1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نیازمندان به مدرک دانشگاهی فروشی دیگر نگران جعلی بودن نباشند

شروع موضوع توسط Anoosh ‏9/6/20 در انجمن دانلود دانشجویی

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,408
    تشکر شده:
    26,308
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد

    این خبر اسفناک در اعتماد چاپ شده است:

    یکی از خبرگزاری ها فاش کرد
    خرید و فروش رسمی مدارک معتبر دانشگاهی
    گروه اجتماعی؛ در حالی که پس از تب و تاب اولیه بررسی مدارک مدیران، به نظر می رسید ماجرای صحت مدارک مدیران فروکش کرده است، دیروز خبرگزاری مهر گزارشی مفصل از فعالیت شرکتی منتشر کرد که به طور رسمی اقدام به تهیه مدرک معتبر دانشگاهی برای مدیران می کند؛ شرکتی که مدعی است در سه یا چهار هفته، در ازای دریافت مبلغ دو تا هشت میلیون تومان از کالج یا دانشگاه های معتبر دنیا به افراد مدرک دانشگاهی می دهد؛ مدرک «معتبر»ی که همه احتمالاتی را که پیش از این برای برخی مدیران دردسرساز شده بود، پیش بینی کرده و صحبت از استعلام های رسمی و ارائه ریزنمرات می کند.

    براساس این گزارش موسسه «الف» با سابقه فعالیت در عرصه آموزش عالی، چندی است از طریق ای میل اقدام به تبلیغ برای فروش مدارک دانشگاهی می کند و مدعی است می تواند برای متقاضیان بدون نیاز به گذراندن واحد درسی یا قبولی در آزمون ورودی، تنها در صورت داشتن سوابق کاری، گذراندن دوره های علمی غیرآکادمیک، عضویت در سایت موسسه و ارائه رزومه، مدارک معتبر دانشگاهی از دانشگاه های معتبر اعطا کند. اعطای نشان دکترای افتخاری یکی از خدماتی است که این موسسه به افرادی ارائه می کند که سابقه اجرایی آنها به تشخیص موسسه در اندازه دکترای افتخاری باشد؛ مشابه همان مدرکی که چند ماه پیش وزیر کشور را با مشکل جدی مواجه کرد.

    جست وجو در این موسسه، حکایت از فعالیت جدی، گسترده و مسبوق به سابقه این شرکت در سراسر کشور داشت. بخش هایی از این گزارش چنین است؛ «خبرنگار مهر پس از ارتباط تلفنی با یکی از اعضای این شرکت خود را در قامت فردی با مدرک کارشناسی از یکی از دانشگاه های کشور و با چند سال سابقه مدیریتی در بخش خصوصی معرفی کرد و درباره چگونگی تبدیل مدرک تحصیلی و سوابق کاری اش به مدرک تحصیلی بالاتر راهنمایی خواست.

    فردی که پاسخگوی این تماس بود درخواست یک ملاقات حضوری برای دریافت مشاوره را پذیرفت. محل این شرکت مدرک فروشی در طبقه چهارم یک ساختمان بلند در بالای شهر بود، اما هیچ تابلویی موید فعالیت آن به چشم نمی خورد. آقای کاف (مشاور موسسه مدرک فروشی) در جلسه حضوری مشاوره مدعی شد مدارک که ابتدا وارد کشور می شوند مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند اما این امکان وجود دارد در شرایطی خاص که البته تعهدات خاص خود را هم می طلبد تاییدیه وزارت علوم نیز اخذ شوند. آقای کاف پیشنهاد کرد؛ من سه سطح را پیشنهاد می کنم که عبارت از رده متوسط، رده بالا و رده عالی است.

