1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

همه چیز درباره لینک سازی شبکه ای یا PBN

شروع موضوع توسط mb-ughy ‏6/7/20 در انجمن وب هاستینگ

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏11/11/19
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    [​IMG]

    تکنیک PBN یا همان لینک سازی شبکه ای
    دریافت بک لینک یکی از مهم ترین موضوعاتی است که برای بهبود سئو وب سایت باید به آن توجه داشت. حال هر چقدر که لینک هایی که گرفته می شود از وب سایت های معتبرتری باشد، می تواند روی رتبه وب سایت شما نیز تاثیرگذار باشد. به همین دلیل است که وبمستران تلاش می کنند تا با استفاده از تکنیک های لینک سازی سئو وب سایت خود را بهبود ببخشند. اما گاهاً افرادی نیز وجود دارند که سعی می کنند با روش های غیرمتعارف به نوعی موتورهای جستجو را دور زده و نتیجه ای که باید برای آن تلاش کرده و صبور بود را در زمانی کوتاه به دست بیاورند. یکی از این روش ها لینک سازی شبکه است. شاید تا به حال بارها درباره این تکنیک شنیده یا مقالاتی را خوانده باشید، اما هنوز با آن به شکل دقیق آشنا نشده اید.


    [​IMG]

    PBN مخفف Private Blog Networks و به معنای لینک سازی شبکه ای است. در این تکنیک وب سایت ها درگیر یک شبکه شده و با دریافت لینک های برنامه ریزی شده تلاش می کنند تا رتبه خود در موتورهای جستجو را افزایش دهند. در گذشته از این تکنیک برای بهبود عملکرد یک وب سایت در نتایج جستجو استفاده می شد اما امروزه PBN به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه بشمار می رود و توصیه می شود به هیچ عنوان از این روش برای لینک سازی و گرفتن بک لینک برای وب سایت خود استفاده نکنید. چرا که اگر موتورهای جستجو تشخیص دهند که شما از این روش برای لینک سازی استفاده کرده اید رتبه خود را از دست داده یا حتی ممکن است پنالتی شوید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بتوانید به شکل مناسب تری با این روش لینک سازی آشنا شوید.

    [​IMG]

    نکاتی که باید درباره لینک سازی PBN بدانید
    لینک سازی شبکه ای اقدامی بسیار کاربردی و در عین حال ریسکی است. اگر بتوانید به شکل درستی از آن استفاده کنید، می توانید مطمئن باشید که عمل نتیجه بخشی بوده و در نهایت به بهبود رتبه وب سایت شما منجر می شود. اما اگر نتوانید به روش درست این اقدام را پیش ببرید خطر پنالتی شدن توسط گوگل را خواهید داشت. به همین دلیل توصیه می شود که در صورت نداشتن دانش و تخصص کافی به هیچ عنوان از این روش لینک سازی استفاده نکنید.

    بسیار دقت داشته باشید که با هدف تسریع در روند پیشرفت مرتکب کارهای اشتباه نشوید چرا که یک حرکت کوچک می تواند کل سایت را درگیر نموده و شما را متضرر کند. به عنوان مثال ممکن است وب سایت شما دچار مشکلات پنالیت گردد.

    10 دلیل پنالتی شدن سایت در گوگل آموزش گام به گام تشخیص و رفع پنالتی گوگل

    کسانی که تصمیم دارند از بک لینک PBN و لینک سازی شبکه ای استفاده کنند، می توانند به دو شکل در این مسیر پیش بروند:

    در حالت اول می توانند از وب سایت ها یا وبلاگ هایی که متعلق به خودشان است برای دریافت بک لینک استفاده کنند.
    حالت دوم نیز به دریافت بک لینک از وب سایت ها و وبلاگ های دیگر افراد در ازای دریافت هزینه اختصاص پیدا می کند.
    به منظور تشخیص این موضوع که آیا وب سایتی جزء جریان لینک سازی شبکه ای است یا نه باید یکسری موارد را مورد بررسی قرار داد:

