1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

همه چیز در مورد ردیاب خودرو (ردیاب ماشین)

شروع موضوع توسط Anoosh ‏12/9/20 در انجمن خودرو

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,408
    تشکر شده:
    26,308
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]

    ردیاب خودرو وسیله‌ای بسیار کاربردی است که می تواند از سرقت خودرو شما جلوگیری کند یا حتی می توان برای مدیریت راحت‌تر سیستم حمل و نقل مجموعه خود استفاده کنید.

    ردیاب خودرو در ۲۰ سال اخیر برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. این وسیله مزایای بسیاری برای افراد و کسب و کارهای مختلف دارد و می‌تواند در زمینه‌های متعددی به شما کمک کند. شما می‌توانید با استفاده از ردیاب خودرو در هزینه‌هایی چون هزینه سوخت و هزینه سرویس‌دهی ماشین صرفه جویی کنید. همچنین استفاده از ردیاب امنیت ماشین شما را تضمین می‌کند.

    ردیاب خودرو چیست؟
    [​IMG]
    سیستم ردیاب خودرو سیستمی است که لوکیشن ماشین و سایر اطلاعات مورد نیاز را دریافت می‌کند و با استفاده از نرم افزارهای موجود در آن، این اطلاعات را به مخاطبان نشان می‌دهد. این داده‌ها برای شرکت‌ها و اشخاص مختلف قابل استفاده هستند.

    برای دریافت داده‌های مورد نیاز، لازم است که دستگاه ردیاب را در وسیله نقلیه مورد نظر خود نصب کنید. پس از آن سیستم ردیاب از زمان روشن شدن تا خاموش شدن ماشین فعالیت می‌کند و گزارش‌های لازم را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از جی‌پی‌اس و سیستم ردیاب اطلاعاتی چون میزان مصرف سوخت، لوکیشن ماشین در زمان‌های مختلف، مسافت طی شده، سرعت ماشین و… را مشاهده کنید. البته این موضوع تا حد زیادی به نوع ردیاب مورد استفاده و میزان پیچیدگی آن بستگی دارد.

    اطلاعات مکان خودروی مورد نظر شما با استفاده از جی‌پی‌اس ارائه می‌شود. کلمه چی‌پی‌اس مخفف عبارت «سرویس مکان‌یابی جهانی» است که در تمام دنیا می‌تواند موقعیت هدف مورد نظر را به شما نشان دهد. سرویس جی‌پی‌اس با استفاده از مسیریابی رادیویی لوکیشن و مسیر را مشخص می‌کند. البته در برخی از ردیاب‌ها از سیستم‌های مسیریاب دیگری چون GLONASS که یک سیستم مسیریاب روسی‌ است، کار می‌کنند؛ البته تعداد این ردیاب‌ها محدود است و همه جا سرویس‌دهی ندارد.

    پس از دریافت اطلاعات، آن‌ها با استفاده از نرم افزارهای موجود بر دستگاه ردیاب پردازش می‌شوند و توسط صفحه‌ نمایش‌ها یا دستگاه‌های متصل به ردیاب به کاربران نشان داده می‌شوند. روش‌های مختلفی برای انتقال این اطلاعات وجود دارد، برخی از سیستم‌ها از حافظه‌های واقعی استفاده می‌کنند و برخی دیگر از تکنولوژی‌های جدیدتری چون رایانش ابری بهره‌مندند. این اطلاعات از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه یا به صورت فایل‌های PDF یا اکسل قابل دسترسی هستند.

    جالب است بدانید که سیستم ردیاب می‌تواند هنگام قرار گرفتن در برخی از موقعیت‌های خاص هشدار دهد؛ به عنوان مثال هنگامی که راننده از محدوده مشخص خارج شود یا موقعیتی خطرناک به وجود آید، سیستم هشدار خواهد داد.