    هر کدام هم هزینه خاصی دارند ولی قطعاً توصیه ما انتخاب رده های بالاتر است. پیشنهاد می کنم مدرک رده های بالاتر را دریافت کنید زیرا تاییدیه هایی که از سوی دولت امریکا برای این مدارک وجود دارد اطمینان بیشتری برای شما حاصل می کند. آقای کاف درباره مراحل و چگونگی صدور این مدارک تحصیلی هم گفت؛ ابتدا آخرین مدرک تحصیلی و سوابق کاری و مستندات خود را به ما ارائه می دهید. مستندات ترجمه می شوند و برای دانشگاه مورد نظر ارسال می شوند و آنها بر مبنای این مستندات اقدام به صدور مدرک می کنند. این پروسه در صورتی که مدارک تان کامل باشد حدود سه یا چهار هفته طول می کشد. برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد مبلغی حدود 5/2 تا شش میلیون تومان می گیریم. این بازه قیمت براساس درجه دانشگاهی است که مدرک را صادر می کند. همچنین به پروسه های خاصی برمی گردد که برای اخذ مدرک از هر دانشگاهی باید طی شود. به طور کلی برای یک دانشگاه متوسط حدود 5/2( دو و نیم ) میلیون تومان هزینه، برای دانشگاه های خوب حدود چهار میلیون تومان و برای دانشگاه های عالی دنیا نیز حدود شش میلیون تومان هزینه لازم است.»

    نکات جالب توجه دیگری هم در این گزارش بود، از جمله اینکه ریزنمرات هم همراه با مدرک ارائه می شود؛ «مدارک به همراه اصل دانشنامه و ریزنمرات صادر می شود و قطعاً نمراتی که منظور می شود ارتباط مستقیمی با میزان سابقه کاری شما دارد.» نکته دیگر ارائه مدرک دیپلم به مدیرانی است که حتی دیپلم هم ندارند. موسسه مدعی است در صورتی که تحصیلات متقاضی زیر مقطع دیپلم باشد با داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته مورد نظر می تواند از یکی از کالج های معتبر امریکایی مدرک دیپلم را برای متقاضی اخذ کند. نکته بسیار مهم دیگر این گزارش پیش بینی برای پیشگیری از مشکلات احتمالی بود، «یعنی مدارکی که این دانشگاه های خارجی بر اساس سوابق شغلی صادر می کنند مانند مدارکی است که به سایر دانش آموختگان شان می دهند. استعلام صحت مدرکی که به شما ارائه می شود بسیار ساده است زیرا حتی شماره دانشجویی شما در سایت دانشگاه ثبت شده و در هر کجای دنیا می توانید آن را اعلام کنید.»

    در همین حال وزارت علوم که براساس دستور رئیس جمهور مشغول بررسی صحت مدرک مدیران از سال 64 به این طرف است، پس از انتشار این گزارش، موضع تندی در قبال فعالیت این شرکت اختیار کرد. مدیران میانی این وزارتخانه در گفت وگوهایی وعده دادند بلایی را که سر دانشگاه هاوایی آمد، برای این موسسه تکرار کنند.

    مدیرکل دفتر ارزیابی و نظارت وزارت علوم به مهر گفت؛ «همان سرنوشتی که برای موسسه هاوایی رقم خورد، برای موسسات غیرمجاز نظیر موسسه مدرک فروشی الف نیز اتفاق خواهد افتاد.» مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم نیز از طرح شکایت این وزارتخانه علیه این موسسه خبر داد. از سوی دیگر مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی نیز با تاکید بر اینکه «کار موسسه مدرک فروشی کاری تجاری است و وزارت علوم هیچ گاه به این گونه موسسات مجوز نمی دهد»، از وزارت علوم درباره تحقیق درباره مجوز این شرکت سلب مسوولیت کرد و گفت؛ «اصلاً به چنین موسسه یا موسساتی که کار مدرک فروشی را انجام می دهد مجوزی داده نمی شود که لازم باشد بررسی کنیم مجوز دارند یا خیر.» رجبعلی برزویی نهایتاً به ذکر این نکته بسنده کرد که «وزارت علوم با هماهنگی نیروی انتظامی با کلیه موسساتی که به شکل غیرقانونی و بدون مجوز وزارت علوم فعالیت می کنند به محض دریافت گزارش برخورد و نسبت به پلمب آنها اقدام می کند.»
     
    M @ H @ K، AftabGardoon و Ali از این ارسال تشکر کرده اند.