1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تزریق چربی روشی بی مانند در جوانسازی

شروع موضوع توسط Anoosh ‏1/11/20 در انجمن مقالات پزشکی

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,828
    تشکر شده:
    27,803
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    ظرف یك دهه اخیر به لطف كوشش های دكتر سیدنی كلمن تزریق چربی از یك روش صرفاً پر كننده ،به روشی بی رقیب در جوانسازی تبدیل شده است و سرعت تغییرات و پیشرفت ها در آن ،چنان زیاد است كه تقریباً هر هفته مطلب مستند و مستدلی راجع به روش های نوین تزریق چربی در نشریات معتبر پزشكی می توان یافت كه افق تازه ای در كمك به جوانسازی و بازسازی بافت های نرم بدن می گشاید .مطلب زیر سعی در مرور و به روز رسانی مسائل پایه و كاربردهای تزریق چربی دارد.

    تزریق چربی چیست ؟
    تزریق چربی یا پیوند چربی به معنای برداشتن چربی قسمتی از بدن فرد و تزریق (پیوند)آن به نقطه مورد نیاز دیگر از بدن همان فرد است . این كار به اصطلاح عمل تزریق چربی یا پیوند چربی خودی Autologus fat graftingگفته می شود
    کاربرد تزریق چربی در صورت
    گونه ها ، دور چشم ،نواحی گیجگاهی ،خط خنده ،چانه،حاشیه فك ها می توانند به وسیله تزریق چربی تحت درمان قرار بگیرند.
    کاربرد تزریق چربی در دست ها :
    بهترین و عملی ترین روش جوانسازی پوست افزایش ضخامت لایه چربی زیر پوستی برای كمتر مشخص شدن رگ ها و زرد پی های دست است.درعین حال تزریق چربی طراوت پوست دست را به شكل چشمگیری زیاد می كند.
    کاربرد تزریق چربی در سینه ها :
    هر چند كه پس از سال ها انجمن جراحان پلاستیك ایالات متحده مدتی پیش اجازه تزریق چربی به سینه ها را داد اما همچنان هراس از رسوب كلسیم در بافت سینه متعاقب تزریق چربی وجود دارد كه می تواند باعث اشتباه با سرطان در ماموگرافی (یعنی عكس رادیو گرافی مخصوص از سینه ها برای بررسی وجود سرطان سینه) شود و همچنین به علت آنكه تغییر سایز سینه ها به دنبال تزریق چربی حداكثر به طور معمول در حد یك سایز امكان پذیر بوده ممكن است بیمار نیاز به چند بار تزریق چربی داشته باشد.این روش بیماران خاصی را پوشش می دهد و همچنان پروتز به عنوان بهترین روش بزرگی سینه به كار می رود و البته شایان ذكر است كه تزریق چربی در كاربردهای ترمیمی یا جهت درمان بعضی از عوارض پروتز سینه بسیار موثر و شایع است.
    کاربرد تزریق چربی در باسن :
    به علت پر عارضه بودن پروتز باسن در صورتی كه بیمار چربی كافی در سایر نواحی داشته باشد و در عین حال امكان نیاز به چند بار تزریق چربی را هم بپذیرد به عنوان روشی قابل قبول برای بزرگ سازی باسن به كار رود.
    کاربرد تزریق چربی در بینی :
    تزریق چربی برای ترمیم عوارض ایجاد شده پس از عمل جراحی پلاستیك بینی به شكل فزاینده ای درحال رواج است كه بسیاری از عوارض كه قبلاً كابوسی برای بیمار و جراح بودند اكنون به سهولت قابل درمان باشند

    تزریق چربی، در برخی از بخش های جوانسازی حرف اول را می زند

    یکی از علت های اصلی پیری و چین و چروک های پوستی کم شدن چربی پوست است که به دنبال این اتفاق، مشکلاتی از قبیل ایجاد شدن خط خنده، خط اشک،خط اخم، چین و چروک در نواحی از جمله روی پلک ها، اطراف چشم، گونه و شقیقه ها رخ می دهد. اما تا زمانی که این چروک ها عمیق نشده باشند، می توان در برخی از نواحی با کمک بوتاکساین مشکل را تا حدودی برطرف کرد اما زمانی که چروک ها عمیق می شوند دیگر از بوتاکس کار چندانی برنمی آید و باید به تزریق فیلرها رو آورد که بهترین پرکننده، تزریق چربی است؛ چرا که در این روش بافت چربی از قسمتی از بدن خود فرد برداشته شده و به قسمت دیگری از بدن پیوند زده میشود . چربی نوعی فیلر یا حجم دهنده طبیعی است که کاربرد های زیادی در طب و زیبایی دارد .

