1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

طراحی نمای ساختمان

شروع موضوع توسط namadesign ‏2/11/20 در انجمن خانه و خانواده

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏2/11/20
    ارسال ها:
    18
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1


    طراحی نما


    نمای ساختمان اولین بخش از هر ساختمان است که به چشم می‌آید و در حقیقت نشان‌دهنده‌ی کیفیت ساختمان شماست!
    از این حرف ما به راحتی عبور نکنید!
    این یعنی این که اگر شما از بهترین طراحان و به روزترین مصالح برای ساخت داخل ساختمانتان استفاده کنید اما نتوانید نمای زیبایی را برای ساختمانتان طراحی و اجرا کنید؛ ساختمان شما نمی‌تواند نظر افراد زیادی را به خود جلب کند.
    در این شرایط اگر کسی هم ساختمان شما را از بیرون ببیند؛ نمای غیرحرفه‌ای آن به شدت در ذوقش خواهد زد و حتی کنجکاو هم نمی‌شود که بیاید و ببیند که در ساختمان شما چه خبر است!
    نمای ساختمان شما در حقیقت باید معرف کاربری ساختمان شما نیز باشد!
    منظورمان این است که اگر مثلا قصد ساخت یک نمای تجاری یا اداری را دارید؛ باید نمای ساختمانتان را به گونه‌ای انتخاب کنید که حتی اگر هیچ نوشته‌ای بر روی ساختمان شما نباشد؛ بینندگان با دیدن نمای ساختمان شما بفهمند که درون آن چه خبر است!
    نمادیزاین در خدمت شماست تا با استفاده از جدیدترین متد طراحی روز دنیا و با در نظر گرفتن ضوابط شهرداری، نمایی بهینه، زیبا و مدرن را برای شما طراحی کند!
    برای این که تجربه‌ی کار با یک تیم حرفه‌ای طراحی نما را داشته باشید؛ همین حالا روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید و از کارشناسان ما مشاوره‌ی رایگان بگیرید!

    طراحی تخصصی نما

    گفتیم که نمای ساختمان، به منزله‌ی لباسی است که تصمیم دارید بر تن ساختمان خود بپوشانید!
    اگر بتوانید این لباس را زیبا طراحی کرده و آن را به همان صورت حرفه‌ای پیاده‌سازی کنید، قطعا نمای ساختمان زیبایی خواهید داشت که می‌توانید به کمک آن، نظر خریداران بسیاری را به ساختمانتان جلب کنید.
    ما درباره‌ی طراحی و پیاده‌سازی نمایی جذاب و زیبا، در مقاله‌ی «طراحی نمای کلاسیک» مفصل صحبت کرده‌ایم، بد نیست که سری هم به این مقاله بزنید تا با این روش طراحی نما هم آشنا شوید.
    از طرف دیگر باید به فکر گرفتن تاییدیه‌ی نمای شهرداری هم باشید.
    اگر شما نمای ساختمان خود را به زیبایی هرچه تمام‌تر و فوق‌العاده طراحی کنید اما در طرحی آن ضوابط شهرداری منطقه را مد نظر نداشته باشید؛ آن‌گاه عملا طرح شما غیرقابل اجرا خواهد بود و نمی‌توانید مجوز مربوطه را از شهرداری منطقه بگیرید!
    پس بهترین و بهینه‌ترین راه برای طراحی و اجرای نمای ساختمانتان این است که هر دو کار طراحی و اجرای نما برای ساختمان را از یک شرکت بخواهید که بتوانید مجوز شهرداری را هم به گردن آن‌ها بیندازید!
    نمادیزاین افتخار این را دارد که فاز طراحی و اجرای نمای ساختمان شما را بر عهده بگیرد و با اخذ مجوز شهرداری منطقه، خیال شما را از بابت نمای ساختمانتان راحت کند!
    طراحی نما و تاییدیه نمای شهرداری

    اگر نمای ساختمان شما بر اساس ضوابط شهرداری منطقه‌ی خودتان طراحی نشده باشد؛ قطعا برای گرفتن مجوز اجرا از شهرداری منطقه‌تان دردسرهای بسیاری را به همراه خواهید داشت!
    به همین دلیل است که باید طراحی نمای ساختمانتان را به دست حرفه‌ای‌ها بسپارید تا ضمن این که نه تنها در گرفتن مجوز از شهرداری مشکلی نداشته باشید؛ بلکه نمای شما بر اساس آخرین متد روز طراحی نمای روز دنیا، طراحی شود و در اختیارتان قرار گیرد!
    مشکلات این چنینی رو به رو نشوید و بتوانید نتیجه‌ی زحمات خود را ببینید!
    تیم نمادیزاین سعی می‌کند تا در طراحی نمای ساختمان‌ها، هم سلیقه‌ی شما را در نظر بگیرد و هم نمای ساختمان را با توجه به ضوابط شهرداری منطقه‌ی شما طراحی کند تا در هنگام اخذ مجوز مشکلی نداشته باشید!
    همچنین کارشناسان نمادیزاین با چاشنی کردن تجربه‌ی این سال‌های کاری در حوزه‌ی نما، بهینه‌ترین استفاده را از مصالح ساختمانی به عمل می‌آورند و کاری می‌کنند که نمای ساختمان شما با کمترین میزان دورریز مصالح انجام شود!

