1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چرا دندان های پولدارا انقد سفیده

شروع موضوع توسط sarinaamiri ‏11/11/20 در انجمن رشته پزشکی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏1/9/20
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    چیزی نیست جز کامپوزیت که باعث زیبایی و سفغیدی دندان می شود


    با توجه به پیشرفت علم دندانپزشکی زیبایی در سال‌های اخیر، روش‌هایی برای زیباسازی ظاهر دندان‌ها ابداع شده است؛یکی از ساده‌ترین و کم‌خرج ترین این روش‌هاکامپوزیت است. کامپوزیت دندان، یک روش خوب برای پوششدندان شکسته یا ترک‌خورده است که از آن برای اصلاح طرح لبخند و زیباتر کردن ظاهر دندان‌ها استفاده می‌شود. فرآیند نصب کامپوزیت دندان بسیار ساده و سریع است و فقط یک جلسه زمان می‌برد. کامپوزیت یک روش سریع، کم هزینه و زیبا، برای اصلاح طرح لبخند شما است.





    [​IMG]

    ترکیبات کامپوزیت


    جنس کامپوزیت ترکیبی از نوع خاصی از پلاستیک و شیشه می‌باشد که برای ترمیم دندان‌های پوسیده نیز کاربرد دارد. همچنین با کامپوزیت می‌توان روکش‌هایی تهیه کرد که برای اصلاح ظاهر دندان‌ها و زیباترکردن لبخند، روی دندان‌ها چسبانده می‌شود و دندان‌ها را مرتب و خوشرنگ نشان می‌دهد.





    [​IMG]




    انواع کامپوزیت دندان


    از انواع کامپوزیت دندان می‌توان بهکامپوزیت ماکروفیل، میکروفیل، هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید اشاره کرد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.





    کامپوزیت ماکروفیل یا درشت دانه

    ذرات کامپوزیت ماکروفیل 10 تا 15 میکرومتریو بزرگتر است.این درشت بودن ذره‌ها، دوام و مقاومت مواد را بالا می‌برد. ولی کارپولیش را سختتر می‌کند. امروزه ماکروفیل‌ها دیگر استفاده نمی‌شوند.





    کامپوزیت میکروفیل یا ریز دانه

    ذرات میکروفیل کوچکتر از 100 نانومتر هستند و این موضوع انجام پولیش بسیار راحت کرده است. اما این نوع کامپوزیت، نسبت به کامپوزیت ماکروفیل، دوام و استحکام کمتری دارد.
    کامپوزیت دندان هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید.

    از لحاظ ابعادی ذرات این نوع کامپوزیت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. بعضی در محدوده 10 تا 15 میکرومتر هستند و بعضی دیگر در محدوده 40 متر می‌باشند. میکروهیبرید و نانو هیبرید ها هر دو در گروه کامپوزیت‌های هیبرید می‌باشد که محدوده ذرات آن‌ها از 100 نانومتر کمتر هستند. مزیت آنها مقاومت در برابر ساییدگی و عیب آن‌ها از دست دادن زیبایی به مرور زمان است.



    نانو کامپوزیت

    یکی دیگر از انواع کامپوزیت‌ها، نانو کامپوزیت است که اندازه ذره‌های آن 20 نانومتر است. برای رفع مشکلات کامپوزیت‌های هیبریدی استفاده می‌شود. در برابر ساییدگی مقاومت خوبی دارد. قابلیت پولیش خوبی دارد و برای ترمیم دندان‌های عقبی هم کاربردی مهم دارند.





    بهترین برندهای تولیدکننده کامپوزیت دندان


    در ایران مارک‌های باکیفیت در کامپوزیت دندان،معمولا از برندهای امریکایی یا ژاپنی هستند.با ما همراه باشید تا مارک‌های کامپوزیت دندان را برررسی کنیم



    Bisco

    این شرکت، یکی از مشهورترین شرکت‌های آمریکایی تولید کننده کامپوزیت دندان است. از مواد برپایه یونومر شیشه یا همان هیدروکسید کلسیم استفاده می‌کند که به راحتی قابلیت فرم‌دهی روی دندان‌ها را دارند. تولیدات این شرکت، استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به سایر کامپوزیت ونیرها دارد.



    Coltene

    یک شرکت باسابقه در این زمینه است. رزین کامپوزیت‌های با قیمت مناسب (در حدود نصف قیمت ونیر پرسلن) تولید می‌کند.یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های کامپوزیت ونیر را با خصوصیات نانوهیبریدی که به مینای دندان بسیار شبیه است، به بازار عرضه کرده است.



    DMG America

    ‏این مارک خاصیت انقباض پلیمریزاسیون و مقاومت بالایی دارد.وقتی در برابر اشعه لیزر سفت شوند، مقاومت بالایی در مقابل ضربه و سایش دارند.





    DMP Dental

    کامپوزیت دندان این شرکت،یکی از با کیفیت‌ترین و با دوام‌ترین کامپوزیت ونیرها است کهبه راحتی روی دندان‌ها شکل می‌گیرند و تخلخل بسیار پایینی دارند. رنگ‌های متنوع و زیبایی دارد که کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. قابلیت انطباق بالایی روی دندان طبیعی دارد.پلیمریزاسیون و مقاومت در برابر زرد شدن، از ویژگی بارز کامپوزیت این شرکت است.





    IvoclarVivaden

    کامپوزیت‌های تولیدی این شرکت به سرعت سفت می‌شود و دلیل رضایت بیماران،امکان گاز زدن و جویدن هر نوع غذایی بلافاصله بعد از اتمام جلسه نصب کامپوزیت است.



    Kerr

    برند مشهور Kerr ابتدا کامپوزیت‌های پرکننده دندان‌های پوسیده را با کیفیت بالا تولید می‌کرد. در سال‌های اخیر اقدام به تولید رزین‌های کامپوزیت کرده است که از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به، قابلیت انطباق رنگ، مقاومت در برابر سایش و استحکام بالا و سازگار با بافت دندان و لثه و سفت شدن سریع،اشاره کرد.



    Tokuyama Dental America

    این شرکت ژاپنی کامپوزیت‌های میکروفیل با ۲۰ سایه مختلف با خواص شیشه‌ای مرغوب و قابلیت پولیش مطلوبی تولید کرده است. این کامپوزیت ونیرهای با دوام، به راحتی روی دندان‌ها فرم میگیرند و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند.



    SDI

    ‏این شرکت آمریکایی،کامپوزیت ونیرهایی با خصوصیات منحصر به فرد طراحی کرده استکه مقاومت بالا، امکان انطباق سایه رنگ با دندان طبیعی، شفافیت شبیه به مینای دندان، فرم دهی و پولیشینگ بسیار راحتیدارد.
    کامپوزیت - کلینیک دکتر سریتا
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏11/11/20
    کوکی♥❄ از این پست تشکر کرده است.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏23/11/20
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    بابا نیازی هم نیست خیلی پولدار باشه ادم شلوغش نکنین. پارسال من رفتم پیش دکتر نوشین نصیری، اصلاح طرح لبخند انجام دادم، قشنگ الان لبخندم هالیوودیهههه
     
    کوکی♥❄ از این پست تشکر کرده است.