    موارد استفاده

    به غیر از برطرف کردن، چین و چروک های عمیق می توان از این روش در سایر بخش های دیگر جوانسازی از جمله:
    پر کردن مناطق لاغر فرورفته صورت مثل گونه وزیر چشم
    برجسته سازی لب ها , گونه ها ,چانه
    برجسته سازی باسن
    بزرگ کردن سینه ها و بازسازی سینه
    جوانسازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست
    پرکردن اسکار یا جای زخم فرورفته و سوختگی ها
    مورد استفاده قرار می گیرد.

    چه مناطقی برای برداشت چربی مناسب هستند؟
    بهترین محل‌هایی که می‌توان چربی را برداشت کرد در افراد مختلف متفاوت است و منطقه‌ای مناسب است که چربی آن با رژیم غذایی کم نمی‌شود .عموما بهترین مناطق قسمت خارجی ران و باسن هستند. اما به طور کلی تقریبا از چربی زیر پوست در هرنقطه ای از بدن میتوان بدین منظوراستفاده کرد ولی نواحی پهلو ها ،رانها، کنار زانو وزیر شکم معمولا چربی مقاومتری دارد

    آیا با یک‌بار تزریق چربیمی توان به نتایج مطلوب رسید؟

    کلا تزریق چربی باید 4-2 بار تکرار شود تا نتایج کاملا مطلوبی ایجاد کند، برخی پزشکان هربار از چربی تازه کشیده شده استفاده می کنند، برخی نیز چربی را فریز کرده و ماه‌های بعد تزریق می‌کنند.

    چرا این روش جزو پرطرفدارترین روش پرکنندگی است؟

    چون این چربی از بدن خود فرد گرفته می شود، احتمال بروز واکنش آلرژیک وجود ندارد و بروز مشکل پس زدگی بسیار کم است. همچنین دوام و ماندگاری این روش از سایر فیلرهای دیگر بیشتر است. همچنین امکان جابجایی ویا حرکت در زیر پوست ندارد.

    دوره نقاهت چقدر است و عوارضی به همراه دارد؟

    دور نقاهت آن معمولا 2 هفته می باشد که در این 1تا 2 هفته تورم در ناحیه تزریق شده وجود دارد . عوارض تزریق چربی نادر است، گاه تجمع کوچکی از چربی اتفاق می‌افتد که عموما برطرف می‌شود، از عوارض دیگر ادم، کبودی، نامنظمی و ایجاد کیست است.

    بعداز تزریق چربی این نکات را جدی بگیرید!


    برای جلوگیری از بروز عفونت، نیاز است زیر نظر پزشک برای مدت چند روز از آنتی بیوتیک استفاده شود. همچنین بعد از تزریق چربی نباید چند روز به محل تزریق دست زده شود چرا که ممکن است چربی تکان بخورد. همچنین توصیه میشود که از وارد کردن فشار زیاد به محل تزریق به مدت 7 تا10 روز ونیز ازفعالیت سنگین، ورزش شدید و خم شدن تا چند هفته پرهیز کند. به علاوه در سه هفته ی اوّل تزریق، از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب، استفاده از فضاهای گرم (سونای خشک و بخار) و حمام های طولانی مدت شدیدا بپرهیزید.

    انوش جان از چند استفاده کردی کاربرد داره من پیرزن حوان بشم:شرم:
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏4/4/21
    Drsafaei و saddaf از این پست تشکر کرده اند.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏31/7/22
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    تزریق چربی یکی از راه های جوانسازی و زیبایی پوست است که امروزه محبوبیت بسیاری در بین مردم پیدا کرده است. تزریق چربی کاربردها و مزایایی زیادی از جمله بزرگ کردن یک ناحیه خاص از بدن، تغیرشکل، جوانسازی ناحیه مورد نظر و یا ترمیم اسکارها با استفاده از قدرت سلول های بنیادی موجود در آن و.... دارد. با انجام تزریق چربی می توان از بروز علائم پیری، افتادگی و یا از بین رفتن حجم قسمت های مختلف بدن جلوگیری کرد.