1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

قانون جدید امریکا امکان همکاری هوآوی با سازندگان جهانی تراشه را از بین برد

شروع موضوع توسط M!LAD ‏16/5/20 در انجمن اخبار موبایل

  1. Evergreen مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/2/19
    ارسال ها:
    1,283
    تشکر شده:
    6,392
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حتی یادآوری اینکه هواوی قصد ورود به بازار ایالات متحده را داشت، کاملا دشوار است. این طرح از آن زمان لغو شده است. در همین حال این شرکت می کوشد تا از طریقی، سد تحریم هایی که ایالات متحده ایجاد کرده را دور بزند. اخیرا، واشنگتن ممنوعیت جلوگیری از دسترسی هوآوی به فن آوری ایالات متحده را تمدید کرد. همین موضوع می تواند سبب قطع شدن همکاری هواوی با سازندگان جهانی تراشه ها با قانون جدید امریکا شود.


    قطع شدن همکاری هواوی با سازندگان جهانی تراشه ها
    طبق گزارش ها، مقامات آمریكایی اکنون ایده ارایه كردن محموله های نیمه هادی ها به هواوی از طریق تولیدکننده‌های جهانی تراشه را مورد انتقاد قرار می دهند. وزارت بازرگانی ایالات متحده اخیرا فاش كرد كه در حال اصلاح قانون صادرات برای “دستیابی استراتژیك به دست آوردن نیمه هادی های هواوی كه محصول مستقیم برخی از نرم افزارها و فن آوری های خاص ایالات متحده است” می باشد. وزارت امور خارجه افزود:

    “این اطلاعیه تلاش های هواوی را برای تضعیف كنترل صادرات ایالات متحده هدف قرار داده است.”




    با این حرکت هواوی احتمالا فرصتی را برای کار با TSMC از دست دهد. اگرچه هواوی چیپست خود را تولید می کند، اما Hisilicon یک تولید کننده کم‌کیفیت است و تولید نهایی را به TSMC بر عهده دارد.

    طبق تغییر این قانون، شرکت های خارجی که از تجهیزات تراشه سازی ایالات متحده استفاده می کنند، باید قبل از تهیه تراشه های خاص به هواوی یا وابسته‌ای مانند HiSilicon، مجوز ایالات متحده را دریافت کنند. برای اینکه هواوی بتواند برخی از چیپست ها را دریافت کند یا از برخی طرح های نیمه هادی وابسته به برخی از نرم افزارها و فناوری های آمریکایی استفاده کند، نیاز به دریافت مجوز از وزارت بازرگانی دارد.

    [​IMG]
    HiSilicon

    ویلبور راس، وزیر بازرگانی در بیانیه ای گفت:

    “تغییر قانون به این معنی است که از فن آوری های ایالات متحده از فعالیت های بدخیم برخلاف منافع امنیت ملی ایالات متحده و سیاست های خارجی جلوگیری می کند. هواوی و همكارانش تلاش های خود را برای تضعیف این محدودیت های مبتنی بر امنیت ملی انجام داده اند.”

    وزارت بازرگانی گفت كه این قانون اجازه می دهد تا ویفرهایی كه در حال تولید هستند، تا زمانی كه محموله ها در مدت 120 روز كامل شوند، به هواوی ارسال شوند. از جمعه چیپست ها باید تا تاریخ مشخص شده تولید شوند یا طبق این قانون واجد شرایط نیستند.

    این اقدام می تواند تنش ها را با چین تقویت کند اما مدت زمان طولانی است. شایعاتی وجود داشته است كه ترامپ می تواند این ممنوعیت را گسترش دهد تا شركتها از تولید محصولات هواوی تولید شده با استفاده از فناوری آمریكا جلوگیری كنند. در نتیجه ، هواوی سفارشات موجودی را از TSMC کاهش داده بود و این در گزارش مالی شرکت نیمه هادی برای Q1 2020 مشهود بود.

    هواوی توانسته است موانع قبلی را مرتفع کند و ممکن است در این مورد نیز همین کار را انجام دهد. این شرکت چشم انداز شرکت نیمه هادی چینی SMIC مستقر در شانگهای است و اخیراً اعلام شده است که Kirin 710A تولید شده در یک فرایند 14 نانومتری ، اولین چیپست تولید شده SMIC برای هواوی است.


    منبع:ترنجی​