1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

اخطار: پروژه اکو اسمارت (Ecosmart) ترون؛کلاهبرداری است

شروع موضوع توسط M!LAD ‏18/8/20 در انجمن فناوری اطلاعات

  1. Evergreen مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/2/19
    ارسال ها:
    1,283
    تشکر شده:
    6,392
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]
    اکو اسمارت (Ecosmart) که با نام Ecosmart ECS نیز شناخته می‌شود، پروژه‌ای است که توجه کاربران ایرانی را در ۲ ماه گذشته به خود جلب کرده و مدعی است که کاربران با زیر مجموعه گیری می‌توانند به صورت هفتگی و روزانه سود دریافت کنند و به لطف قرارداد هوشمند ترون پولدار شوند! با توجه به درخواست کاربران، تصمیم گرفتیم که در مورد پروژه اکو اسمارت مطلب بنویسیم و شما را بیشتر با این پروژه آشنا کنیم.
    اکو اسمارت (Ecosmart) چیست؟
    [​IMG]

    اکو اسمارت ادعا می‌کند که اولین پروژه‌ای است (!) که از قرارداد هوشمند ترون به روش بازاریابی چند سطحی (MLM) استفاده می‌کند و از سیستم زیرمجموعه گیری هیبریدی ۱۵ سطحی و ۶ سطح زیرمجموعه گیری اضافی استفاده می‌کند، که البته با کمی سرچ در اینترنت متوجه می شوید این ادعا درست نیست و شعار هایی از قبیل «اولین سایت، اولین صرافی، اولین پلتفرم» صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

    برای شروع به کار در این سایت، سه پکیج برای خرید وجود دارد:

    پلن A که باید ۵۰۰۰ ترون واریز کنید تا بتوانید تا ۵ سطح زیرمجموعه داشته باشید. پلن B با ۱۰۰۰۰ ترون سرمایه گذاری و تا ۱۰ سطح زیرمجموعه و پلن C با ۲۰۰۰۰ ترون و تا ۱۵ سطح زیرمجموعه. قیمت هر کوین ترون در زمان نگارش این مقاله، ۰.۰۱۷ دلار است. اگر با دلار ۲۱۰۰۰ تومانی حساب کنیم، حداقل مبلغ سرمایه گذاری شما (پلن A)، باید ۱.۷۸۵.۰۰۰ تومان باشد.

    برخی از کسانی که اکو اسمارت را تبلیغ می‌کنند، ادعا می‌کنند که زیرمجموعه گیری این سیستم، کاملا اختیاری است و شما اگر نمی‌توانید زیرمجموعه جذب کنید، سود شما باز هم به صورت هفتگی واریز می‌شود، که البته این هم یک نوع تکنیک گول زدن است. خب اگر می‌شد بدون زیرمجموعه گیری سود دریافت کرد که چرا همه به دنبال ریفرال گیری بودند؟‌ سود بیشتر؟! بعد هم همین سیستم سود بدون زیرمجموعه، از کجا می‌آید؟ محصول یا خدمات اکو اسمارت چیست و چرا باید به شما روزانه و هفتگی پول بدهد؟! برخی می‌گویند سهام دریافت می‌کنید؛ سهام چه چیزی دقیقا؟!

    نکته: شما به هیچ وجه نمی‌توانید سرمایه اولیه خود را برداشت کنید و تنها می‌توانید سود روزانه و هفتگی را دریافت کنید. درک این موضوع مقداری سخت است؛ در سرمایه گذاری واقعی و درست، شما اختیار دارید هر زمان که به هر دلیلی خواستید، سرمایه اولیه‌تان را برداشت کنید. اکو اسمارت این کار را نمی‌کند و می‌گوید پولتان را واریز کنید، زیرمجموعه بگیرید و من به شما سود روزانه و هفتگی می‌دهم!

    خب، در اولین نگاه، می‌بینیم که حتی تعداد سطوحی که در سایت رسمی آن نوشته شده (۱۵ سطح هیبریدی و ۶ سطح اضافی)، کاملا شفاف نیست؛ چرا که زمانی که ماشین حساب اکو اسمارت را به منظور محاسبه سود باز می‌کنیم، تنها ۵ سطح را نشان می‌دهد که به شرح زیر هستند:

    • سطح ۱: تعداد زیرمجموعه: ۳ ؛ درصدی که به شما تعلق می‌گیرد: ۹ ؛ سود دریافتی شما: ۱۳۵۰ ترون
    • سطح ۲: تعداد زیرمجموعه: ۹ ؛ درصدی که به شما تعلق می‌گیرد: ۸ ؛ سود دریافتی شما: ۳۶۰۰ ترون
    • سطح ۳: تعداد زیرمجموعه: ۲۷‌ ؛ درصدی که به شما تعلق می‌گیرد: ۷ ؛ سود دریافتی شما: ۹۴۵۰ ترون
    • سطح ۴: تعداد زیرمجموعه: ۸۱ ؛ درصدی که به شما تعلق می‌گیرد: ۶ ؛ سود دریافتی شما: ۲۴۳۰۰ ترون
    • سطح ۵: تعداد زیرمجموعه: ۲۴۳ ؛ درصدی که به شما تعلق می‌گیرد: ۵ ؛ سود دریافتی شما: ۶۰۷۵۰ ترون
    • مجموع سودهای شما در این ۵ سطح: ۹۹۴۵۰ ترون!
    [​IMG]


