1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تکنولوژی کلیدهای کیبوردهای لپ‌تاپی

شروع موضوع توسط roya-amini ‏27/8/20 در انجمن لپ تاپ ها

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏17/8/20
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    کلیدهای کیبوردهای لپ‌تاپی
    در لپ‌تاپ‌ها هم تکنولوژی پیچیده‌ و عجیبی استفاده نشده، تنها تفاوت اضافه کردن دو قطعه‌ی پلاستیکی به زیر کلید است که مثل قیچی باز و بسته می‌شوند. این روش طراحی مورد علاقه‌ی بسیاری از سازندگان لپ‌تاپ و مشتریان است.

    [​IMG]

    کیبورد یک لپ‌تاپ با قطعه‌ی قیچی شکل.

    اشکال این روش طراحی کلید این است که باید کلیدها را به اندازه‌ی خاصی فشار دهیم تا فاصله‌ی مطلوب طی شده و کلید عمل کند. البته با توجه به اینکه محدوده‌ی حرکتی کلیدها نسبتاً کوچک است، بسیاری از کاربران به این نوع کلیدها علاقه دارند. صدای این کیبوردها هم معمولاً زیاد است.

    خوشبختانه تولید کردن دو قطعه‌ی پلاستیکی اضافی هزینه‌ی زیادی ندارد و از این رو کاربرد این کلیدها بسیار زیاد است. حتی در کیبوردهای دستاپی معمولی هم می‌توان مدل‌هایی با ساختار مشابه پیدا کرد.

    کیبورد مکانیکی
    تا چندی پیش برند Cherry تنها برندی بود که کلیدهای کیبوردهای مکانیکی تولید می‌کرد. اما حالا به جز کلیدهای Cherry MX کمپانی Cherry Corp یا همان ZF Electronics، سازندگان دیگری هم به جمع تولیدکنندگان اضافه شده است. Logitech و Razer دو کمپانی مطرح هستند که در کنار Cherry مشغول تولید کیبوردهای مکانیکی شده‌اند. قیمت کیبورد مکانیکی با توجه به کارایی که دارد مناسب است.

    اساس کار کیبورد مکانیکی
    در یک کیبورد مکانیکی نیازی نیست که لزوما کلید را تا انتها و گاهی محکم! فشار دهیم. عمل کلید به عنوان مثال در موقعیت 2 میلی‌متری انجام می‌شود و فشار دادن بیشتر، صرفاً برای اطمینان از کارکرد کلید است.

    اتفاقی که درون کلید می‌افتد، وصل شدن مدار کوچک داخل آن است. دو قطعه‌ی سفید رنگ در تصویر زیر با کمی فشار داده کلید که با رنگ قهوه‌ای نشان داده شده، متصل می‌شوند و کار اصلی کلید صورت می‌پذیرد:

    [​IMG]