    سیستم ردیاب ماشین تکنولوژی جدیدی نیست و برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ مورد استفاده قرار گرفت؛ درست زمانی که اولین ماهواره جی‌پی‌اس به فضا پرتاب شد. ردیاب‌های خودرو ابتدا تنها برای خودروهای نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در سال‌های ابتدایی به وجود آمدن این تکنولوژی، تاجران و خودروسازان استقبال چندانی از آن نکردند. در اواخر دهه ۹۰ تصمیمی مبتنی بر استفاده از پتانسیل سیستم ردیاب در صنعت حمل و نقل گرفته شد. تصمیمی که منجر به پیشرفت روز افزون سیستم ردیاب خودرو و ساده شدن سیستم مدیریت وسایل نقلیه شد.

    سیستم ردیاب خودرو چگونه کار می‌کند؟
    [​IMG]
    تمام سیستم‌های ردیاب ماشین از یک بخش سخت افزاری و یک بخش نرم افزاری تشکیل شده‌اند. بخش سخت افزاری با قسمت‌های مختلف ماشین هماهنگ می‌شود؛ به عنوان مثال به کمک جی‌پی‌اس، سرعت سنج و… اطلاعات مورد نیاز کاربر را دریافت می‌کند. بخش نرم افزاری نیز با توجه به نوع داده‌ها، آن‌ها را در انواع مختلف پردازش می‌کند و به کاربر نشان می‌دهد. داده‌های ارائه شده می‌توانند شامل اطلاعاتی چون نقشه، لوکیشن، زمان شروع به کار و پایان فعالیت و… باشند.

    ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند. می‌توان گفت نمونه‌های سیمی متداول‌ترین نوعی هستند که توسط افراد و مجموعه‌های مختلف در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ردیاب‌ها با استفاده از سه سیم به قسمت‌های مختلف ماشین متصل می‌شوند. ردیاب‌های پورت‌دار نمونه‌های دیگری هستند که کاربرد فراوانی دارند. از نمونه ردیاب‌های پورت‌دار می‌توان به OBD اشاره کرد. در قسمت‌های بعدی توضیحات بیشتری در مورد این ردیاب‌ها ارائه خواهیم داد.

    کارخانه‌ها و تولید کننده‌های ماشین در حال تدارک امکانات مورد نیاز برای نصب ردیاب‌ها روی ماشین‌ها هستند. به زودی این سیستم‌ جزو آپشن‌های اصلی خودروها محسوب می‌شود.
     
    erteash از این پست تشکر کرده است.
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,408
    تشکر شده:
    26,308
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    ردیاب خودرو چه کاربردهایی دارد؟

    [​IMG]

    ردیاب ماشین کاربردهای زیادی دارد و به شما کمک می‌کند که وسایل نقلیه را به صورت هوشمند کنترل کنید. یکی از مزایای استفاده از این سیستم، کاهش هزینه‌های مختلف است. بیایید انواع هزینه‌هایی که با استفاده از ردیاب کاهش می‌یابند را بررسی کنیم.

    • کاهش هزینه‌های زمانی: در صورتی که از ردیاب استفاده کنید، می‌توانید خودروهای مورد نظر خود را راحت‌تر مدیریت کنید و در زمان خود صرفه جویی نمایید.
    • کاهش هزینه سوخت: ردیاب‌ها به شما کمک می‌کنند نحوه رانندگی و مسیرهای بهینه برای مصرف سوخت را پیدا کنید. با این کار در هزینه‌ سوخت صرفه جویی می‌شود.
    • کاهش هزینه‌های تماس‌ها: شاید بدون استفاده از ردیاب برای پیدا کردن خودرو و چک کردن موقعیت مکانی نیاز به تماس‌های تلفنی متعدد با راننده داشته باشد. با استفاده از ردیاب این مشکل حل می‌شود و می‌توانید گزارش لحظه به لحظه از موقعیت خودروی خود اطلاع پیدا کنید.
    • کاهش هزینه بیمه و حقوق: اگر راننده‌ها برای شما کار می‌کنند، با استفاده از ردیاب می‌توانید بررسی کنید که آن‌ها دقیقا چقدر برای شما کار کرده‌اند و مطابق با همین میزان کار به آن‌ها دستمزد پرداخت کنید. این وسیله چشم شما در ماشین‌های شرکت شماست!
    • کاهش هزینه‌های استهلاک: ردیاب به شما کمک می‌کند از نحوه رانندگی راننده و مسیرهای طی شده اطلاع پیدا کنید. با استفاده از بهترین روش رانندگی و بهترین مسیرها مسلما استهلاک وسیله نقلیه کم‌تر خواهد شد.
    استفاده از ردیاب مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه لیستی از آن‌ها را ارائه داده‌ایم.

