1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

10 دلیل برای انتخابGALAXY Samsung A51

شروع موضوع توسط shajaretoba ‏10/11/20 در انجمن عمومی موبایل

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏9/11/20
    ارسال ها:
    10
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    3
    پس از استقبال خریداران از گوشی موبایل گلکسی مدل A50، اینک نسخه به روز رسانی شده‌تری در معرض دید همگان قرار گرفت. گوشی گلکسی سامسونگ A51 که در واقع از فروش خوبی هم برخوردار بود، توانست به عنوان یکی از موفق‌ترین گوشی‌های تلفن همراه سامسونگ در سال ۲۰۱۹ معرفی شود. A51 از سری گوشی‌های میان رده می‌باشد که با طراحی جدید و مدرن همراه با حاشیه‌های باریک‌تر خود پیشرفت قابل توجهی کرده است.

    و اما سوال مهم این است آیا این محصول هم به اندازه مدل A50 همچنان از استقبال خوبی برخوردار است؟ اختلاف نظر زیادی در این رابطه وجود دارد، اجازه دهید تا با بررسی این محصول به جواب این سوال اساسی پاسخ دهیم. در ادامه با ما همراه شوید تا نقد و بررسی کامل این موبایل را خدمتتان ارائه دهیم.

    آن‌چه از درون جعبه گوشی سامسونگ گلکسی A51 دریافت می‌کنید:

    • گوشی گلکسی A51
    • شارژر سریع ۱۵ واتی
    • کابل USB-C به USB-A
    • هدفون سیمی با اتصال ۳٫۵ میلیمتری
    • ابزار سیمکارت
    • دفترچه راهنمای کاربر
    طراحی A51
    گوشی Samsung Galaxy A51، یک گوشی هوشمند با سایز نسبتا استاندارد و قاب فلزی است که پنل پشتی آن از پلاستیک تشکیل شده است. یک نکته ساده این که طراحی این محصول به نسبت نسخه قبلی خود از نمایشگر مدل Infinity_U در گلکسی A50 به نمایشگر Infinity-O در این مدل گوشی دست یافته است. این گوشی موبایل با طراحی زیبای خود دارای بدنه‌ای از جنس پلاستیک می‌باشد، و این اطمینان را داریم که این پلاستیک کاملا نشکن است، اما در عوض به راحتی خراشیده خواهد شد.

    با نگاهی به دستگاه، متوجه خواهید شد که تمامی سه دکمه فیزیکی یعنی دکمه‌های پاور و ولوم در سمت راست گوشی قرار گرفته شده است، به صورت پیش فرض اگر دکمه پاور را به هنگام روشن بودن گوشی فشار داده و آن را نگه دارید، Bixby فعال خواهد شد، شما می‌توانید با تغییرات منوی خاموش در قسمت پیشرفته تنظیمات برنامه، آن را ظاهر کنید.

    در حالی که در پایین آن پورت USB-C شارژ و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری وجود دارد. هول پانچ برای دوربین جلوی گوشی هم باعث شده است تا از حاشیه بالا بکاهد. در پنل پشتی، از یک الگوی منشوری شکل برای تزیین محصول استفاده شده است که با انعکاس نور در آن جلوه زیبایی به آن می‌بخشد.

    از نظر محافظت در برابر عناصر خارجی، IP اختصاصی برای حفاظت در برابر آب لحاظ نشده است، بنابراین باید مراقب باشید گوشی را درون آب رها نکنید.



    کیفیت نمایشگر و بلندگو A51
    شما با خرید تلفن همراه سامسونگ گلکسی مدل A51 از صفحه نمایش زیبا از نوع AMOLED بهره‌مند خواهید شد. اندازه سایز و رزولوشن صفحه نمایش این محصول به ترتیب برابر با ۶٫۵ اینچ و ۱۰۸۰p و نسبت تصویر در آن معادل با ۲۰:۹ می‌باشد. کیفیت نمایش در این گوشی رضایت بخش است و با رنگ زنده و زاویه دید مطلوب، زیبایی نمایشگر این محصول را دو چندان کرده است، همچنین برای محافظت از گلس Gorilla Glass 3 نیز استفاده شده است.

    Galaxy A51، از گزینه Always-on screen (‌نمایشگر همیشه روشن‌) پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران ای گوشی می‌توانند بدون تماس با صفحه نمایش، به راحتی به زمان و اعلان‌ها دسترسی داشته باشند. البته به خاطر داشته باشید که با فعال کردن این ویژگی باتری گوشیبه سرعت کاهش می‌یابد. اما درمورد صدا باید گفت که این گوشی موبایل، دارای یک اسپیکر تک کاناله در قسمت زیر قاب گوشی تعبیه شده است که دارای وضوح صدا و شفافیت مطلوبی است.



