1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

پوست مصنوعی الکترونیکی با قابلیت واکنش به درد

شروع موضوع توسط m naizar ‏3/9/20 در انجمن هوش مصنوعی

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,341
    تشکر شده:
    99,377
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    پوست مصنوعی الکترونیکی با قابلیت واکنش به درد
    [​IMG]


    به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست ، نمونه اولیه این پوست مصنوعی الکترونیکی می تواند پاسخ و واکنش فوری بدن را تقلید کند و با سرعت به احساسات دردناک واکنش نشان دهد.

    همانطور که دانشمندان پیش بینی کرده اند، این دستگاه می تواند راه را برای توسعه پروتزهای بهتر، ربات های هوشمندتر و روش های غیرتهاجمی برای پیوند پوست هموار کند.

    پروفسور "مدهو باسکاران"(Madhu Bhaskaran) محقق ارشد این مطالعه گفت: پوست بزرگترین اندام حسی بدن ما است و دارای ویژگی های پیچیده ای است که برای ارسال سیگنال های هشدار سریع در هنگام آسیب دیدن ایجاد شده است. ما همه چیز را از طریق پوست احساس می کنیم، اما پاسخ درد ما فقط در یک نقطه خاص مانند وقتی که ما چیزی خیلی گرم یا خیلی تیز را لمس می کنیم، شروع می شود. هیچ فناوری الکترونیکی تاکنون قادر به تقلید واقعی آن احساس انسانی نبوده است. این یک گام حیاتی رو به جلو برای توسعه پروتزها و ربات های هوشمند در آینده است.

    در کنار این نمونه اولیه پوست مصنوعی الکترونیکی، دانشمندان همچنین با استفاده از وسایل الکترونیکی قابل کشش سه دستگاه دیگر ایجاد کردند تا تغییرات دما و فشار را حس کنند و به آن واکنش نشان دهند. این سه نمونه اولیه برای ارائه ویژگی های مهم قابلیت سنجش پوست به شکل الکترونیکی طراحی شده اند.

    [​IMG]

    دانشمندان طی این مطالعه از سه فناوری مختلف استفاده کردند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

    الکترونیک قابل کشش: ترکیب مواد اکسید با سیلیکون زیست سازگار برای ارائه قطعات الکترونیکی شفاف، نشکن و پوشیدنی که به نازکی یک برچسب هستند.

    پوشش های واکنشی دما: پوشش های خودترمیم کننده ۱۰۰۰ برابر نازک تر از موی انسان که بر اساس ماده ای ساخته شده اند که در پاسخ به گرما تغییر شکل می دهد.

    حافظه تقلید از مغز: سلول های حافظه الکترونیکی که از روش مغز برای یادآوری و حفظ اطلاعات قبلی استفاده می کنند.

    " ام دی آتار رحمان"(Md Ataur Rahman) محقق این مطالعه گفت: سلول های حافظه در هر نمونه اولیه هنگامی که فشار، گرما یا درد به آستانه تعیین شده برسند، مسئول ایجاد پاسخ هستند. در حالی که برخی از فناوری های موجود از سیگنال های الکتریکی برای تقلید از سطوح مختلف درد استفاده کرده اند، این دستگاه های جدید می توانند در برابر فشار مکانیکی، دما و درد واقعی واکنش نشان دهند و پاسخ الکترونیکی مناسبی را ارائه دهند. این بدان معنی است که پوست مصنوعی ما تفاوت بین لمس آرام توسط یک انگشت یا به طور تصادفی چاقو خوردن را متوجه می شود و این چیزی است که قبلا رخ نداده و دیده نشده است.

    شورای تحقیقات استرالیا از این تحقیق حمایت کرده است.

    انتهای پیام

     
    Mrs.Xiii از این پست تشکر کرده است.