    • کاهش کاغذبازی و کارهای اداری! مدیریت وسایل نقلیه روی کاغذ کار بسیار دشواری است. دیجیتالی کردن سیستم مدیریت وسایل نقلیه شما را از نوشتن اطلاعات روی کاغذ رها می‌کند و کارهای مدیریتی را ساده‌تر می‌کند.
    • چک کردن فعالیت‌های ماشین: این سیستم به شما کمک می‌کند استفاده‌های نادرست از وسایل نقلیه را شناسایی کنید. همچنین می‌توانید خطاهای راننده چون سرعت زیاد و… را شناسایی کنید. با این کار حتی می‌توانید نحوه رانندگی راننده‌ها را بررسی کنید و با افراد حرفه‌ای همکاری داشته باشید.
    • سازماندهی مسیرها: سازماندهی مسیرها با استفاده از دستگاه ردیاب امکان‌پذیر است. این سیستم همچنین به شما کمک می‌کند مسیرهایی که ترافیک کم‌تری دارند و مصرف سوخت در آن‌ها بهینه است را پیدا کنید. این مزیت به شما کمک می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن جابجا شوید و کارهای خود را انجام دهید.
    • تطابق و هماهنگی خودکار: در این سیستم نیز مانند بسیاری دیگر از سیستم‌ها می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را ذخیره کنید و در پایان هر دوره کاری، آن‌ها را با سایر قسمت‌ها و اطلاعات هماهنگ کنید. با استفاده از این مزیت کنترل ورودی‌ها و خروجی‌ها و… ساده‌تر است.
    موارد گفته شده تنها چند نمونه از مزیت‌های استفاده از سیستم ردیاب خودرو بود. مسلما هنگام کار با این سیستم به مزایای بیشتر آن پی خواهید برد.

    ویژگی‌های اصلی ردیاب ماشین

    [​IMG]

    ردیاب‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند. این ویژگی‌ها بر اساس پیچیدگی و پیشرفته بودن آن‌ها، متفاوت است. ویژگی‌های کلی سیستم ردیاب خودرو را در ادامه بیان می‌‌کنیم.

    • لوکیشن لحظه به لحظه: سیستم ردیاب با استفاده از سرویس‌هایی چون گوگل مپ می‌تواند موقعیت لحظه‌ای وسیله نقلیه را به شما نشان دهد.
    • تاریخچه رانندگی: گزارش‌ها و داده‌های قبلی در سیستم ردیاب ذخیره می‌شود. شما حتی می‌توانید مشاهده کنید که قبلا از چه مسیرهایی عبور کرده‌اید.
    • ارائه گزارش‌های مرتبط با وسیله نقلیه: با این وسیله می‌توانید گزارش کارکرد هر وسیله نقلیه و همچنین هر گروه وسایل نقلیه را چک کنید. این ویژگی برای مجموعه‌هایی که دارای خودروهای مختلف برای حمل و نقل هستند، ویژگی ایده‌آلی است. در این گزارش‌ها اطلاعاتی چون سفرها، ایستگاه‌ها، هشدارها، کارهای روزمره و محدوده‌ای که وسیله نقلیه بیشترین زمان را در آن سپری کرده است، ارائه می‌شود.
    شرکت‌های مختلف همچنین می‌توانند مسیرهای مشخصی برای تردد خودروها مشخص کنند و همچنین تعیین کنند که همه یا تعدادی از وسایل نقلیه تنها در محدوده خاصی تردد داشته باشند. زمانی که راننده‌ها از مسیرهای مشخص شده خارج شوند، سیستم‌های ردیاب هشدار می‌دهند. این هشدارها می‌تواند به صورت ایمیل یا پیامک به راننده ارائه شود؛ اما معمولا روی صفحه نمایش موجود در دستگاه‌ها نشان داده می‌شوند.

