1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تسلا ۶۵ درصد از مرسدس بنز تمیز تر است.

شروع موضوع توسط m naizar ‏3/9/20 در انجمن خودرو

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,334
    تشکر شده:
    99,337
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    تسلا ۶۵ درصد از مرسدس بنز تمیز تر است.
    [​IMG]


    به گزارش ایسنا و به نقل از الکترک، در یک مطالعه جدید میزان آلایندگی خودروی برقی تسلا مدل ۳ و خودروی بنزینی مرسدس بنز کلاس C در تمام طول عمر آنها مقایسه شد و نتیجه این شد که خودروی تسلا مدل ۳ حدود ۶۵ درصد کمتر از کلاس مرسدس بنز آلودگی تولید می کند.

    سال هاست که خودروسازان و صاحبان صنایع سوخت های فسیلی این ایده را مطرح می کنند که وسایل نقلیه الکتریکی نسبت به وسایل نقلیه دیزلی و بنزینی برای محیط زیست مخرب تر هستند، زیرا از برقی استفاده می کنند که اصطلاحا کثیف است، بدین معنی که تولید آن آلاینده است.

    یک مطالعه که بر این مسئله دامن می زد، سال گذشته در آلمان انجام شد و در رسانه ها بسیار مورد استناد قرار گرفت، اما این مطالعه دارای نقایص قابل توجهی بود.

    اکنون یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه صنعتی آیندهوون هلند انجام شده است، تکلیف این موضوع را روشن کرده است و نشان داده که چگونه وسایل نقلیه الکتریکی در طول حیات خود آلایندگی کمتری نسبت به خودروهای دیزلی و بنزینی تولید می کنند.

    مطالعه جدید به طور خاص شش اشتباه در مطالعات انجام شده قبلی را که می گقتند خودروهای برقی بیشتر از اتومبیل های بنزینی آلودگی بیشتری تولید می کنند، نشان داده است:
    ۱. در اعلام میزان تولید گازهای گلخانه ای در تولید باتری های خودروهای برقی اغراق شده است.
    ۲. طول عمر باتری کم در نظر گرفته شده است.
    ۳. فرض بر این گذاشته شده که تولید برق در طول عمر خودرو تمیزتر نمی شود.
    ۴. هزینه آزمایش ها توسط خودروسازان پرداخت شده است.
    ۵. آلایندگی تولید سوخت فسیلی کم انگاشته شده است.
    ۶. سیستم های بزرگتر نادیده گرفته شده است.

    وقتی صحبت از تولید گازهای گلخانه ای توسط تولید باتری می شود، محققان دانشگاه صنعتی آیندهوون به اشتباهات ساده ای پی بردند:

    مقیاس بندی و مهندسی دقیق تر، به عنوان مثال ذخیره گرما در فرآیند تولید، انرژی مورد نیاز کارخانه ها برای تولید سلول های باتری را به طرز چشمگیری کاهش داده است. در عین حال، از انتشار کربن در تولید برق مورد استفاده به طور مداوم کاسته می شود. همه اینها آلایندگی تولید و استفاده از خودروهای برقی را کاهش می دهد، اما بسیاری از مطالعات مهم روی این موضوع، این ها را نادیده می گیرند. به عنوان مثال در مطالعات قبلی فرض شده است که تولید باتری، ۱۷۵ کیلوگرم کربن دی اکسید به ازای هر کیلو وات ساعت منتشر می کند. محققان این را مبنای یک مطالعه بسیار بحث برانگیز در سال ۲۰۱۷ قرار دادند، اما این مطالعه در سال ۲۰۱۹ به روز و مشخص شد که اکنون ۸۵ کیلوگرم کربن دی اکسید در هر کیلو وات ساعت تولید می شود که آلایندگی خودروهای برقی را به نصف کاهش می دهد.

    مطالعه جدید با اصلاح همه اشتباهات گذشته در محاسبه آلایندگی خودروهای برقی نشان داد که آلایندگی خودروهای برقی بسیار کمتر از وسایل نقلیه بنزینی یا دیزلی است. به عنوان مثال همانطور که گفته شد، آنها دریافتند که خودروی تسلا مدل ۳ در طول عمر خود حدود ۶۵ درصد کمتر از مرسدس بنز کلاس C آلاینده تولید می کند.

    انتهای پیام

     
    n@der، Αli язza و M!LAD از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏7/11/16
    ارسال ها:
    7
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    خب حالا که قراره این دو تا ماشین رو مقایسه کنین، بد نیست اینم بخونین:


    [​IMG]
    معمولا توجه اغلب رانندگانی که به دنبال خودروهای لوکس اما مقرون به صرفه هستند، سمت جنسیس G70 جلب می شود. G70 مدل ۲۰۱۹ در مقابل امکانات زیادی که دارد ، هزینه کمی از شما دریافت می کند. ولی اگر هنوز قانع نشده اید و میخواهید ماشین های لاکچری را با یکدیگر مقایسه کنید، ما شما را راهنمایی خواهیم کرد. جنسیس G90 یا تسلا مدل S ؟


    جنسیس G90 یا تسلا S
    برای مقایسه جنسیس G90 مدل ۲۰۱۹ و تسلا مدل S ، معمولا اولین چیزی که به ذهن می رسد، قیمت ارزان و مقرون به صرفه آن می باشد. تسلا مدل اس ارزان تلقی می شود ولی این فقط در ارتباط با مدل اصلی صدق می کند. برای ارتقا امکانات و عملکرد آن باید هزینه اضافی پرداخت کنید. ولی خودروی جنسیس G90 با همان امکانات و ویژگی ها با قیمت منطقی تری به فروش می رسد.

    موتور
    جنسیس g90 مدل ۲۰۱۹ یک سدان لاکچری بزرگ با عملکرد و قدرت بالا به شمار می رود. دو موتور برای انتخاب وجود دارد. میتوانید موتور ۶ سیلندری با ۳٫۳ لیتر حجم و ۳۶۵ اسب بخار و یا موتور ۸ سیلندری ۵ لیتری با ۴۲۰ اسب بخار را انتخاب کنید. ولی در تسلا این امکان وجود ندارد.

    فضای داخلی
    ویژگی های کابین G90 به صورت استاندارد ارائه می شود. نور مناسب، سیستم تهویه و گرمکن صندلی ، سیستم کنترل آب و هوایی تری زون، و شارژ بی سیم از جمله امکانات جنسیس می باشند. برای نصب این ویژگیها در ماشین تسلا s باید هزینه اضافی پرداخت کنید. البته برتری که تسلا به جنسیس دارد، صفحه نمایش برای سرگرمی و اطلاعات می باشد. جنسیس فقط یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی دارد، در حالی که صفحه نمایش تسلا ۱۷ اینچ است.

    ویژگی های ایمنی
    ویژگی های امنیتی در جنسیس نیز موجود است ولی در تسلا باید از پکیج انتخاب کرده و هزینه اضافی پرداخت کنید. سنسور پارک جلو و عقب، سیستم دوربین چند وجهی تنها بخشی از این امکانات می باشد. البته G90 به امکاناتی نظیر سیستن هشدار برخورد به جلو، نظارت بر نقاط کور، و سیستم هشدار در صورت خواب آلودگی راننده مجهز می باشد.
     
    Αli язza و M!LAD از این پست تشکر کرده اند.