1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

خرید ترموستات ماشین هیوندای و کیا

شروع موضوع توسط Teletexting ‏22/8/20 در انجمن بازارچه انجمن

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/19
    ارسال ها:
    47
    تشکر شده:
    12
    امتیاز دستاورد:
    8
    ترموستات چیست و چه نقشی در ماشین شما دارد؟

    ترموستات اتومبیل جریان مایع خنک کننده و گذرنده از موتور و رادیاتور ماشین را تنظیم می کند و یک جزء اصلی و مهم در عملکرد موتور وسیله نقلیه شما است. ممکن است بارها به عللی این عبارت را بشنوید “ترموستات ماشین باز یا بسته مانده است”. هنگامی که موتور برای مدتی فعالیت طبیعی و بدون فشار خود را طی میکند دمایش چندان بالا نیست بنابراین ترموستات بسته است. به این معنی که جریان مایع خنک کننده به سمت رادیاتور بسته است.

    اما هنگامی که موتور در حال کار است و به دمای کار خاصی رسیده، یک سنسور در داخل ترموستات باعث باز شدن آن می شود و اجازه می دهد تا مایع خنک کننده مستقیما به موتور نرود و در عوض، جریان این مایع به داخل رادیاتور برود. مایع پس از خنک شدن از طریق رادیاتور دوباره به موتور میرود. کم کم آب خنک شده و دوباره زمانی که به دمای متعادل رسید ترموستات ماشین بسته میشود و آب مستقیما به موتور منتقل میابد.

    این جریان ثابت (در همکاری با چندین مؤلفه دیگر سیستم خنک کننده) همان چیزی است که باعث می شود موتور خودرو شما در دمای مطلوب باقی مانده و کار کند.

    باز یا بسته ماندن ترموستات برای موتور شما مشکل پیش میآرود

    باز و بسته شدن ترموستات ماشین در زمان مناسب برای حفظ دمای مناسب موتور بسیار مهم است. در صورت بسته شدن “گیر کردن در حالت بسته” ، هیچ راهی برای خنک شدن مایع خنک کننده و موتور وجود ندارد، این امر باعث افزایش دمای موتور می شود. به همین ترتیب، اگر ترموستات باز باقی بماند میگویند که ترموستات در حالت باز “گیر کرده” است و جریان مایع خنک کننده ثابت است. که در نتیجه دمای موتور خودرو هرگز به حد مطلوب گرمای خود نرسیده و مشکلات عملکردی را ایجاد می کند. چندین نشانه وجود دارد که به شما میگویند ترموستات ماشین شما خراب شده، نیاز به تعمیر یا جایگزینی مجدد دارد.

    علائمی که نشان میدهد زمان خرید ترموستات جدید رسیده است

    اگر با موارد زیر روبرو هستید احتمال این میرود که ترموستات شما خراب شده یا آسیب دیده است. این علائم شایعترین نشانه های خرابی ترموستات و لزوم تعمیر یا خرید ترموستات مخصوا ترموستات آب هیوندای و کیا جدید است.

    1. افزایش دمای موتور

    اولین و به طور بالقوه نگران کننده ترین علامت خرابی ترموستات ماشین، افزایش دمای آب طی 15 دقیقه ابتدای روشن بودن موتور است. این علامت اغلب اولین نشانه عدم عملکرد صحیح ترموستات است.

    2. تغییرات دمایی نامنظم

    نوسانات دمای نامنظم موتور همچنین می تواند باعث ایجاد کاهش و یا افزایش شدید دما شود که در نهایت منجر به عملکرد ضعیف موتور می شود. در این حالت ممکن است دما در یک نقطه پایین باشد و کم کم زیاد شده و به صورت غیرطبیعی بالا برود.

    3. نشت مایع خنک کننده در اطراف محفظه ترموستات یا زیر وسیله نقلیه

    نشانه دیگر خرابی ترموستات ماشین ممکن است نشت خنک کننده باشد. این مشکل زمانی رخ میدهد که ترموستات آب اجازه جریان یافتن مایع خنک کننده در حالت بسته را نمیدهد این امر (نشتی) در مکانهای مختلفی قابل توجه است، اما بیشتر در اطراف محفظه ترموستات وجود دارد.

    از کجا باید ترموستات بخرم؟

    تعویض ترموستات یک تعمیر نسبتاً ارزان برای وسیله نقلیه شما است و از آسیب دیدن احتمالی موتور در اثر گرمای بیش از حد جلوگیری می کند. اگر هر یک از علائم فوق برای شما آشنا به نظر می رسد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک مکانیک متخصص را به خدمت بگیرید تا مشکل احتمالی را تشخیص داده و احتمالا اقدام به خرید ترموستات ماشین و تعویض آن کنید.

    اگر ماشین شما یکی از محصولات کمپانی های مشهور کیا و هیوندای است میتوانید نه تنها ترموستات جدید خود را، بلکه تمام قطعات کیا و لوزام یدکی هیوندای را ازفروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس خریداری کنید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏8/7/21
    yadakhodro از این پست تشکر کرده است.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏7/7/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    ترموستات ی قطعه بسیار ضروری و مهم تو خودروها هیوندا و کیاست ولی بعضی مواقع پیدا کردن این قطعه یکم سخته پس اگه میخواین لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندای را به آسونی پیدا کنید به فروشگاه ام کو پارت داخل امیرکبیر(چراغ برق)،پاساژ سپهر،طبقه اول،واحد F104 برید.
     
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏7/7/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    دوست گلم لوازم یدکی کیا قیمتش مناسبتره یا هیوندای؟
     
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏2/11/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    من از سایت یدک مال خریدم، قیمتش عالی و کیفیت اصلی بود. سایتشون اینه yadakmall.com
     
  5. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏2/9/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    حرفه:
    لوازم یدکی خودروهای مدل بالا
    فروشگاه لوازم و قطعات یدکی نظری ارائه دهنده انواع قطعات موتوری و بدنه نو، فابریک و استوک خودروهای چینی، فرانسوی، ژاپنی، کره ای، پژو، رنولت، کیا، هیوندای، نیسان، مزدا و تویوتا می باشد و داشتن تجربه چندین ساله ما در زمینه فراهم کردن لوازم خودرو باعث می شود تا مشتریان گرامی با خیالی آسوده بتوانند قطعه مورد نظر خود را در این فروشگاه جستجو کنند و براحتی با استفاده از روشهای مختلف از جمله حضوری و غیرحضوری اقدام به سفارش قطعه موردنظر خود نمایند.

    این فروشگاه عرضه کننده و وارد کننده مستقیم و بدون واسطه قطعات موتوری و بدنه انواع خودرو از جمله کیا، هیوندای، نیسان، مزدا، تویوتا کمری، کروال، لکسوس rx350، جنسیس، توسان، اپتیما، سراتو، سورنتو، موهاوی اوپیروس، ماکسیما، مزدا ۳، پژو ۲۰۶ و ۴۰۵، زانتیا و سوناتا شامل گیربکس، موتور خودرو، سرسیلندر، ایربگ، سپر . غربیلک فرمان می باشد و تمامی نیازهای مشتریان عزیز در زمینه تامین قطعات موتوری و بدنه خودروی آنها را تامین می نماید.

    شما برای سفارش در فروشگاه نظری می توانید از راه های مختلفی از جمله تماس تلفنی، سفارش از طریق سایت، اینستاگرام و واتساپ و همچنین مراجعه حضوری نسبت به خرید قطعه مورد نظر خود اقدام نمایید.
     
    بازدید اینستاگرام از این پست تشکر کرده است.