    • شخصی‌سازی لوکیشن‌ها: شما می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های مسیریاب برخی از لوکیشن‌هایی که رفت و آمد زیادی در آن‌ها دارید را مشخص کنید. به عنوان مثال می‌توانید لوکیشن انبار شرکت خود را با آیکون خاصی مشخص کنید.
    • ارسال پیام به راننده: برخی از سیستم‌های ردیاب دارای قابلیت ارسال پیام به صورت همزمان به همه راننده‌ها هستند. دیجیتالی کردن ارسال پیام به جای ارسال دستی تا حد زیادی می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کند.
    هرچه دستگاه‌ها پیشرفته‌تر می‌شوند، امکانات آن نیز ارتقا پیدا می‌کند. این امکانات به شرکت‌هایی که دارای چند راننده و خودرو هستند کمک می‌کند، آن‌ها را راحت‌تر مدیریت نمایند. دستگاه‌های نیمه پیشرفته از قابلیت‌های زیر برخوردارند.

    • ID راننده: با استفاده از سیستم‌های پیشرفته ردیاب خودرو می‌توانید ID مشخصی برای هر راننده تعریف کنید. راننده با وارد کردن ID تعیین شده بر دستگاه نصب شده می‌تواند وسیله نقلیه را روشن و با آن کار کند. اگر راننده یا ID وارد شده، مطابقت نداشته باشد، دستگاه اخطار خواهد داد.
    • PTO: این قابلیت به شما کمک می‌کند تمام دستگاه‌های مورد استفاده در مجموعه خود را کنترل کنید. قابلیت PTO برای ماشین‌هایی که بخشی از زمان را به صورت شخصی هستند و بخشی از زمان را کار می‌کنند، مناسب است. شما می‌توانید زمانی که از ماشین استفاده شخصی می‌کنید، ردیاب را خاموش کنید.
    • دکمه اضطرار: روی دستگاه‌های پیشرفته دکمه‌ای وجود دارد که راننده‌ها می‌توانند با توجه به موقعیت‌های اضطراری تعریف شده، این دکمه را فشار دهند و وضعیت خود را به مرکز مدیریت اعلام کنند.
    • API: این قابلیت به شما کمک می‌کند که نرم افزار ردیاب را با سایر نرم افزارهای مورد نیاز خود هماهنگ کنید.
    دستگاه‌های ردیاب خودروی پیشرفته ویژگی‌هایی افزون بر آن‌چه در قسمت‌های قبلی گفته شد، دارند. ویژگی‌هایی که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

    • مدیریت مصرف سوخت: شما می‌توانید مصرف سوخت همه یا تک تک ماشین‌ها را کنترل کنید. با کنترل فعالیت‌هایی چون مسیرهای طی شده، کاربردهای وسیله نقلیه، سطح مراقبت و رانندگی صحیح با ماشین می‌توانید بر میزان مصرف سوخت نظارت داشته باشید.
    • افزایش سطح مراقبت از وسیله نقلیه: اطلاعات مرتبط با سرویس دهی وسایل نقلیه را نیز می‌توانید با استفاده از این سیستم کنترل کنید. اطلاعاتی چون هزینه سرویس‌دهی‌ها، زمان سرویس‌دهی‌ها و… برای همه ماشین‌های موجود در مجموعه را می‌توانید ذخیره کنید.
    • ایجاد رقابت بین راننده‌ها: با استفاده از ردیاب خودرو می‌توانید کیفیت کار راننده‌ها را با فاکتورهایی چون رانندگی امن، کاهش مصرف سوخت و… بسنجید. این ویژگی به شما کمک می‌کند اقتصادی‌ترین مسیرها را پیدا کنید، با افراد حرفه‌ای همکاری داشته باشید و همچنین برای بهترین راننده‌ها پاداش ویژه در نظر بگیرید.
    • کنترل نحوه رانندگی رانندگان: سیستم ردیاب خودرو علاوه بر ایمنی ماشین و کاهش مصرف سوخت، می‌تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد. این سیستم می‌تواند خطراتی چون سرعت بالا، ترمز ناگهانی و… را به شما گزارش دهد.
    • چک کردن وسایل نقلیه و محدوده حرکت آن‌ها: شرکت‌هایی که به دنبال راهی ایمن و مطمئن برای کنترل وسایل نقلیه خود هستند، می‌توانند با استفاده از سیستم ردیاب خودرو به اهداف خود دست پیدا کنند. این روش نیازی به مدیریت لحظه به لحظه و ثبت اطلاعات مورد نیاز روی کاغذها ندارد و به شما در کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند.
    • تطابق و هماهنگی: ردیاب‌های پیشرفته دارای قسمت‌هایی برای ذخیره اطلاعات و ایجاد هماهنگی هستند. به عنوان مثال شما می‌توانید اعداد ارائه شده توسط ردیاب را می‌توانید با اعداد موجود در کیلومتر شمار هماهنگ کنید.
     
