1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی نیسان جوک اسپرت

شروع موضوع توسط zeynabzizi ‏23/11/20 در انجمن خودرو خارجی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏15/11/20
    ارسال ها:
    11
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    از دید فنی می‌توان گفت که سازندگان نیسان جوک دو تیپ از این خودرو را ارائه داده‌اند. تیپ اسپرت قوی‌ترین تیپ از تیپ‌‌های نیسان جوک از لحاظ فنی است که با به‌کارگیری فناوری توربوشارژ در پیشرانه خود، توانسته است قدرت خود را تا حد زیادی بهبود ببخشد و عملکرد فنی خوبی را از خود نشان دهد. این تیپ از نیسان جوک، از یک پیشرانه 1.6 لیتری با 4 سیلندر و 16 سوپاپ برای تامین نیروی خود بهره می‌گیرد. این پیشرانه به لطف فناوری توربوشارژ، می‌تواند در دور موتور 5600 دور در دقیقه قدرتی برابر 190 اسب‌بخار تولید کند. گشتاور تولیدشده توسط این موتور در 1600 تا 5200 دور در دقیقه نیز چیزی حدود 240 نیوتن‌متر است. این قدرت می‌تواند نیسان جوک 1172 کیلوگرمی را در 8.4 ثانیه از صفر به صد برساند. هم‌چنین با داشتن همین پیشرانه است که می‌توانید تجربه رانندگی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت را با نیسان جوک در دفترچه خاطرات خود ثبت کنید.
    قدرت تولیدی پیشرانه نیسان جوک اسپرت، با یک گیربکس CVT تیپ‌ترونیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. انتقال قدرت به هر چهار چرخ به راننده کمک می‌کند تا راحت‌تر بتواند خودرو را کنترل کند. هم‌چنین گیربکس تیپ‌ترونیک در نیسان جوک تیپ اسپرت می‌تواند سلیقه تمام رانندگان را پوشش دهد و میان دو حالت دستی و اتوماتیک تغییر حالت دهد. استفاده از رینگ‌های 18 اینچی نیز به بهبود چهره اسپرت این خودرو کمک کرده‌اند.

    [​IMG]

    هرچند که این تیپ از تیپ ‌های نیسان جوک نسبت به دو تیپ دیگر مصرف سوخت بیشتری دارد، اما می‌توان میزان مصرف آن را با توجه به سایر رقبا منطقی دانست. نیسان جوک تیپ اسپرت در داخل شهر حدود 8.3 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند و میزان مصرف سوخت آن در بزرگراه و مسیرهای خارج شهری، 5.5 لیتر و در یک سیکل ترکیبی 6.5 لیتر است.

    سازندگان ژاپنی امکانی را فراهم کرده‌اند تا تیپ اسپرت نیسان جوک در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی هم اسپرت‌بودن خود را حفظ کند و انتظارات خریداران را از یک خودروی اسپرت برآورده سازد. استفاده از چراغ‌های زنونی با قابلیت تنظیم ارتفاع نور به‌عنوان چراغ‌های جلو، یکی از امکاناتی است که شرکت نیسان در این خودرو در نظر گرفته است. هم‌چنین چراغ‌شورهای تیپ اسپرت می‌تواند لذت رانندگی در مسیرهای گل‌آلود را دوچندان کند. از دیگر امکانات رفاهی نیسان جوک تیپ اسپرت که در قسمت شیشه و آینه اعمال شده است، می‌توان به آینه‌های جانبی تاشونده برقی مجهز به گرم‌کن اشاره کرد. قرارگیری چراغ راهنما روی آینه‌های جانبی نیسان جوک تیپ اسپرت می‌تواند به‌خوبی سایر رانندگان را از قصد شما برای گردش آگاه کند.

    به‌علاوه این تجهیزات، شیشه دودی عقب و سقف پانوراما تجهیزاتی هستند که وظیفه تنظیم نور در داخل اتاق نیسان جوک تیپ اسپرت را بر عهده دارند. وجود سنسور نور و باران هم می‌تواند در تشخیص زمان صحیح برای فعال‌کردن دیگر امکانات مانند برف‌پاک‌کن‌ها کمک کند. نیسان جوک اسپرت برای سرگرم‌کردن سرنشینان خود از نوعی سیستم صوتی استفاده می‌کند که قابلیت پشتیبانی از ورودی‌های بلوتوث، USB و AUX را دارد. هم‌چنین سیستم تهویه مطبوع نیسان جوک تیپ اسپرت می‌تواند وظیفه مطبوع‌سازی هوای داخل کابین را نیز به‌خوبی انجام دهد.

    فرمان نیسان جوک تیپ اسپرت از نوع برقی است که هندلینگ مناسبی را ایجاد می‌کند و می‌توانید به‌راحتی ارتفاع آن را مطابق میل خود تنظیم کنید. هم‌چنین کامپیوتر سفری این خودرو می‌تواند راننده را در جریان اطلاعات حیاتی سفر مانند مصرف سوخت و مسافت طی‌شده قرار دهد. دیگر امکانات رفاهی نیسان جوک تیپ اسپرت به ‌طور خلاصه شامل مواردی چون مکان‌یاب ماهواره‌ای، قفل مرکزی، خروجی 12 ولت، صندلی‌های عقب جمع‌شونده، سیستم ضدسرقت، سنسور فشار باد تایر، گرم‌کن صندلی جلو و سیستم ورود و استارت بدون کلید هستند.

    نمی‌توان از نیسان جوک تیپ اسپرت صحبت کرد و از تجهیزاتی که سازندگان این خودرو برای تامین ایمنی سرنشینان در نظر گرفته‌اند، سخنی به میان نیاورد. در نیسان جوک تیپ اسپرت، 6 کیسه‌هوا به چشم می‌خورد که دو تا از آن‌ها اصلی هستند و کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای راه‌حلی برای محافظت از سر و قفسه‌سینه راننده و سرنشین جلو هنگام برخوردهای جدی هستند. سیستم کمکی ترمز در کنار به‌کارگیری سیستم‌های ABS، EBD و ESP در این بخش برای بالابردن کیفیت عملکرد ترمزگیری به کمک نیسان جوک تیپ اسپرت آمده‌اند. قرارگیری این سیستم‌های ترمز و پایداری در کنار سیستم کنترل دینامیکی نیسان و چهار چرخ محرک دائمی، به راننده کمک می‌کند تا سرعت عکس‌العمل خود را در مواقع اضطراری بالا ببرد.

    اگر با خواندن فهرست بالا هنوز از امنیت نیسان جوک مطمئن نیستید، باید بدانید که وجود سیستم‌های هشداردهنده‌ای چون هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور، سیستم شناسایی اجسام متحرک، دوربین دید عقب و اطراف و کروزکنترل و محدودکننده سرعت، امکان اشتباه را حین رانندگی به نزدیک به صفر می‌رساند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏23/11/20