    اسکنر اثر انگشت A51
    این اسکنر در زیر نمایشگر گوشی وجود دارد و از عملکرد خوبی برخوردار است اما یقینا می‌توان گفت سرعت بالایی ندارد، زیرا در بیشتر مواقع شاهد تاخیر قابل ملاحظه‌ای بین لحظه حس شدن اثر انگشت برای اسکن تا باز شدن قفل دستگاه می‌باشیم که این تاخیر در زمان به هیچ وجه قابل قبول نیست، همچنین در انیمیشن قفل آن هم لگقابل مشاده است.

    سخت افزار، نرم افزار و رابط کاربری A51
    احتمالا نقطه ضعف گوشی Samsung Galaxy A51 را یافتید! این دستگاه از پردازنده Exynos 9611 بهره می‌برد که با ۴ گیگابایت رم جفت شده است (نسخه ۶ گیگابایتی هم وجود دارد). تراشه A51 به عنوان یک میان رده با سری شش اسنپدراگون قابل مقایسه است ولیکن به نسبت Google Pixel 3A، تجربه آن چنانی نخواهید داشت.

    با این حال، یک حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در اختیار شما است، که به همراه حافظه میکرو اس دی آن می‌توان فضای ذخیره سازی را پوشش داد.

    نرم افزار A51 از Android 10 طراحی شده است، که به آخرین نسخه رابط کاربری یعنی One UI سامسونگ مجهز می‌باشد. مهم‌ترین ویژگی جدیدی که در این گوشی متوجه آن خواهید شد، پیمایش ژست جدید(new gesture navigation) است که می‌توانید با رفتن به قسمت تنظیمات، صفحه نمایشگر و نوار پیمایش(Navigation Bar) این مسیر را طی کنید. با استفاده از این امکان جدید، اگر از پایین به سمت بالای نمایشگر سوایپ کنید و یک لحظه آن را نگه دارید، برنامه‌های اخیر نمایش داده خواهد شد حال اگر از هر طرف نمایشگر تلفن سوایپ کنید، یک قدم به عقب برخواهید گشت.



    دوربین A51
    یکی از جدیدترین بروز رسانی‌های گوشی A51 نسبت به مدل ۲۰۱۹ گوشی A50، بخش دوربین آن می‌باشد. این بار با یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی وضوح بالاتر در دوربین اصلی مواجه هستیم که قادر خواهد بود ویدیو را با کیفیت ۴K ضبط کند. همچنین دوربین جلویی گوشی هم بهبود یافته است تا از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی بهتری هم بهره‌مند باشد.



    طول عمر باتری A51
    گوشی سامسونگ گلکسی A51 دارای یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی با عمر مطلوب است. کاربران این گوشی می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی بدون استفاده از شارژر تا ۲۴ ساعت از گوشی تلفن همراه خود استفاده کنند. اگر از گزینه Always-On استفاده نمی‌کنید، می‌توانید حتی تا یک و نیم یا حتی دو روز هم از شارژر بی نیاز شوید.

    نتیجه‌گیری نهایی
    در حالی که گوشی گلکسی A50 در سال گذشته به فروش ارزشمندی دست یافته بود، گلکسی A51 با ارتقای بسیار اندکی همراه بوده است و مخاطبان حرفه‌ای خود را چندان تحت تاثیر قرار نداده است.

    بله، این گوشی زیبا به نظر می‌رسد با صفحه نمایش AMOLED، باتری بسیار خوب و بدنه پلاستیکی خود توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده باشد، هرچند که پیشرفت چندانی در دوربین‌های این گوشی مشاهده نمی‌کنیم و به مراتب از دوربین‌های رقیب خود مانند Pixel 3a یا حتی گوشی iPhone 7 عملکرد ضعیف‌تری به همراه دارد، اما باید نتیجه بگیریم گوشی Samsung Galaxy A51 صرفا به عنوان یک گوشی میان رده مناسب، عملکرد خوبی دارد.



    شجره طوبی
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏10/11/20
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,399
    تشکر شده:
    26,289
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    همه این مشخصات را موبایل های هواوی و غیره هم دارند تازه با حافظه داخلی دو برابر و دوربین قوی تر خیلی ارزانتر از سامسونگ هستند
    چرا ؟ چون سامسونک شده مثل قدیمای لوازم صوتی سونی که پول مارکشو میخوره و الا تکنولوژی هواوی خیلی بالاتره