    erteash از این پست تشکر کرده است.
  3. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,408
    تشکر شده:
    26,308
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    چند نوع ردیاب داریم؟
    همانطور که در قسمت‌های قبلی بیان کردیم، سیستم‌های ردیاب خودرو نیاز به دو عنصر سخت افزاری و نرم افزاری دارند. عنصر سخت افزاری وظیفه جمع آوری اطلاعات و داده‌ها را دارد و عنصر نرم افزاری وظیفه پردازش اطلاعات و نمایش گزارش‌ها را بر عهده دارد.

    • ردیاب‌های متداول دارای یک جعبه سیاه هستند که با ۳ سیم در زیر داشبورد خودرو نصب می‌شود. در این ردیاب‌ها سیمکارتی تعبیه می‌شود تا با استفاده از آن با مرکز مدیریت ارتباط برقرار کند.
    • ردیاب‌های OBD از دیگر ردیاب‌هایی هستند که نیازی به نصب ندارند. این نوع ردیاب خودرو به پورت OBD II خودرو متصل می‌شود. مجموعه‌هایی که خودروهای خود را عوض می‌کنند و نمی‌توانند مدام هزینه نصب پرداخت کنند،‌ می‌توانند از این نوع ردیاب استفاده نمایند.
    • ردیاب‌هتای مستقل نمونه دیگری هستند که با استفاده از تلفن‌های همراه، تریلرها و… کار می‌کنند. این ردیاب‌ها نیازی به موتور یا باتری نخواهند داشت.
    انتخاب نوع ردیاب تا حد زیادی به کاربرد شما و بودجه‌ای که برای خرید این وسیله در نظر گرفته‌اید، وابسته است. در آینده‌ای نه چندان دور کارخانه‌ها برای ارائه خودروهای هوشمند، ردیاب‌هایی را به صورت خودکار روی خودروها نصب خواهند کرد.

    ردیاب خودرو چگونه کار می‌کند؟

    [​IMG]

    نرم افزار ردیاب خودرو با استفاده از داده‌های ارائه شده از سوی جعبه سیاه یا پورت OBD یا ردیاب مستقل، گزارش‌های پردازش‌ شده را به شما تحویل می‌دهد. این داده‌ها می‌توانند نقشه‌ای باشند که لوکیشن خودرو روی آن مشخص شده است یا جدولی از گزارش‌های قابل دانلود در قالب‌های اکسل و PDF که در آن‌ها اطلاعاتی چون فعالیت‌های روزانه، زمان حرکت و.. مشخص شده است.

    ردیاب‌های پیشرفته‌تر می‌توانند اطلاعات دقیق‌تری مانند میزان مصرف سوخت تک خودرو یا گروه‌های مختلف، رانندگی ایمن راننده‌ها و تعداد خطاهای آن‌ها، اطلاعات سرویس‌دهی به ماشین‌ها و هزینه‌های آن‌ها و گزارشات لازم برای ایجاد هماهنگی میان داده‌های موجود را در اختیار شما قرار دهند.

    چگونه ردیاب خودرو را نصب کنیم؟

    [​IMG]

    پاسخ این سوال تا حد زیادی بستگی به نوع ردیابی دارد که انتخاب کرده‌اید.

