1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

گوشی میان‌رده شیائومی ردمی نوت ۹

شروع موضوع توسط shajaretoba ‏16/11/20 در انجمن عمومی موبایل

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏9/11/20
    ارسال ها:
    10
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    3
    زمانی که پای ردمی نوت ۸ به بازار جهانی و نیز کشور ما باز شد مورد استقبال کاربران قرار گرفت و فروش خوبی را تجربه کرد. تنها ۶ ماه پس از معرفی ردمی نوت ۸، شیائومی گوشی جدیدتر ردمی نوت ۹ را با طراحی به روزتر و سخت‌افزار کم و بیش متفاوت روانه بازار کرد. اما آیا ردمی نوت ۹ آن قدر پیشرفت کرده که جایگزین مدل قدیمی‌تر باشد؟

    مشخصات شیائومی ردمی نوت ۹:

    • نمایشگر ۶.۵۳ اینچی از نوع IPS و با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل (تراکم ۳۹۵ پیکسل در اینچ)
    • چیپست مدیاتک هلیو G85
    • ۴ گیگابایت رم
    • ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به همراه درگاه جداگانه میکرو اس‌دی
    • دوربین اصلی ۴ گانه ۴۸/۸/۲/۲ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی
    • باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی
    • شارژ سریع ۱۸ واتی
    • حسگر اثر انگشت در قاب پشتی
    • مجهز به فرستنده مادون قرمز، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه USB-C
    • مجهز به NFC (در برخی از مدل‌ها)
    • بدنه پلاستیکی
    • وزن ۱۹۹ گرم
    • ابعاد ۱۶۲.۳ در ۷۷.۲ در ۸.۹ میلی‌متر
    • عرضه در رنگ‌های خاکستری، سبز و سفید
    شیائومی ردمی نوت ۹ حداقل روی کاغذ یک گوشی میان‌رده جذاب است که قابلیت‌های جالبی از جمله امکان شارژ معکوس دستگاه‌های دیگر با توان ۹ وات، فرستنده مادون قرمز و دوربین ۴ گانه دارد و حافظه داخلی و رم آن هم برای یک میان‌رده نه چندان گران قیمت کافی است. ردمی نوت ۹ اولین گوشی با چیپست مدیاتک هلیو G85 است که به دست ما رسیده و قصد داریم برای اولین بار کارایی آن را با چیپست‌های هم رده دیگر مقایسه کنیم.

    ردمی نوت ۹ شباهت ظاهری زیادی با برادر خود، ردمی نوت ۹ اس دارد اما از درون، تفاوت‌ها بیشتر است. ابعاد بدنه هر دو گوشی بسیار نزدیک به هم است اما قاب پشتی ۹ اس از شیشه ساخته شده. دیگر تفاوت‌های ۹ اس شامل نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۶۷ اینچی با پشتیبانی از HDR10، چیپست اسنپدراگون 720G،‌ ترکیب رم و حافظه داخلی ۴/۶۴ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی، دوربین ماکرو و سلفی با کیفیت تر (۵ و ۱۶ مگاپیکسلی) و حسگر اثر انگشت قرار گرفته در فریم کناری گوشی است.

    شاید تصور کنید که با این تفاوت‌ها گوشی ردمی نوت 9S از هر نظر بهتر باشد؛ در حالی که ردمی نوت ۹ هم مزایای خاص خود را دارد. ردمی نوت ۹ در حدود ۱۰ گرم سبک‌تر است و نمایشگر جمع و جورتر آن برای بسیاری از کاربران خوش دست‌تر خواهد بود. اما مهم‌ترین مزیت ردمی نوت ۹، امکان استفاده از آن به عنوان پاور بانک با خروجی قابل قبول ۹ وات است در حالی که 9S چنین قابلیتی ندارد.


    [​IMG]



    شیائومی همچنین دو مدل ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ پرو مکس را نیز روانه بازار کرده. مدل پرو در مقایسه با ۹ اس تنها در ظرفیت رم بالاتر (۶ گیگابایت)، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی تفاوت دارد. مدل پرو مکس هم علاوه بر این تفاوت‌ها از دوربین سلفی با رزولوشن دو برابر (۳۲ مگاپیکسلی) و شارژ سریع ۳۳ واتی بهره می‌برد و در یکی از مدل‌ها با رم ۸ گیگابایتی روانه بازار می‌شود. در واقع سه گوشی ردمی نوت ۹ اس، نوت ۹ پرو و نوت ۹ پرو مکس کم و بیش یک گوشی هستند و تفاوت‌های بسیار کمی دارند. اما ردمی نوت ۹ از این سه گوشی متفاوت است و در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد.

    داخل جعبه شیائومی ردمی نوت ۹ شارژر ۲۲.۵ واتی در کنار کابل شارژ USB قرار گرفته؛ در حالی که گوشی، حداکثر از شارژ سریع تا ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند. ظاهرا شیائومی همان شارژری را که برای بسیاری از گوشی‌های دیگر خود در نظر گرفته نیز در جعبه این مدل قرار داده است. دیگر لوازم داخل جعبه شامل دفترچه‌های راهنما، سوزن سیم کارت و کاور سیلیکونی شفاف و با کیفیت هستند.
    شجره طوبی
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏16/11/20
    M @ H @ K، sabakhosh و کوکی♥❄ از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏28/2/23
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    این گوشی فوق العادست یکسال ازش استفاده کردم میزان استفادمم هم خیبی زیاد بود ولی اصلا نه هنگ کرد نه باطریش خراب شد
    در کل خیلی عالیه
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.