    همانطور که دیدیم، اولا که تنها سود ۵ سطح در وب سایت رسمی آن بررسی شده؛ البته ادعا شده که اگر در پلن‌های B و C ترون واریز کنید، تعداد سطح بیشتری برای شما فعال می‌شود، که خب این هم جای سوال دارد؛ ثانیا، تنها با همین ۵ سطح و با سرمایه گذاری زیر ۲ میلیون تومان و تنها با این درصدهای سود کم، شما صاحب ۳۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان می‌شوید! (ما رقم را به تومان حساب کردیم که درک این سودهای نجومی برای شما راحت‌تر باشد).

    پس اگر نام اکو اسمارت به گوشتان خورده و می‌خواهید برای به دست آوردن پول زیاد در مدت کوتاه و با سرمایه گذاری کم در این سیستم ثبت نام کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید و سپس تصمیم بگیرید.

    حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال به دلیل جدید بودن و نسبتا ناشناخته بودن، بستر خوبی برای پروژه‌های کلاهبرداری فراهم کرده. تقریبا همه سایت‌های کلاهبرداری، دارای ظاهر سایت بسیار زیبا و جذاب هستند و وعده‌های میلیاردر شدن در مدت کوتاه را می‌دهند. اما باید بدانید که هر چیزی که گرد است، لزوما گردو نیست!

    قبل از این که ادامه مطلب را بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم که اول مقاله طرح پانزی (Ponzi) چیست؛ چگونه در دام آن گرفتار نشویم؟ را مطالعه کنید، تا با سیستم کاری پروژه‌های کلاهبرداری مثل اکو اسمارت بیشتر آشنا شوید.


    پانزی بودن پروژه اکو اسمارت
    چرا این پروژه پانزی است؟ در سیستم‌های پانزی، پول از افراد جدید دریافت، و به افراد بالاسری تحویل داده می‌شود (مقداری هم مالک پروژه بر می‌دارد). اگر شما قادر به ریفرال گیری نباشید، ضرر خواهید کرد. این پروسه آنقدر به طول می‌انجامد تا این که دیگر نفرات جدید وارد نمی‌شوند و یا تعداد آنها آنقدر کم می‌شود، که پول دیگر با بالاسری‌ها نمی‌رسد؛ در این موقعیت، شرکت جمع می‌کند و با تمام پول‌ها فرار می‌کند.

    این نوع پروژه‌ها مثل اکو اسمارت ، هیچ گونه تولید محصول یا خدماتی ندارند و صرفا پول از یک طرف به طرف دیگر جابجا می‌شود.

    اکو اسمارت دقیقا مانند پروژه دابل وی (Double Way) که قبلا بررسی کردیم، از کلمات قرارداد هوشمند، برنامه غیرمتمرکز، غیر قابل هک، تغییر ناپذیر و متن باز استفاده می‌کند. خب، همانطور که دیدیم، اکو اسمارت از بازاریابی ۱۵ سطحی هیبریدی و اضافی استفاده می‌کند، و در ماشین حسابش تنها می‌توان ۵ سطح را محاسبه کرد که این شفافیت لازم را ندارد!

    نکته جالب دیگر این است که تنها با ۵ سطح زیرمجموعه، پول شما تقریبا ۱۷ برابر می‌شود! کسانی هم که اکو اسمارت را تبلیغ می‌کنند، از همین روش وارد عمل می‌شوند؛ یعنی “تو که پول زیادی نمیزاری، اون ۲ میلیون تومان کجاتو می‌گیره؟ باهاش چیکار می‌تونی بکنی؟ بیا من یه سیستم بهت معرفی می‌کنم که یه شبه پولتو چند برابر می‌کنی!” بعد هم اشاره می‌کنند که این یک سیستم بلاک چینی است و از قرارداد هوشمند ترون استفاده می‌کند. از آنجایی که خیلی از افراد با این اصطلاحات آشنا نیستند، با خود فکر می‌کنند که: “ایول عجب چیزیه! خب اگه از این چیزهایی استفاده می‌کنه که فلانی بهم گفت، پس حتما کارش درسته. ۲ تومان که چیزی نیست، ولی فکر کن بشه ۳۰ تومان. وااااای”!

    اینجاست که مبلغان سیستم اکو اسمارت، خوشحال از این که یک نفر را به راحتی جذب کرده‌اند، شب‌ها خواب پول فراوان می‌بینند و به بنز و BMW و خانه در زعفرانیه و ویلا در بهترین نقطه شمال فکر می‌کنند!

    یادتان باشد:

    هر پروژه‌ای که نام بلاک چین و قرارداد هوشمند و اصطلاحات ثقیل را به یدک می‌کشد، ممکن است فقط بازی با کلمات برای گول زدن شما باشد.

