1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ساخت یک خانه ۲ طبقه توسط بزرگترین چاپگر ۳ بعدی

شروع موضوع توسط m naizar ‏17/7/20 در انجمن مهندسی معماری

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,265
    تشکر شده:
    98,877
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    ساخت یک خانه ۲ طبقه توسط بزرگترین چاپگر ۳ بعدی
    [​IMG]

    به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، طی چند سال اخیر، فناوری معماری چاپ سه بعدی به توانایی تولید مسکن های کم هزینه رسیده است. اکنون یکی دیگر از این پیشرفت های جالب در این حوزه، توسط بزرگترین چاپگر سه بعدی اروپا و شرکت "Kamp C" در آنتورپ بلژیک محقق شده که موفق به چاپ سه بعدی یک خانه دو طبقه شده است.

    این پروژه بدون نام تقریبا ۹۰ متر مربع وسعت دارد و اولین خانه چاپ سه بعدی است که ما در دو طبقه می بینیم. اگرچه قبلا یک ساختمان اداری که دو طبقه داشت، گزارش شده بود.

    این کار با استفاده از یک چاپگر "COBOD BOD2" به ابعاد ۱۰ در ۱۰ در ۱۰ متر انجام شده است و مانند سایر پروژه های چاپ سه بعدی، فرآیند ساخت و سازی شامل پاشش مخلوط مخصوص سیمان مانند و ساختن ساختار اصلی به صورت لایه لایه دارد. سپس کارگران انسانی وارد می شوند و ریزکاری های پایانی مانند تعبیه سقف و پنجره ها را در جای خود انجام می دهند.

    [​IMG]

    این کار طی سه هفته انجام شد، اما شرکت "Kamp C" می گوید این مدت ممکن است در آینده به کوتاهی دو روز برسد.

    "ماریجکه آئرتز" مدیر این پروژه توضیح داد: مقاومت این ماده سه برابر بیشتر از آجر سریع ساخت معمولی است و در نتیجه تکنولوژی چاپ استفاده شده، شصت درصد در مواد به کار رفته، زمان و بودجه صرفه جویی می شود.

    فضای داخلی این خانه دارای ابعادی مشابه با یک خانه معمول در بلژیک است، اما در اصل برای اهداف تحقیقاتی و بررسی امکان معماری چاپ سه بعدی ساخته شده است.

    این خانه شامل یک سالن ورودی، دو اتاق کنفرانس و یک آشپزخانه است. شرکت سازنده همچنین برخی از راهکارهای صرفه جویی در مصرف انرژی مانند گرمایش از کف، پنل های خورشیدی و پمپ حرارتی را نیز به آن اضافه کرده است.

    کسانی که در منطقه آنتورپ هستند و علاقه دارند این پروژه را از نزدیک مشاهده کنند، می توانند در ماه ژوئیه و اوت با هماهنگی از طریق وب سایت Kamp C این کار را انجام دهند.

    [​IMG]

    [​IMG]

    انتهای پیام

     
    n@der، M!LAD، Anoosh و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,394
    تشکر شده:
    26,274
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    من متوجه نمیشم که چه جوری خوراک این پرینتر تامین میشه ؟
    آیا داخلش سیمان و آب و آهن و مس وگچ و خاک و قیر و رنگ و شن و ماسه و مواد خام لازم دیگر را میریزند و خودش تولید تیر آهن و لوله آب و سقف و دیوار و ستون و سیم کشی و غیره مینماید و در جای لازم قرار میدهد
    اگر اینجوریه این پرینتر باید بتونه ماشین و هواپیما و غیره هم چاپ کند و یا مثلا پول و سکه هم ایجاد نماید .
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.