    • جعبه‌های سیاه زیر داشبورد نصب می‌شوند. این جعبه‌ها معمولا دارای سه سیم هستند که به باتری، شاسی و موتور خودرو وصل می‌شود. بهتر است به همراه این نوع ردیاب آنتن جی‌پی‌اس نیز روی خودرو نصب کنید. توجه داشته باشید که آنتن جی‌پی‌اس در دورترین نقطه ممکن نسبت به آنتن رادیو قرار داشته باشد.
    تولید کننده‌ها توصیه می‌کنند که این ردیاب‌ها را در فضایی امن، خشک، دور از گرد و غبار و حفاظت شده نصب کنید. می‌توان گفت فضای زیر داشبورد جایی است که تمام این ویژگی‌ها را دارد.

    • ردیاب OBD نیازی به نصب ندارد. تنها کافی است آن را به پورت OBD II خودرو وصل کنید تا بتواند داده‌های مورد نیاز شما را جمع آوری کند و آن‌ها را نمایش دهد.
    • ردیاب‌های مستقل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیازی به هیچ یک از موارد گفته شده برای ردیاب‌های قبلی ندارند. این ردیاب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با تلفن همراه نیز کار می‌کنند، اما به اندازه دو ردیاب خودروی قبلی کارآمد نیستند.
    چه مجموعه‌هایی از ردیاب خودرو استفاده می‌کنند؟

    [​IMG]

    برخی از افراد بر این باورند که ردیاب‌های خودرو تنها برای مجموعه‌هایی که در زمینه حمل و نقل یا صنایع نظامی فعالیت دارند، کاربرد دارند. حال آن که بر خلاف تصور این افراد ردیاب خودرو برای صنایع و کسب و کارهای مختلف کاربردی است. به طور کلی کلیه کسب و کارهایی که نیاز به حمل و نقل دارند و از وسایل نقلیه بخشی از کارهای آن‌ها را انجام می‌دهند، می‌توانند با استفاده از چنین سیستمی همه چیز را راحت‌تر مدیریت کنند.

    کمپانی‌های بسیاری وجود دارند که در کار خود از ماشین‌های مختلف استفاده می‌کنند و با استفاده از سیستم ردیاب ماشین ریسک‌های مختلف را از بین می‌برند و از کیفیت کارها اطمینان پیدا می‌کنند. به عنوان مال شرکت‌هایی که از ماشین‌های سنگین استفاده می‌کنند می‌توانند با استفاده از سیستم ردیاب خودرو، احتمال سرقت دارایی‌های خود را به صفر برسانند.

    ردیاب‌ها با ویژگی‌های چند منظوره فواید بسیار زیادی برای کمپانی‌های مختلف دارند. این سیستم‌ها همچنین می‌توانند با توجه به نیاز کاربرهای مختلف تا حدودی شخصی‌سازی شوند. به عنوان مثال می‌توانید در زمان‌هایی که رانندگان از خودرو استفاده شخصی می‌کنند را محاسبه کنید و حقوقی بابت این زمان پرداخت نکنید.

    ردیاب خودرو برای چه مجموعه‌هایی کاربرد بیشتری دارد؟
    به طور کلی استفاده از ردیاب برای هر کاری که بخشی از آن نیاز به حمل و نقل و استفاده از وسایل نقلیه دارد، مزایایی به دنبال دارد. اما می‌توان گفت استفاده از ردیاب برای برخی از کسب و کارها کاربرد بیشتری دارد. همه کسب و کارهایی که شروع به استفاده از این سیستم کرده‌اند، به این ویژگی‌های شاخص اشاره داشته‌اند؛

    • کنترل هزینه‌های تعمیرات
    • نگهداری و مراقبت تمام وقت از وسایل نقلیه
    • انجام کارهای مربوط به مدیریت حمل و نقل به صورت اتوماتیک و استفاده از سیستم‌های دیجیتال به جای کاغذ.
    استفاده از سیستم ردیاب برای شرکت‌هایی با چه اندازه کاربرد دارد؟
    برای این که از سیستم ردیاب خودرو استفاده کنید، محدودیت در اندازه و حجم کاری خاصی وجود ندارد. برخی از افراد بر این باورند که کاربرد ردیاب برای کارخانه‌هایی مناسب است که از تعداد زیادی ماشین استفاده می‌کند. اما حتی شرکت‌هایی با تعداد ماشین کم‌تر می‌توانند از مزایای این سیستم استفاده کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
     
    erteash از این پست تشکر کرده است.