    نقشه راه (Roadmap) اکو اسمارت
    اکو اسمارت ادعا می‌کند که از یک سیستم توزیع توکن متفاوت استفاده می‌کند؛ توزیع توکن‌ها پس از هر سرمایه گذاری جدید، کاهش می‌یابد.

    کاهش توزیع توکن یا کوین‌ها را گواه اثبات سوزاندن (POB) می‌گویند. برخی پروژه‌ها این کار را برای کم کردن تعداد کوین‌های در گردش انجام می‌دهند و یکی از دلایل این کار، افزایش قیمت کوین است. اما اکو اسمارت هیچ دلیلی برای این کار ندارد؛ در ادامه متوجه می‌شوید که اصلا چنین توکنی وجود خارجی ندارد!


    سیستم زیرمجموعه گیری اکو اسمارت
    ۱۰٪ سرمایه ذخیره، درآمد ثابت ۷٪ و ۳٪ برای اعضای بالاسری.

    درآمد ثابت زمانی اتفاق می‌افتد که یک سیستم، محصول یا خدماتی برای ارائه کردن داشته باشد. اکو اسمارت در همه زمینه‌ها فعالیت می‌کند. چنین چیزی امکان ندارد؛ پروژه درست، باید یک راه حل برای یک مشکل، و یا یک محصول یا خدمات ارائه کند و نمی‌تواند در همه زمینه‌ها وارد شود.

    نکته جالب این است که چرا درآمد ثابت باید برای اعضای بالاسری یا راس هرم وجود داشته باشد؟ مگر همه اعضا همان کار را انجام نمی‌دهند؟ پس یک جای کار می‌لنگد! اکو اسمارت می‌خواهد با وعده درآمد ثابت برای اعضای بالاسری، شما را ترغیب به سرمایه گذاری کند. “زودتر پول بدید تا پولدار بشید!” این کار هم با این ادعا انجام می‌شود که اکو اسمارت به شما می‌گوید که اگر کل فروش شما و زیرمجموعه‌هایتان به ۵۰۰۰۰ دلار رسید، شما وارد یک استخر پاداش می‌شوید و مادام‌العمر ماهیانه ۳٪ سود می‌گیرید! (آدمیزاد یاد نتورک مارکتینگ ایران می‌افتد!)

    سیستم Community Maker اکو اسمارت
    سیستم ریفرال گیری هوشمند! اولین ICO‌ با روش نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌ای!

    لازم است توضیحاتی درباره ICO بدهیم؛ ICO یعنی عرضه اولیه کوین. در این سیستم، پروژه‌ها به جذب سرمایه از طرف کاربران می‌پردازند. خلاصه پروسه این سیستم به این گونه است که کوین‌ها باید در صرافی (ها) لیست شوند و سپس مردم به آنها رای دهند. اگر در صرافی رای کافی آوردند، وارد مرحله جذب سرمایه می‌شوند. بماند که در سال ۲۰۱۸، خیلی از پروژه‌ها از طریق ICO کلاهبرداری کردند!

    اکو اسمارت با توکن ECS این کار را نمی‌کند، چون هیچ صرافی‌ای آن را لیست نمی‌کند. پس می‌خواهد با شیوه نتورک مارکتینگ جذب سرمایه کند. ما در وب سایت Coinmarketcap (که مرجعی معتبر برای ارزهای دیجیتال است)، توکن ECS را جستجو کردیم و هیچ نشانی از این توکن نیافتیم!

    [​IMG]

    در این تصویر نوشته که:

    • ساخت جامعه و خریداران توکن
    • ساخت وایت پیپر و تکنیکال پیپر
    • ساخت توکن ECS
    • تحلیل گرافیکی توزیع توکن‌ها به صورت زنده!
    • توسعه یک پلتفرم قیمت گذاری هوشمند مبتنی بر اعضای جامعه و سودهای روزانه پروژه
    در کادر پایین هم نوشته که این پروژه زمانی که سرمایه گذاری‌ها به ۵۰ میلیون ترون رسید، شروع به کار می‌کند!

    بیایید اینها را بررسی کنیم: اگر اکو اسمارت هیچ وایت پیپر و توکنی تولید نکرده، پس چرا از مردم پول می‌گیرد. تحلیل گرافیکی توزیع توکن‌ها به صورت زنده هم که بی‌معنی و برای پیچیده کردن پروژه نوشته شده. تازه اکو اسمارت بعد از این که سرمایه به ۵۰ میلیون ترون رسید، می‌خواهد وایت پیپر و توکنش را عرضه کند؟! عجیب نیست؟

    مرکز بازی هوشمند اکو اسمارت
    بازی‌های همتا به همتا، استراتژیک، سیستم هوشمند ریفرال گیری، درآمد تصاعدی، پلتفرم تبلیغاتی، درآمد از تبلیغات! البته این سرویس هنوز نیامده است. اکو اسمارت ادعا می‌کند که دارای بازی‌های گوناگونی است که البته هنوز در حال راه اندازی است. این سیستم دقیقا چکار می‌کند؟! آدم یاد آچار فرانسه می‌افتد!

