1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نشانه های خرابی صفحه کلاچ خودرو

شروع موضوع توسط sahariM ‏12/7/20 در انجمن خودرو

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏7/11/16
    ارسال ها:
    7
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    صفحه کلاچ خودرو به گونه ای طراحی شده که با توجه به نوع و مدل خودروی شما، مسافتی بین 20000 تا 100000 مایل را بپیماید. خوشبختانه کلاج ماشین ، از قبل به شما اطلاع میدهد که باید برای تعویض آن اقدام کنید. این مسئله به شما کمک می کند تا هزینه ها را کاهش دهید و از صدمات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.



    نشانه های خرابی کلاچ خودرو

    نرم مثل کره!

    [​IMG]

    یک ضرب المثل چینی هست که می گه:" صفحه کلاج خودرو باید مثل کره نرم باشد، نه مثل آهن سخت!" . وقتی شما پدال کلاج را فشار می دهید، باید کمی سفت باشد. کلاچ یک دیسک فلزی و فنری سنگین می باشد که وزن آن علاوه بر مکانیزم طراحی آن، نیاز به کمی فشار دارد تا کار کند!

    اگر پدال کلاج به گونه ای پایین برود که گویی آن را در کاسه ای از کره گرم فرو می برید، نشان دهنده خرابی صفحه کلاچ ماشین شما می باشد. این یکی از اولین و نشانه های رسیدن زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو می باشد. پس چهار چشمی مراقب باشید!

    دنده عقب!
    [​IMG]

    وقتی شما خودرو را در جهت عکس می رانید، شما نیروی موتور را از میل لنگ در جهت مخالف (با آنچه ماشین طراحی شده) منحرف می کنید. به همین دلیل وقتی شما دنده عقب می گیرید، یک صدای بلندی به گوش می رسد و در ماشین احساس ارتعاش می کنید.

    دندع عقب برای میل لنگ یک کار شاق می باشد و نیاز به کمی نیرو، به ویژه از کلاج خودرو دارد. به همین دلیل ، یکی دیگر از علائم خرابی کلاچ خودرو، این است که به سختی میتوان دنده عقب گرفت.

    صدای خرد شدن!
    [​IMG]

    درست مثل دوست دختر سابق شما، کلاچ خودرو هم بدون ترس عصبانیت خود را جار می زند! اگر وقتی پدال گاز را فشار می دهید، صدای خرد شدن به گوش رسید، پس کلاچ خودرو خراب شده است. و اگر این صدای خرد شدن از سمت موتور خودرو به گوش می رسد، نشان دهنده خرابی بلبرینگ ها می باشد.

    خرابی کلاچ ممکن است باعث شود یک بوی لاستیک سوخته در خودرو بپیچد. این اتفاق زمانی می افتد که شما در سراشیبی هستید و دائما از کلاچ ماشین خود استفاده می کنید.یکی دیگر از نشانه های تعویض صفحه کلاچ خودرو، همان نرم شدن کلاچ و یا لرزش کلاج می باشد. کلاچ به گونه ای طراحی شده که عمر طولانی داشته باشد اما گاهی به دلیل استفاده نادرست یا بیش از حد از خودرو، ممکن است زودتر دچار خرابی شود.

    تعویض دنده!
    [​IMG]

    چیزی که کلاچ خودرو برای آن طراحی شده است، این است که زمانی که میخواهید دنده عوض کنید، پدال کلاچ را فشار دهید! در صورتی که شما تمام مدت کلاچ را پایین نگه داشته اید و سعی می کنید دنده عوض کنید، ولی موفق نمی شوید، نشانه خرابی کلاچ می باشد و بهتر است برای تعویض کلاچ خودرو اقدام کنید.
     
    Soheil از این پست تشکر کرده است.
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,818
    تشکر شده:
    27,757
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    یه نشونه مهم سابیده شدن صفحه کلاج اینست که در حالت توقف موتور را روشن و کلاج و تزمز را تا ته میگیری میزنی دنده یک
    یه کم موتور رو گاز میدی و کلاج را آهسته آهسه رها میکنی
    باید تا بیش از نصف کلاج که اومد بالا موتور خاموش بشه
    و اگر صفحه کلاج خراب باشه کلاج را تا ته هم که رها کنی موتور بکار خود ادامه میدهد و خاموش نمیشود