نشست، قرارداد کوتاه مدتی که فعلا فقط به حضور در لیگ ملت های ۲۰۲۱ و المپیک توکیو محدود می شود.
     
    Milaad، Αli язza و کوکی♥❄ از این ارسال تشکر کرده اند.