    [​IMG]

    • شروع پروژه بازی
    • ایجاد وب سایت برای پروژه بازی
    • طراحی بازی استراتژیکی
    • طراحی شبکه و توسعه زیرمجموعه‌های بازی (!)
    • ساخت یک قرارداد پرداخت هوشمند برای مرکز بازی
    • آزاد کردن توکن‌های ساخته شده در بخش Community Maker برای استفاده در بازی
    • توسعه بخش کازینو
    در کادر پایین هم نوشته که زمانی که مجموع سرمایه گذاری‌ها به ۱۰۰ میلیون ترون رسید، این پروژه شروع می‌شود!

    بررسی می‌کنیم: خب، اکو اسمارت هیچ کاری نکرده و منتظر است تا سرمایه گذاری‌ها به مبالغی برسد و سپس تازه شروع به کار کند (اگر بکند)! در ضمن در بخش رودمپ یا نقشه راه، پروژه‌ها برای خدماتشان، باید تاریخ عرضه را مشخص کنند. همانطور که می‌بینید، هیچ تاریخی برای عرضه هیچ کدام از خدمات و محصولاتی که ادعا می‌کند، مشخص نشده، که این خیلی جای بحث دارد!

    درگاه پرداخت و کیف پول ارز دیجیتال اکو اسمارت
    انواع کیف پول‌های غیرمتمرکز، امنیت بالا، سرعت بالای تراکنش‌ها، سیستم زیرمجموعه گیری کیف پول، سود هوشمند به صورت روزانه، درگاه پرداخت پرسرعت، دارای پشتیبانی قرارداد هوشمند! همچنین اکو اسمارت دارای یک شبکه اجتماعی هوشمند و یک کیف پول غیرمتمرکز است. ما در فضای بلاک چین و ارزهای دیجیتال، چیزی به نام کیف پول غیرمتمرکز نداریم و این اسم برای پیچیده کردن و بازی با کلمات به کار رفته، تا کاربران فکر کنند چون پیچیده است، پس حتما درست کار می‌کند!

    [​IMG]

    • شروع غیرمتمرکز سازی کیف پول‌ها!
    • توسعه یک قرارداد هوشمند برای کسب سود از کیف پول برای هولدرها.
    • شروع ایجاد درگاه پرداخت
    • قرارداد هوشمند برای درگاه پرداخت
    • جذب نیرو و توسعه دفتر دپارتمان (!)
    • کیف پول و صرافی
    در کادر پایین هم نوشته که شروع این پروژه زمانی است که کل سرمایه گذاری‌ها به ۱۹۰ میلیون ترون برسد.

    بررسی کنیم: اول از همه این که ما در دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال چیزی به نام کیف پول غیرمتمرکز نداریم! کیف پول یک رابط کاربری است و هیچ ربطی به موضوع غیرمتمرکز ندارد. پس این صرفا یک بازی با کلمات است و هیچ مفهومی ندارد.

    استخدام افراد و توسعه دفتر دپارتمان! یعنی اکو اسمارت با این عظمت هنوز دفتری برای خود ندارد؟ با چه نیرویی تمام این کارهای بزرگ را انجام داده؟!

    ربات هوشمند اکو اسمارت
    که اتوماتیک بازار را تحلیل می‌کند، نوسان بازار را کاهش می‌دهد و زیرمجموعه می‌گیرد! خب؛ چه نیازی به تحلیل بازار هست؟ مگر در این سیستم کاربران ترید می‌کنند یا سیگنال می‌گیرند؟! کنترل و کاهش نوسان بازار را بر چه اساس انجام می‌دهد؟! اگر اتوماتیک زیرمجموعه می‌گیرد، پس چه نیازی هست که ما زیرمجموعه بگیریم؟ این ربات برای هر کسی زیرمجموعه می‌گیرد و برای او پول در می‌آورد!

    [​IMG]

    • شروع ساخت ربات هوشمند
    • تست ربات به صورت هوشمند
    • ایجاد قراردادهای هوشمند به صورت موازی برای ربات هوشمند و دریافت سود روزانه (!)
    • ایجاد یک سیستم زیرمجموعه گیری در بازاریابی رباتی (!)
    • ارتقای ربات
    در کادر پایین هم نوشته که بعد از این که کل سرمایه به ۱ میلیارد ترون رسید، این پروژه شروع به کار می‌کند.

    بررسی کنیم: قرارداد هوشمند موازی برای ربات و دریافت سود روزانه؟ یک نفر این را زیرنویس کند! بازاریابی رباتی دیگر چه صیغه‌ای است؟!

    صرافی غیرمتمرکز هیبریدی اکو اسمارت
    صرافی غیرمتمرکز که رابط مالتی بلاک در بلاک چین است، جدیدترین نوع بلاک چین، دریافت سود روزانه،‌ حداقل کارمزد،‌ ساخت یک مرکز مبادلات ابری.