    طراحی نمای ساختمان

    برای این که بتوانید نمای ساختمانتان را به حرفه‌‌ای‌ترین شکل ممکن طراحی کنید و کمترین میزان دورریز مصالح را در مراحل اجرایی در نظر بگیرید، باید مطابق چک لیست طراحان حرفه‌ای نما پیش بروید!
    تیم طراحی نما دیزاین، در مسیر طراحی نمای ساختمان مورد نظر شما، مراحلی را طی می‌کند که در نهایت بتواند نمای ساختمان ایده‌آل شما را طراحی کند.
    این مراحل عبارت‌اند از:

    • در نظر داشتن کاربری ساختمان و تسلط بر پلان طرح
    • طراحی نقشه‌ی فاز یک نما
    • انتخاب مصالح
    • اطلاع و مطالعه درباره‌ی ضوابط طراحی مربوط به کاربری و مصالح
    • ارسال مدارک به کمیته نما و دریافت تاییدیه
    • طراحی نقشه‌ی فاز دو نما
    • اصول طراحی نما
    • نمای هر ساختمان، نشان دهنده‌ی هویت آن ساختمان است.
    • طراحی نمای یک ساختمان باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر داشتن فاکتورهای زیبایی در ظاهر نما، نشان دهنده‌ی هویت و کاربری ساختمان نیز باشد.
    • برای نمایش بهتر هویت ساختمان، باید اصولی در طراحی نما رعایت شود.

    قیمت طراحی نما

    حالا که اطلاعاتی دربار‌ه‌ی طراحی نمای ساختمان به دست آوردیم؛ شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه قیمت طراحی نما پروژه را بدست آوریم؟

    برای پاسخ به این سوال باید خدمتتان عرض کنم که تعرفه‌ی طراحی نما، به عوامل متفاوتی بستگی دارد که از جمله‌ی این عوامل می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:


    • مساحت نمای ساختمان
    • ارتفاع ساختمان
    • موقعیت مکانی ساختمان
    • نوع کاربری ساختمان
    • تاییدیه شهرداری

    هر کدام از این عوامل ممکن است بر روی قیمت نمای خارجی محاسبه شده‌ای که کارشناسان ما به شما اعلام می‌دارند موثر باشد!
    بنابراین تعرفه‌ی طراحی نما یک مبلغ ثابت و مشخص نیست که ما به شما اعلام کنیم!
    اما شما می‌توانید با تماس با کارشناسان تیم نمادیزاین، و برخورداری از یک جلسه مشاوره‌ی رایگان قیمت طراحی نمای خود را با استفاده از شرایط برآورد کنید!
    کافیست با شماره‌های زیر تماس بگیرید و از آخرین تعرفه‌های طراحی نما باخبر شوید!
    ولی اگر طراحی نما با مصالح ارزان و با دوام الویت اول شما است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی «طراحی نمای آجری» را حتما مطالعه کنید!


    برآورد نرخ طراحی نما

    در این قسمت تصمیم داریم نرخ طراحی نمای یک ساختمان ۴ طبقه را با بر ۱۲ متر برای شما محاسبه کنیم تا شما ببینید که محاسبه‌ی هزینه‌ها به چه صورتی انجام می‌پذیرد!
    اگر ارتفاع هر طبقه را به طور متوسط ۳٫۵۰ در نظر بگیریم ارتفاع کل ساختمان برابر است با: ۱۴=۴*۳٫۵۰
    متراژ نما: ۱۶۸=۱۴*۱۲
    هزینه‌ی طراحی نما به همراه نقشه‌ی سه بعدی:
    هزار تومان ۳,۳۶۰,۰۰۰ = ۲۰,۰۰۰*۱۶۸
    طراحی نقشه‌های فاز ۱ نما:
    هزار تومان ۱,۶۸۰,۰۰۰ = ۱۰,۰۰۰*۱۶۸
    هزینه‌ی طراحی نقشه‌ی فاز ۲ نما:
    هزار تومان ۵,۰۴۰,۰۰۰ = ۳۰,۰۰۰*۱۶۸
    البنه نکته‌ی بسیار مهمی که شما مشتری عزیز برای برآورد هزینه‌ی طراحی نما باید مدنظر داشته باشید؛ مفهومی به نام ضریب صعوبت اجرای کار است.
    با توجه به این ضریب، هر چه ارتفاع ساختمان شما بلندتر باشد؛ هزینه‌ی اجرایی آن بیشتر خواهد شد.
    به این ترتیب که هر طبقه، در ضریب صعوبت اجرای کار آن طبقه، ضرب می‌شود و سپس هزینه‌ی نهایی برای شما برآورد خواهد شد.
    ضریب صعوبت اجرای کار برای هر طبقه بین ۰٫۰۲-۰٫۰۳ می‌باشد و برای هر طبقه به صورت جداگانه برای تخمین هزینه‌های اجرایی در نظر گرفته خواهد شد!

