1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چگونه بی خوابی را درمان کنیم ؟

شروع موضوع توسط shayanteb ‏19/9/20 در انجمن مهندسی پزشکی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏23/8/20
    ارسال ها:
    13
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    [​IMG]

    در هر سنی ، معمولا گاهی اوقات بی خوابی را تجربه می کنید. در این شرایط چنانچه به اجاره تجهیزات پزشکی نیاز داشتید با شایان طب تماس بگرید ، اگر هر یک از علائم زیر را به طور منظم تجربه می کنید ، ممکن است با یک اختلال خواب روبرو باشید:
    • اگر احساس خستگی می کنید و در به خواب رفتن مشکل دارید
    • هنگام بیدار شدن دوباره به خواب بروید
    • بعد از خواب شبانه احساس شادابی نکنید
    • در طول روز احساس تحریک پذیری یا خواب آلودگی کنید
    • هنگام بی حرکت ماندن ، تماشای تلویزیون یا رانندگی در بیدار ماندن مشکل دارید
    • در طول روز در تمرکز مشکل داشته باشید
    • برای خوابیدن به قرص های خواب آور یا الکل نیاز داشته باشید
    • در کنترل احساسات خود مشکل دارید
    نکته ۱:
    مشکلات اساسی بی خوابی را شناسایی کنید
    بسیاری از افراد مسن که دچار مشکلات بی خوابی هستند نیاز به مراقبت و پرستاری در منزل دارند. بسیاری از موارد بی خوابی یا مشکلات خواب ناشی از دلایل اساسی اما قابل درمان است. با شناسایی تمام علل احتمالی ، می توانید درمان متناسب با آن را انجام دهید.
    • آیا استرس زیادی دارید؟
    • افسرده شده اید؟ آیا از نظر احساسی احساس ناامیدی می کنید؟
    • آیا با اضطراب یا نگرانی مزمن دست و پنجه نرم می کنید؟
    • آیا اخیرا تجربه بدی را پشت سر گذاشته اید؟
    • آیا دارویی مصرف می کنید که روی خواب شما تأثیر بگذارد؟
    • آیا شما از نظر سلامتی مشکلی دارید که ممکن است در خواب اختلال ایجاد کند؟