    مالتی بلاک چین (MultiBlockchain)، سیستمی است که هنوز در دنیا کاملا بی نقص عملی نشده است. سیستم به این صورت است که بلاک چین‌های مختلف مثل بیت کوین، اتریوم و غیره را به هم متصل می‌کند و شما می‌توانید به راحتی، مستقیما بیت کوین خود را به اتر یا هر کوین دیگر تبدیل کنید، بدون این که نیاز به صرافی یا شخص ثالث برای این کار داشته باشید.

    این سیستم با اتمیک سواپ (Atomic Swap) کار می‌کند، که پیش بینی می‌شود تا ۱۰ سال دیگر ممکن است عملیاتی شود. پس نتیجه می‌گیریم که اکو اسمارت در این مورد دروغ می‌گوید و صرفا برای پیچیده کردن و سرپوش گذاشتن روی کلاهبرداری‌اش این اصطلاحات را به کار می‌برد!


    [​IMG]

    • شروع طراحی صرافی
    • ساخت توکن در صرافی
    • غیرمتمرکز کردن پرداخت‌های صرافی برای برخی از شبکه‌های بلاک چین اصلی (ترون، بیت کوین، اتریوم و غیره)
    • ایجاد تست نت بلاک چین
    • انتقال به بلاک چین اصلی
    در کادر پایین هم نوشته که زمانی که کل سرمایه به ۲ میلیارد ترون رسید، این پروژه شروع به کار می‌کند.

    بررسی می‌کنیم: خود تیتر این قسمت باگ دارد؛‌ صرافی غیرمتمرکز هیبریدی یعنی این که بدون نیاز به صرافی یا هر واسطه‌ای،‌ بتوانید بلاک چین‌های مختلف را به هم متصل کنید. (همانطور که بالاتر توضیح دادیم). این کار فعلا عملی نیست. پس اکو اسمارت چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

    اپلیکیشن شبکه اجتماعی اکو اسمارت
    [​IMG]

    • رسیدن به ۳ میلیون کاربر فعال
    • ساخت شبکه‌های اجتماعی
    • ایجاد قراردادهای هوشمند برای شبکه‌های اجتماعی
    • ایجاد کیف پول‌های انتقالی بر روی شبکه‌های اجتماعی (!)
    • ایجاد پرداخت نقدی و مکانیزم‌های تبلیغاتی بر روی شبکه‌های اجتماعی
    • سود روزانه از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات
    خدا را شکر که این مورد نیازی به رسیدن سرمایه به یک مبلغ خاص را ندارد! اما باز هم معلوم نیست که چه تاریخی قرار است عرضه شود. هدف این سیستم این است که شما با ذخیره یا لایک کردن ویدیوها، سود دریافت می‌کنید. باگ این قضیه اینجاست که چرا اکو اسمارت اصرار دارد به همه زمینه‌ها وارد شود؟! برای این که تیم خوب و کارآمدی دارد؟! برای این که در همه این زمینه‌ها تخصص دارد؟! یا برای این که می‌خواهد با پیچیده کردن همه چیز، اوضاع را به نفع خود تغییر دهد و از مردم کلاهبرداری کند؟!

    پلن موازی اکو اسمارت
    [​IMG]

    • لیست شدن در صرافی‌های ارز دیجیتال متداول، همزمان با شبکه سازی مشتریان
    • دریافت مجوز برای بخش کازینو
    • توسعه کل پلتفرم‌ها (هر چند وقت یک بار) به منظور یافتن نیازهای جدید
    ما آخر نفهمیدیم اکو اسمارت می‌خواهد توکن خود را در آخرین مرحله لیست کند؟ در مرحله اول می‌خواهد لیست کند؟ برای گرفتن مجوز کازینو، چرا در مرحله آخر اقدام می‌کند؟ مگر نباید اول مجوز بگیرد بعد شروع به طراحی و ساخت کند؟!

    خب، از این اصطلاحات نتیجه می‌گیریم که اکو اسمارت چیزی برای عرضه کردن ندارد و با تلاش برای ورود به همه زمینه‌ها، می‌خواهد خود را معتبر جلوه کند.

    اکو اسمارت دارای ۳۱۲۵ عضو است و ۲۳.۰۳۷.۹۶۱ ترون داخل این سیستم در گردش است. ۹.۵۱۸.۲۶۸ ترون نیز به عنوان کمیسیون دریافت شده است. کل توکن‌های توزیع شده نیز ۴۰.۷۹۷.۸۳۵ ترون است.

    اگر یک جمع ساده انجام دهیم، می‌بینیم که ۲۳ میلیون ترون در گردش + ۹ میلیون ترون کمیسیون = ۳۰ میلیون ترون؛ پس چطور ۴۰ میلیون ترون بین کاربران توزیع شده؟! البته اگر الان وارد سایت شوید، می‌بینید که هیچ کدام از این اعداد نمایش داده نمی‌شوند، که این جای سوال دارد!