    هاست: اولین سوالی که می توان مطرح کرد این است که آیا IP های تمامی وب سایت های درگیر یکسان است یا نه؟
    طراحی سایت: آیا تمامی سایت های درگیر دارای طراحی و رنگ مشابه هستند تا نه؟
    مالکیت سایت: شما این امکان را خواهید داشت که اطلاعات مربوط به مالکین وب سایت های مختلف را از طریق دیتابیس WHOIS بررسی نمایید. مشخصاً اگر مالکین وب سایت هایی که به یکدیگر لینک شده اند یکی باشد، این احتمال وجود دارد که سایت درگیر یک لینک سازی شبکه ای است.
    بک لینک پروفایل: داشتن پروفایل های مشابه ای که از آنها لینک گرفته شده یکی از راه های تشخیص لینک سازی شبکه ای است. اگر وب سایت های مختلف دارای پروفایل لینک مشابه ای بوده یا تمامی آنها به یک وب سایت برای مدت زمانی طولانی لینک داده باشند، این احتمال وجود دارد که سایت جزئی از یک شبکه لینک سازی شده یا از لینک های پولی استفاده شده است.
    محتوای تکراری: خیلی از اوقات افراد برای دریافت بک لینک بخشی از محتواهای وب سایت خود را کپی و روی یک سایت یا وبلاگ تحت مالکیت خود قرار می دهند. بخشی از محتواهای وب سایت خود را کپی و ببینید که آیا در وب سایت های دیگر نیز وجود دارد یا نه.
    تصاویر و ویدیوها: از آنجایی که تولید دوباره تصاویر و ویدیو کاری سخت و هزینه بر است، این احتمال وجود دارد که افراد در PBN از تصاویر و ویدیوهای تکراری استفاده کنند. شما می توانید با استفاده از قابلیت جستجو تصاویر گوگل ببینید که کدام یک از تصاویر یا ویدیوهای به کار رفته تکراری می باشد.
    با بررسی 5 فاکتور بالا می توانید تشخیص دهید که لینک سایت شما در چه جایی قرار می گیرد و آیا ارزش ریسک دارد یا خیر! می بینید که به سادگی می توان نوع لینک حقیقی و لینک غیر واقعی را تشخیص داد…

    الگوریتم پنگوئن گوگل
    الگوریتم پنگوئن توانایی جستجو و شناسایی تمامی موارد عنوان شده را دارد و با توجه به آنها وب سایت شما را رتبه بندی کرده یا حتی باعث پنالتی شدن آن می شود. به همین دلیل نیز همانطور که اشاره شد به هیچ عنوان این روش به شما توصیه نمی شود. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، ممکن است بدون اینکه حتی اطلاع داشته باشید درگیر لینک سازی شبکه ای شوید. بروز این اتفاق زمانی پررنگ تر که شما سئو وب سایت و لینک سازی آن را به شخص ثالث واگذار کنید. معمولاً از لینک سازی شبکه ای یا بک لینک پولی استفاده می شود که این امر شاید در کوتاه مدت بتواند باعث موفقیت یک وب سایت شود اما در بلند مدت باعث از دست رفتن ارزش سایت در دید موتورهای جستجو و پنالتی شدن آن می گردد.

    [​IMG]

    به خاطر داشته باشید زمانی که به روش صحیح و با استفاده سئو کلاه سفید در مسیر بهینه سازی وب سایت خود پیش می روید، می توانید تاثیر آن را در بلند مدت روی وب سایت خود ببینید. حتی ممکن است رقیبان شما نیز از این تکنیک استفاده کرده و رتبه خوبی را نیز به دست آورده باشند. اما این موضوع نباید باعث ناراحتی یا نگرانی شما بشود. چرا که گوگل روز به روز هوشمندتر و سخت گیرتر شده و شما تنها زمانی می توانید موفقیت را تجربه کنید که به شکلی درست و اصولی در مسئو وب سایت خود پیش رفته باشید. [​IMG]


    منبع : میزبان فا