    دلایل عمده بی خوابی و مشکلات خواب در افراد مسن
    عادات نامناسب خواب و محیط خواب. این موارد شامل ساعت نامنظم خواب ، مصرف الکل قبل از خواب و خوابیدن با تلویزیون روشن است. اطمینان حاصل کنید که اتاق شما راحت ، تاریک و ساکت است و تشریفات قبل از خواب برای خواب مناسب است. ۱- درد یا شرایط سلامتی شرایط سلامتی مانند نیاز مکرر به ادرار ، درد ، آرتروز ، آسم ، دیابت ، پوکی استخوان ، دل درد شبانه و بیماری آلزایمر می تواند در خواب اختلال ایجاد کند. برای رفع هرگونه مشکل پزشکی با پزشک خود صحبت کنید. ۲- یائسگی و بعد از آن در دوران یائسگی ، بسیاری از زنان متوجه می شوند که گرگرفتگی و تعریق شبانه می توانند خواب را قطع کنند. حتی پس از یائسگی ، مشکلات خواب می توانند ادامه داشته باشند. بهبود عادت های روزانه ، به ویژه رژیم غذایی و ورزش می تواند کمک کند. ۳- دارو افراد مسن بیشتر از افراد جوان دارو مصرف می کنند و ترکیبی از داروها و همچنین عوارض جانبی آنها می تواند خواب را مختل کند. پزشک شما ممکن است بتواند برای بهبود خواب داروهایی را تغییر دهد ۴- عدم ورزش اگر بیش از حد کم تحرک باشید ، ممکن است هرگز احساس خواب آلودگی نکنید یا همیشه بخوابید. ورزش منظم هوازی در طول روز می تواند خواب خوب را تقویت کند. ۵-فشار تغییرات قابل توجه زندگی مانند بازنشستگی ، مرگ یکی از عزیزان یا مهاجرت از خانه می تواند باعث استرس شود. هیچ چیز بهتر از یافتن شخصی که بتوانید رو در رو با او صحبت کنید ، روحیه شما را بهبود نمی بخشد. ۶-عدم تعامل اجتماعی فعالیت های اجتماعی ، خانواده و کار می تواند سطح فعالیت شما را بالا نگه دارد و بدن شما را برای یک خواب خوب شب آماده کند. اگر بازنشسته هستید ، داوطلب شوید ، به یک گروه سالمندان بپیوندید یا در یک کلاس آموزش بزرگسالان شرکت کنید ۷- کمبود نور خورشید نور خورشید به تنظیم ملاتونین و چرخه خواب و بیداری شما کمک می کند. سعی کنید حداقل دو ساعت در روز از نور خورشید استفاده کنید. نکته ۲:
    عادات خواب را بهبود ببخشید
    در بسیاری از موارد ، می توانید خواب خود را با پرداختن به مسائل عاطفی ، بهبود محیط خواب و انتخاب عادات سالم در روز بهبود بخشید. از آنجا که همه افراد متفاوت هستند ، ممکن است برای یافتن تغییرات خاصی که برای بهبود خواب شما بهترین نتیجه را دارند ، آزمایشاتی لازم باشد. اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب شما ساکت ، تاریک و خنک است و تخت خواب شما نیز راحت است. ما اغلب با افزایش سن به سر و صدا حساس تر می شویم و نور و گرما نیز می توانند باعث مشکلات خواب شوند. ساعتهای اتاق خواب را از جلوی دیدتان خارج کنید. این نور می تواند خواب شما را مختل کند برای خواب بهتر یک برنامه منظم برای خواب داشته باشید یک برنامه خواب ثابت داشته باشید. در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید و هر روز در یک ساعت مشخص بیدار شوید ، حتی آخر هفته ها. تشریفات آرامش بخش قبل از خواب را توسعه دهید. استحمام ، نواختن موسیقی یا تمرین یک روش آرام سازی مانند مراقبه ، یا تنفس عمیق می تواند به شما کمک کند قبل از خواب آرام شوید. استفاده از داروهای کمکی و خواب آور را محدود کنید. بسیاری از داروهای خواب دارای عوارض جانبی هستند و برای استفاده طولانی مدت نیستند. قرص های خواب می توانند در طولانی مدت بی خوابی را بدتر کنند. نکته ۳:
    برای بهبود خواب از رژیم و ورزش استفاده کنید
    رژیم غذایی و ورزش دو مورد از عادت های روزانه است که بیشتر روی خواب تأثیر می گذارد. و همچنین داشتن یک رژیم غذایی مناسب در طول روز برای خواب ، بسیار مهم است
    نکات رژیم غذایی برای بهبود خواب
    در اواخر روز کافئین را محدود کنید. در اواخر روز از قهوه ، چای ، نوشابه و شکلات خودداری کنید. قبل از خواب گرسنگی خود را برطرف کنید. یک میان وعده سبک مانند غلات کم قند ، ماست ، یا شیر گرم بنوشید. درست قبل از خواب از وعده های غذایی سنگین یا غذاهای پرادویه پرهیز کنید. سعی کنید حداقل ۳ ساعت قبل از خواب یک شام سبک بخورید. برای غلبه بر مشکلات خواب ورزش کنید
    • ورزش : به ویژه فعالیت هوازی ، مواد شیمیایی را در بدن آزاد می کند که باعث خواب آرام تر می شود. اما همیشه قبل از شروع هر برنامه تناسب اندام جدید ، با پزشک خود مشورت کنید.
    • رقصیدن : اگر دوست دارید برقصید یا در کلاس رقص شرکت کنید.
    • دوچرخه سواری یا دویدن : هر دو را می توان در فضای باز با دوچرخه ثابت یا تردمیل انجام داد
    نکته ۴:
    استرس ذهنی را کاهش دهید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏21/9/20
    آرامی از این پست تشکر کرده است.