    [​IMG]

    وایت پیپر اکو اسمارت
    نکته عجیب دیگر این است که در سایت اکو اسمارت هیچ وایت پیپری مشاهده نمی‌شود! هر پروژه معتبری باید یک وایت پیپر در سایت خود داشته باشد و اگر نداشته باشد، یعنی یا هیچ برنامه خاصی ندارد و به احتمال زیاد کلاهبردار است، و یا پروژه برای تیم سازنده آن هیچ اهمیتی ندارد.

    اگر هر کدام از این دو مورد برای اکو اسمارت صدق کند، باز هم خطرناک است. همچنین در بخش نقشه راه (Roadmap) اکو اسمارت ، هیچ تاریخ راه اندازی برای هیچ کدام از کارهایی که قرار است انجام دهد، ندارد. پروژه‌های درست، دقیقا می‌دانند که چه زمانی قرار است یک امکان را راه اندازی و منتشر کنند و برای آن برنامه ریزی کرده‌اند. نمونه‌ای از این پروژه‌های قوی، اتریوم است. اتریوم دقیقا می‌داند کی قرار است امکاناتش را عرضه کند؛ اما اکو اسمارت این کار را نکرده است.


    لینک ریفرال عجیب در داخل سایت ترون!
    نکته دیگری که وجود دارد، این است که زمانی که از داخل وب سایت رسمی ترون وارد سایت اکو اسمارت می‌شوید، از طریق لینک ریفرال وارد می‌شوید! یعنی این که یک نفر لینک زیرمجموعه گیری خود را به جای آدرس سایت اصلی اکو اسمارت وارد کرده، که شما به محض زدن روی آن لینک، وارد قسمت ثبت نام با لینک ریفرال آن شخص می‌شوید! آدرس این بخش را قرار می‌دهیم تا شما نیز آن را بررسی کنید:

    (از چپ به راست): tron.network – DApp – Dapp.review – EcoSmartECS – Visit Website دقیقا مطابق با این مسیر وارد سایت اکو اسمارت شوید و در قسمت URL، آدرس ریفرال را ببینید!

    کاملا مشخص است که یک نفر در راس هرم قرار دارد و همه کاربران، زیرمجموعه‌های او هستند!

    دامین سایت بالا، esctoken.com است؛ یعنی سایتی که شما پس از نصب کیف پول افزونه گوگل کروم، در سایت ثبت نام می‌کنید و وارد می‌شوید. وب سایت اصلی آن، که نقشه راه و باقی چیزها در آن قرار دارند،‌ ecosmartecs.com است! چرا ۲ دامین و سایت؟!

    قسمت FAQ سایت ecosmartecs.com
    ۱. سوال: از کجا پشتیبانی بگیرم؟ جواب: ایمیل یا عضویت در شبکه‌های اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و دیسکورد).

    ۲. سوال: چگونه می‌توانم این محصول (!) را منتشر کنم؟ جواب: شما می‌توانید پلن‌های خود را از طریق صفحات اجتماعی تبلیغ کنید.

    ۳. سوال: توکن ICO‌ چگونه است؟ جواب: در این محصول ما از سیستم خرید و توزیع هوشمند توکن، از طریق قرارداد هوشمند استفاده کردیم.

    ۴. سوال: توزیع توکن چگونه است؟ جواب: در این محصول ما از سیستم خرید و توزیع هوشمند توکن، از طریق قرارداد هوشمند استفاده کردیم. (این که همان جمله قبلی بود!)

    ۵. سوال: چگونه می‌توانم شروع به خرید این توکن کنم؟ جواب: ابتدا کیف پول را نصب کنید و بعد، با استفاده از Dapp Browser وارد بخش توکن ما شوید و از خرید هوشمند لذت ببرید.

    ۶. سوال: حداقل میزان خرید این توکن چقدر است؟ جواب: حداقل قیمت برای پیوستن به این پروژه، ۵۰۰۰ ترون است.

    ۷. سوال: حداکثر میزان خرید این توکن چقدر است؟ جواب: حداکثری برای خرید وجود ندارد.

    ۸. سوال: آیا من پاداش دریافت می‌کنم؟ جواب: در پلن قرارداد هوشمند ما، شما به صورت روزانه و مادام العمر، نسبت به مقدار توزیع توکن خریداری شده و پلن توزیع توکن، سود دریافت خواهید کرد.

    ۹. سوال: چه منفعتی در پروژه توکن شما وجود دارد؟ جواب: این یک برنامه قرارداد هوشمند است که شما می‌توانید با فریز کردن توکن‌های خود در تمامی پلن‌های شرکت (بازی، صرافی و غیره) روزانه سود دریافت کنید.

    ۱۰. سوال: آیا محدودیتی برای ثبت نام وجود دارد؟ جواب: خیر. چون سیستم با قرارداد هوشمند عمل می‌کند و نیازی به تایید هویت نیست. (چون ایرانی‌ها را هدف گرفته).

