1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تفاوت پمپ و بوستر پمپ

شروع موضوع توسط goodarzi71 ‏16/11/20 در انجمن مهندسی مکانیک

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/20
    ارسال ها:
    35
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    برای نیازهای شدید پمپاژ در بازارهای شهری یا صنعتی ، یک بوستر پمپ تقویت کننده با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

    پمپ هایی با انرژی که جریان کم در سرهای بالا را ایجاد می کند ، که برای ماندگاری ساخته شده اند و برای کار مداوم و بدون آسیب به موتور یا سایر قسمت های سیستم طراحی شده اند.

    در ساختمانهای مرتفع استفاده از یک پمپ جهت پمپاژ آب به طبقات فوقانی روش مناسبی نمی باشد. این کار باعث افزایش فشار بیش از حد در قسمت های پایینی سیستم لوله کشی و آسیب وارد شدن به تجهیزات می شود. بهترین روش، تقسیم بندی ساختمان به بخش یا زون های مختلف و استفاده از پمپ و مخزن ذخیره در هر زون ، بوستر پمپ می باشد.



    [​IMG]


    بوستر پمپ چیست؟
    نوعی پمپ گریز از مرکز برای افزایش فشار مایع که در حال حاضر از یک مکان به مکان دیگر در یک خط لوله جریان دارد استفاده می شود. بوستر پمپ ها در بسیاری از کاربردهای متنوع به کار می روند و ممکن است در ترکیب با پمپ های توربین عمودی یا پمپ های عمودی غوطه وری برای تقویت بیشتر فشار آبیاری یا آب آشامیدنی از چاه ها استفاده شوند. پمپ های تقویت کننده فشار، بوستر پمپ ها اغلب در خطوط لوله برای اضافه کردن فشار به کار می روند تا مایع را به سمت پمپ بعدی یا به مقصد نهایی آن در انتهای خط لوله منتقل کنید. و آنها در بسیاری از کاربردهای فرآیندی مورد استفاده قرار می گیرند ، جایی که فشار لازم برای سرویس بیش از یک پمپ می تواند تحویل دهد ، یا در جایی که پمپ دوم لازم است تا از پمپ ها خاکی نشود ، لازم است. پمپ های تقویت کننده بسته به نیاز جریان و فشار ممکن است در حالت مکش پایان ، حالت تقسیم افقی ، چند مرحله یا توربین عمودی باشد. آنها عموماً در محدوده زیر کار می کنند:

    میزان جریان بین 5 تا 10،000 gpm است

    سر کل (فشار) بین 200 تا 7500 فوت متغیر است

    اسب بخار بین 1 تا 5000 اسب بخار است

    بوستر پمپ چگونه کار می کند؟
    بیشتر بوستر پمپ ها پمپ های گریز از مرکز هستند که به یک یا چند پروانه تکیه می کنند تا مایع پمپ شده را به داخل ورودی پمپ بکشند و با عبور مایعات از پروانه و محفظه ولتاژ یا دیفیوزر ، فشار آن را تقویت کنند. برخی تک مرحله ای هستند ، به این معنی که پروانه ای یکسان دارند. اینها معمولاً در کاربردهایی مورد استفاده قرار می گیرند که مقدار فشار اضافی لازم باشد ، قابل توجه نیست. همچنین تنظیمات چند مرحله ای وجود دارد که شامل بیش از یک پروانه است ، که برای انتقال سرهای بالاتر از جمله انتقال آب به ارتفاعات قابل ملاحظه بالاتر یا از طریق خطوط لوله بسیار طولانی تر مورد استفاده قرار می گیرد.

    موارد استفاده بوستر پمپ
    حرکت آب به بالای تپه

    حفظ فشار شهرداری

    پمپاژ آب از طریق یک ساختمان مرتفع

    تمیز کردن و پاشش فشار قوی

    سیستم های تصفیه و اسمز معکوس

    نظافت عمومی

    در هر مکانی که فشارهای بیشتری لازم باشد

    بوستر پمپ های تقویت کننده تک مرحله در اقامتگاه های خصوصی یا ساختمانهای دیگر که از منبع آب شهری بسیار دور هستند استفاده می شود ، یا در جایی که فشار آب در ساختمان ناکافی باشد. برای سیستم های آبیاری همچنین مفید هستند اگر پمپ چاه دارای فشار کافی برای مسافتی که آب باید طی کند و چه مقدار از یک مزرعه برای آبیاری نیاز ندارد.

    پیکربندی های چند مرحله ای اغلب برای تقویت آب در مناطق مرتفع ، برای مصارف کشاورزی ، تجاری و مسکونی استفاده می شود. بوستر پمپ همچنین در ساختمان های بلند ضروری هستند. در کاربردهای صنعتی ، از پمپ های تقویت کننده در خطوط لوله ، و برخی از سیستم های فرآیند استفاده می شود.

    انواع بوستر پمپ
    انواع بوستر پمپ های تقویت کننده ، عبارتند از: چند مرحله عمودی و افقی ، کیس اسپلیت و چند مرحله ای غوطه وری.



    منبع : بامین تهویه
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏16/11/20
    کوکی♥❄ از این پست تشکر کرده است.
  2. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏1/3/20
    ارسال ها:
    103
    تشکر شده:
    656
    امتیاز دستاورد:
    93
    من الان خیلی احساس خوبی دارم که فهمیدم تفاوت پمپ و بوستر پمپ چیه
     
    کوکی♥❄ از این پست تشکر کرده است.