    استفاده از بهترین متریال

    در هنگام طراحی نما باید تصمیم بگیرید که از چه نوع متریالی برای ساخت نمای ساختمانتان می‌خواهید استفاده کنید.
    متریال انتخابی شما باید هزینه‌ی مناسبی داشته باشد و خرج اضافی روی دستتان نگذارد.
    علاوه بر این، باید از کیفیت مطلوب نیز بهره‌مند باشد تا زیبایی طراحی شما را زیر سوال نبرد.
    در بسیاری از موارد دیده شده که زیبایی کار طراح نما، به دلیل استفاده از مصالح نامرغوب به کلی زیر سوال رفته است!


    طراحی نما

    رعایت تناسب رنگ

    در هنگام طراحی نما ساختمان، باید حواستان را به استفاده از ترکیب رنگ‌هایی که هماهنگی بیشتری با هم دارند جمع کنید.
    تناسب رنگ در نما، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند زیبایی نما را به حد کمال برساند.
    دقیقا همان اتفاقی که در طراحی نمای رومی می‌افتد.
    خوشبختانه امروزه با استفاده نرم‌افزارهای تری دی مکس، می‌توانید رنگ‌های مورد نظر خود را روی طرح ساختمان پیاده‌سازی کنید و نتیجه‌ی کار را پیش از اجرایی شدن پروژه ببینید.
    اجرای نورپردازی موثر نما

    یک نما در طول روز می‌تواند به زیبایی دیده شود و تاثیر مثبتی بر ذهیت بینندگان بگذارد.
    اما همین نمای زیبا اگر طراحی نورپردازی درستی نداشته باشد، در شب در تاریکی مطلق فرو می‌رود و هیچ کس از زیبایی آن چیزی نخواهد دید.
    به همین دلیل اهمیت طراحی یک سیستم نورپردازی موثر در مراحل طراحی نما، می‌تواند تاثیر به سزایی در زیبا به نظر رسیدن نما داشته باشد.


    شرکت طراحی نمای ساختمان نمادیزاین

    تیم نما دیزاین، فعالیت خود را از سال ۹۲ شروع کرده و تاکنون موفق به اجرای بیش از ۴۸ پروژه‌ی مسکونی، تجاری و صنعتی شده است.
    با سپردن نمای ساختمان خود به متخصصان نما دیزاین، به کمتر از عالی رضایت ندهید!
    برای جلب رضایت شما مشتریان عزیز، ما یک جلسه مشاوره‌ی رایگان با مشاورین متخصص نمادیزاین برای شما در نظر گرفتیم تا بتوانید تمامی سوالات و ابهامات خود را پیش از ورود به جلسه‌ی قرارداد و انتخاب سبک نمای مورد نظر خود بپرسید و با خیال راحت تصمیم بگیرید
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏2/11/20
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏15/7/21
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    سلام
    جهت ساخت نمای ساختمان متریال مختلفی مانند سرامیک،کامپوزیت،شیشه و...وجود دارد که از میان آنها از همه بهتر و مقاوم تر سنگ های طبیعی عستند. اگر نگاهی به ساختمان های اطراف خود بیندازید نیز متوجه این موضوع می شوید. این ماده طبیعی علاوه بر اینکه از به زیبایی ساختمان به میزان زیادی می افزاید به طول عمر نما نیز کمک می کند. حال جهت زیباتر شدن آن بهتر است پیش از آن نوع نما به صورتی مناسب همخوان با منطقه و کاربری طراحی شود. علاوه بر این استفاده از امکاناتی مانند نورپردازی نمای ساختمان به زیبایی آن می افزاید.
    حال از میان سنگ های ساختمانی بهترین گزینه جهت ساخت نما سنگ های تراورتن می باشند. زیرا به عنوان مثالی سنگی مانند سنگ مرمریت در برابر نورخورشید واکنش نشان داده تغییر رنگ می دهد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏22/7/21