    ۱۱. سوال: از چند روش می‌توانم از این سیستم سود بگیرم؟ جواب:

    • سود هفتگی بر اساس توزیع توکن ECS و زیرمجموعه گیری.
    • افزایش قیمت توکن از طریق اسمارت دراپ. (پس چرا اسمارت دراپ (به این اهمیت) در قسمت رودمپ نوشته نشده؟!)
    • کسب درآمد از طریق توزیع توکن و زیرمجموعه گیری.
    • سهامداری به عنوان پلتفرم آینده
    خب. تا اینجا دیدیم که خیلی از این سوالات متداول، جواب بسیار ساده‌ای داشتند و اکثرا در حد یک خط توضیح داده شده‌اند. اگر اکو اسمارت انقدر از پروژه خود مطمئن بود، پس چرا کمی وقت بیشتر برای این سوالات نگذاشته؟!

    جستجوی اکو اسمارت در یوتیوب و آپارات
    ما در یوتیوب Ecosmart ecs را جستجو کردیم. تنها ۴ ویدیو پیدا شد که دو تا از آنها تبلیغ این سیستم بود؛ یکی از آنها ویدیوی اصلی اکو اسمارت بود که در سایت آن منتشر شده و آخری، یک ویدیوی ۲۰ ثانیه‌ای است که آموزش می‌دهد چگونه ترون را به اکو اسمارت انتقال دهید. اگر این سیستم به این حد قوی و جهانی است، پس چرا هیچ اطلاعاتی از آن در یوتیوب وجود ندارد!

    اما بیایید آن را به فارسی در یوتیوب سرچ کنیم؛ ویدیوهای بسیار زیادی می‌بینیم که همه آنها آموزش نحوه ثبت نام در اکو اسمارت است و حتی برخی دوستان، کاملا پلن آن را ریز کرده و وارد جزئیات شده‌اند! این جزئیات شامل سود در یک ماه، که با ۶۰ میلیون تومان سرمایه اولیه، ماه اول در صورت پر کردن ۳ سطح خود (۳ و ۹ و ۲۷)، ۳۵ میلیون سود می‌کنید و از ماه دوم بدون این که کار کنید، ماهی ۱۶ میلیون در می‌آورید! در انتها هم می‌گوید که کجا با ۶۰ میلیون، ماهی ۱۶ میلیون سود میدن بهت؟ من خودم وقتی که این پلن رو حساب کردم گفتم دم این کسی که این سیستمو ساخته گرم!

    یا در یک ویدیوی دیگر، یک هموطن علنا نوشته که: “این بالاسریته و این پاداش رو میگیره! زرده تویی (نقطه زرد) و ورودی می‌گیری و پاداشش مستقیما به تو داده میشه! زمانی که ۳ ورودی میگیری پاداشش رو مستقیما میگیری!

    این جملات بسیار آشناست؛ هر کسی که می‌خواهد یک پروژه کلاهبرداری معرفی کند، با استفاده از این گونه صحبت‌ها، احساسات مردم را هدف می‌گیرد و در نهایت گول می‌زند.

    در آپارات هم که سرچ کردیم، کلا دو ویدیو پیدا شد که یکی آموزش ثبت نام در اکو اسمارت است و دیگری یک ایرانی زحمت کشیده، برای دوبله هزینه پرداخت کرده و ویدیوی توضیحات اکو اسمارت را که در سایت اکو اسمارت هست را دوبله کرده، تا راحت‌تر بتواند آن را به دیگر هموطنان خود معرفی کند! در پایین تمام این ویدیوها نیز لینک ریفرال این اشخاص قرار دارد!

    دقیقا اینجا مشخص شد که اگر اکو اسمارت یک سیستم جهانی است که می‌خواهد انقلابی به پا کند، پس چرا هیچ ویدیویی از آن در یوتیوب نیست؟! چرا وقتی که آن را فارسی سرچ کردیم، ویدیوهای زیادی مبنی بر تبلیغ پیدا شد؟!

    واضح است که اکو اسمارت درست مثل پروژه‌های پانزی دیگر، به دنبال بازاریابی در خاورمیانه، ایران و در کل کشورهایی است که وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند. ما همین قضیه را در الکسا نیز بررسی کردیم. الکسا وب سایت معتبری است که اطلاعات سایت‌ها را بر اساس میزان ترافیک، مناطق جغرافیایی که آن را سرچ کرده‌اند و خیلی امکانات دیگر،‌ به شما ارائه می‌دهد. حالا ببینیم در الکسا چه خبر است:

    [​IMG]

    همانطور که می‌بینید، شهروندان مالزیایی ۴۷.۲٪ اکو اسمارت را جستجو کرده‌اند، ایران ۳۰.۵٪ و ارمنستان ۶.۸٪. اکو اسمارت در کل دنیای به این بزرگی، تنها در این ۳ کشور جستجو شده است! پس پروژه به این عظمت، چرا فقط برای این سه کشور برنامه ریزی کرده است؟!

    چه کسانی در سیستم‌های پانزی و هرمی ضرر می‌کنند؟ کسانی که زود وارد می‌شوند و در راس هرم قرار می‌گیرند، معمولا خیلی زود به بازگشت سرمایه می‌رسند و حتی چندین برابر آن را نیز کسب می‌کنند؛ اما کسانی که در پایین یا کف هرم قرار دارند، نه تنها به سرمایه خودشان نمی‌رسند، بلکه ضرر هم می‌کنند.

