1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

طراحی بافل (Baffle) در مبدل حرارتی

شروع موضوع توسط goodarzi71 ‏18/11/20 در انجمن مهندسی مکانیک

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/20
    ارسال ها:
    35
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    از حباب ها در مبدل حرارتی پوسته و لوله استفاده می شود تا مایع را به طرف لوله هدایت کند. آنها به صورت عمود بر روی پوسته می چرخند و بسته نرم افزاری را نگه می دارند ، از جلوگیری از ساییدگی لوله ها در طول طولانی. همچنین می توانند از لرزش لوله‌ها جلوگیری کنند. متداول ترین نوع بافل ، بافل سگمنتال است. بافل های قطعه ای نیم دایره ای در 180 درجه به سمت حفره های مجاور جهت داده می شوند و مایعات را مجبور به جریان به سمت بالا و پایین بین بسته های لوله می کنند. فاصله بافل هنگام طراحی مبدل حرارتی پوسته و لوله از ترمودینامیکی زیادی برخوردار است.

    [​IMG]


    برای تبدیل افت فشار و انتقال گرما باید حبابها را در نظر گرفت. برای بهینه‌سازی از نظر اقتصادی ، پیشنهاد می شود که در مبدل حرارتی حفره ها نزدیک به 20٪ قطر داخلی پوسته قرار نگیرند. قرار گرفتن در معرض اختلاف زیاد از راه دور باعث ایجاد فشار بیشتر به دلیل تغییر مسیر جریان می شود. در نتیجه ، فاصله داشتن حفره ها به فاصله بسیار زیاد به این معنی است که ممکن است لکه های خنک کننده ای در گوشه ها بین حفره ها وجود داشته باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که حباب ها به اندازه کافی از فاصله قرار گیرند که لوله ها از آن خسته نشوند ، بسیار مهم است. نوع اصلی دیگر بافل ، قرقره دیسک و پیراشکی است که از دو بافل متحرک تشکیل شده است. یک حفره بیرونی و گسترده تر به نظر می رسد ، در حالی که برجستگی داخلی مانند دیسک است. این نوع بافل مایعات را مجبور به عبور از هر طرف دیسک و سپس جریان می یابد که نوع متفاوتی از جریان سیال ایجاد می کند.

    مبدل حرارتی مایع با لوله ثابت که به خصوص برای کاربردهای دریایی مناسب است را می توان با پوسته های برنجی ، لوله های مسی ، حفره های برنجی و توپی انتهایی انتزاعی برنجی مونتاژ کرد.

    منبع: بامین تهویه.