1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

سرگذشت دندان 21 میلیون ساله/ آیا مهاجرت دریایی میمون ها واقعیت دارد؟

شروع موضوع توسط m naizar ‏3/5/20 در انجمن زیست شناسی

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,341
    تشکر شده:
    99,367
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    سرگذشت دندان 21 میلیون ساله/ آیا مهاجرت دریایی میمون ها واقعیت دارد؟
    [​IMG]

    میمون ها موجودات عجیبی هستند و اگر مقالات علمی پیرامون مهاجرت آن ها از نقطه ای به نقطه دیگر را بررسی کنید، عجیب تر هم می شود. سال ۲۰۱۶ محققین به این نتیجه رسیدند که گونه ای از میمون حدود ۱۶۰ کیلومتر آب را طی کرده تا از پرو به آمریکای مرکزی و به پاناما برسد. اکنون تحقیق دیگری روی مهاجرت آن ها انجام شده که به مهاجرت گونه دیگری از میمون ها اشاره می کند؛ پیمودن مسافتی ۱۵۰۰ کیلومتری از آفریقا تا پرو.

    [​IMG]

    پیش از این که هر عدد دیگری را اعلام کنیم، دانستن این نکته الزامی است که تمامی مسافت های این تحقیق علمی، بر اساس ساختار خشکی های کره زمین ۳۲ میلیون سال پیش در نظر گرفته شده است. در نتیجه با علم بر این که قاره آفریقا و آمریکای جنوبی به یکدیگر چسبیده بودند و در اثر حرکات صفحات تکتونیکی به تدریج از هم جدا شدند، می توان متصور شد زمانی در میان عمر ۴.۵ میلیارد ساله زمین، این دو قاره فاصله ای ۲ هزار کیلومتری داشته اند و نه مانند الان ۱۰ هزار کیلومتر.

    تحقیق اولیه در سال ۲۰۱۶
    [​IMG]

    اکنون که این پدیده را در نظر گرفتیم، می توان راحت تر از مهاجرت دریایی سخت میمون ها صحبت کرد. اولین بار در سال ۲۰۱۶ گزارش شد که نوعی میمون از پرو مسافتی ۱۶۰ کیلومتری را طی کرده و به آمریکای شمال و در منطقه پاناما رسیده است. چیزی که این قضایا را شگفت انگیزتر می کند، فاصله بین این دو قاره است که در آن سال ها با اقیانوس ها و دریا ها از یکدیگر جدا شده بودند.

    عمر این دندان ۲۱ میلیون سال برآورد می شود که با توجه به گونه های زیستی آن منطقه در آن سال، این نوع میمون را به تنها گونه پستاندار حاضر در آن منطقه تبدیل می کند. محققین تاکید دارند که میمیون ها در آفریقای جنوبی می زیستند، ولی میمون دیگری در آمریکای شمالی دیده نشده بود. به همین دلیل آن ها به این نتیجه رسیدند که این گونه از میمون تنها گونه ای است که توانسته این مسافت را طی کند؛ آن هم از طریق ۱۶۰ کیلومتر اقیانوس و دریا.

    تنها گونه دیگری که این مسافت را طی کرد، نوعی تنبل بومی بود که ۹ میلیون سال پیش، از پرو به پانامای فعلی مهاجرت کرد. پس از آن نیز حدود ۳.۵ میلیون سال پیش، نوار پاناما شکل گرفت و ارتباط میان دو قاره از طریق خشکی برقرار شد.

    تحقیق جدید در سال ۲۰۲۰
    [​IMG]

    تحقیقاتی که اکنون منتشر شده، به دندان دیگری از گونه جدیدی از میمون ها اشاره می کند. دندان این میمون که در پرو پیدا شده، متعلق به به نوع «اوکایلا پیتاکوس پردیتا» (Ucayalipithecus perdita) است؛ یعنی گونه ای که بومی مناطق آفریقایی (مصر) است. با بررسی بیشتر دندان این گونه از میمون، به این نتیجه می رسیم که آن ها احتمالا زمانی مابین ۳۲ الی ۳۵ میلیون سال پیش و در پی کاهش عمق اقیانوس ها از آفریقای فعلی به آمریکای جنوبی فعلی مهاجرت کرده اند.

    این مسیر در ۳۲ میلیون سال پیش، حدود ۱۵۰۰ کیلومتر بوده که به احتمال زیاد، میمون ها به کمک جزایر شناور روی آب توانسته اند آن را طی کنند. اگر این دو مهاجرت را کنار هم بگذاریم، می بینیم که حدود ۱۰ میلیون سال بعد نیز گونه ای دیگر از پرو به پاناما رفته است. در نتیجه می توان به این نتیجه رسید که گونه فعلی یا حداقل گونه ای از میمون ها که در پاناما زندگی می کردند، از مناطق آفریقایی مهاجرت کرده اند؛ یعنی مسافتی در حدود ۱۷۰۰ کیلومتر.

    دیجیآتو
     
    Anoosh و MajiD.JD از این پست تشکر کرده اند.