    نظرات کاربران درباره اکو اسمارت
    • نه اقا ترون کلاهبرداری نیست. ولی این شرکت هایی ک میان میگن ترون جایزه میگیری ترون سود میکنی فلان همشون کلاهبرداری ان
    • چند وقتیه که اکو اسمارت داره از ارز ترون سوء استفاده میکنه و توی کشور باب شده
    • یکی بیاد این اکو اسمارت رو به من توضیح بده توکن اون تو برای چیه که کل ورودی تقسیم بر توکن ها میشه بعد مثال که زده زده چهار میلیون سرمایه کلشه ضرب در ۱۰ درصد تقسیم بر ۸ میلیون توکن
    • سلام این اکو اسمارت چیه اینقدر دارن تبلیغ میکنن
    • چرا سود این هفته نسبت ب هفته قبلش خیلی کمتر بود؟ چون از طرفی سرمایه گذاری ها توی اسمارت بیشتر شده بود ولی سود پرداختی رو کمتر کرده بود؛ درصورتی که بایستی متناسب با افزایش سرمایه سیستم توسط ورودی های جدید، سود رو هم بیشتر میکرد!
    • طرح اکو اسمارت ش داره شروع میکنه فوق العاده وحشتناک ایده سود آوری داره
    نتیجه گیری
    طرح‌های کلاهبرداری پانزی روز به روز در حال افزایش هستند. این سیستم‌ها با وعده سودهای سنگین و غیرذقابل درک و با حرف‌های قشنگ، سعی در فریب مردم دارند تا پول‌های آنها را از چنگشان در بیاورند.

    از آنجایی که پروژه‌های سالم، که هم نقشه راه شفاف و واضحی دارند و هم کاملا طبق برنامه ریزی پیش می‌روند، سود کمی پرداخت می‌کنند، اکو اسمارت نیز احتمالا بر طبق این موضوع آمده و نرخ سودهایش را حداکثر ۹٪ قرار داده است (که در ابتدای مقاله دیدیم که با همین درصد کم چه سود نجومی‌ای نصیب مردم می‌شود!). اکو اسمارت این کار را کرده، تا مردم فکر کنند پس حتما کارش درست است که سود کمی می‌دهد! اما طبق تحقیقات و بررسی‌هایی که ما در تیم میهن بلاک چین انجام دادیم، متوجه شدیم که خیلی از وعده‌های داده شده و نقشه راه این سیستم، چیزی جز یک حرف برای گول زدن مردم نیست و اکو اسمارت به دنبال کلاهبرداری است.

    در نقشه راه اکو اسمارت هر چیزی که بگویید هست!‌ از بازی گرفته تا صرافی غیرمتمرکز هیبریدی و کیف پول غیرمتمرکز. همانطور که قبلا اشاره کردیم، هر پروژه سالمی تنها بر روی یک راه حل برای یک مشکل کار می‌کند و یا محصول یا خدماتی برای ارائه کردن دارد؛ اما اکو اسمارت هیچ کدام از این‌ها را ندارد.

    همیشه مراقب پروژه‌های پانزی و کلاهبردار این چنینی باشید؛ همیشه قبل از سرمایه گذاری، سایت پروژه را کاملا بررسی کنید. اگر وعده سود آنچنانی می‌دهد، به احتمال زیاد کلاهبردار است.

    نقشه راه باید تاریخ داشته باشد؛ تاریخ راه اندازی هر کاری که می‌خواهد در آینده انجام دهد.

    سایت باید وایت پیپر داشته باشد؛ این مورد بسیار مهم است. چون در وایت پیپر دقیقا می‌گویند که مشکلی که در پی یافتن راه حل برای آن هستند چیست و سپس راه حل را ارائه می‌دهند. اگر پروژه وایت پیپر نداشت، یا کلاهبرداری است و یا هیچ آینده‌ای ندارد. پس در آن سرمایه گذاری نکنید.

    اطلاعات داده شده باید کاملا شفاف باشد؛ نباید در یک ویدیو یک سری اطلاعات داده شود و در جایی دیگر اطلاعاتی متفاوت درباره همان موضوع. این قضیه را حتما بررسی کنید.

    اطلاعات خود را در زمینه ارزهای دیجیتال، برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp)ها (که بیشتر پروژه‌های کلاهبرداری از آنها استفاده می‌کنند)، بلاک چین و در کل درباره این حوزه افزایش دهید، تا دیگر اسیر کلاهبرداری‌هایی شبیه اکو اسمارت نشوید.

    اکنون که ما پروژه اکو اسمارت را بررسی کردیم، ممکن است برخی از کاربران نظرات بد و الفاظ رکیک برای ما به کار ببرند؛ شک نکنید که این افراد همان تبلیغ کنندگان سیستم‌های پانزی مثل اکو اسمارت هستند و می‌توانید آنها را بهتر بشناسید.

    منبع:میهن بلاکچین