1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

جوانسازی پوست چیست؟ انواع روشهای انجام آن

شروع موضوع توسط بست شاپ کالا ‏29/4/20 در انجمن آرایش و زیبایی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏22/4/20
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی
    [​IMG]
    جوانسازی پوست چیست؟

    روندپیری پوست با کاهش ضخامت والاستیسیته پوست بهمراه کاهش‌کلاژن و هیالورونیک اسید و الاستین پوست صورت می‌پذیرد. به مرور زمان بافت زیرپوستی کاهش یافته و چروک‌ها در نواحی گوناگون پوست‌صورت نمایان می‌شوند. این فرایند با قرارگرفتن در معرض نورافتاب و استعمال سیگار و تنباکو تسریع می‌گردد. انقباض عضلات صورت مخصوصاً یک‌سوم فوقانی صورت موجب افزایش چین و چروک می‌شود. چروک‌های دینامیک عمدتاً بوسیله بوتاکس درمان می‌شوند. در دو‌ سوم تحتانی صورت از‌دست‌دادن حجم بافتی و تحلیل‌یافتن عضلات و شلی پوست رخ ‌می‌دهد. که این ناحیه‌ از صورت معمولاً بوسیله فیلرها و ترکیب لیزرهای جوانسازی پوست از جمله آر اف و آر اف فرکشنال و co-2‌فرکشنال درمان می‌شود.

    کاهش‌یافتن حجم صورت بدلیل باز جذب استخوان‌ها ، کاهش بافت زیرجلدی و بالشتک چربی زیرپوست اتفاق می‌افتد. فرم صورت با افزایش‌یافتن سن از گونه‌های پر و چانه کوچک به سمت صاف‌شدن گونه و برآمده‌شدن فک پیش می‌رود. بنابراین امر جوانسازی پوست شامل بکارگیری فیلرها همچون تزریق‌ژل و چربی ، بوتاکس و بهمراه این درمان‌ها بکاربردن روش‌های پیلینگ با میکرودرم و لیزرهای جوان‌سازی با طول موج‌های متفاوت و اثرات گوناگون اعم از: co2فرکشنال - Erbium - IPl - آر اف جوانسازی - آر اف فرکشنال- لیزر کیو سوییچ و... است.

    جوان‌سازی و زیباسازی پوست صورت یک نوع روش درمانی زیبایی می‌باشد.
    جوانسازی پوست با انواع روش ‌های جراحی و غیر جراحی ، صورت می‌گیرد. در جوان‌سازی پوست صورت ، یک عمق مشخص از ساختارپوست صورت را موردهدف قرار داده است. و بدین ترتیب جهت درمان مشکلات ایجادشده در پوست همچون چین و چروک ، شل‌ شدگی پوست ، تغییر رنگ ‌دانه‌ها ، جای‌زخم و جراحت برجامانده برروی پوست ، انجام می‌شود.

    گرچه بهترین کار برای عدم کاهش زیبایی پوست و روی آوردن به روشهای جوانسازی پوست صورت ، مراقبت از آن به بهترین شکل ممکن است. ولی اگر تابحال از پوست خود بدرستی محافظت نکرده‌اید و پوست شما نیاز به جوانسازی دارد می‌توانید از روش‌های متفاوت جوانسازی پوست استفاده نمایید.

    در ادامه به بررسی و توضیح روش‌های متداول جوانسازی پوست صورت و برطرف نمودن چین و چروک‌های آن ، اسکارها و دیگر عیب ‌های جزئی صورت می‌پردازیم.

    انواع روشهای جوانسازی پوست صورت
    1- جوان‌سازی صورت با جراحی لیفت صورت
    امروزه تکنیک‌های گوناگونی با نتایج بسیارخوب برای جراحی لیفت صورت بکار می‌رود. این تکنیک‌ها در میزان و محل‌برش جراحی و دستیابی به لایه‌های مخـتلف پوست صورت تفاوت دارند. درصد نتایج مثبت متفاوت بوده و هرروش بستگی به نوع انجام جراحی لیفت ، سن بیمار ، میزان پیری پوست و افتادگی بافت‌های صورت دارد. جهت جراحی لیفت صورت معمولاً به برش‌های جلو و پشت گوش نیاز است که وسعت این برش‌ها بسته به نظر جراح پلاستیک براساس معاینه صورت معین می‌شود. در بعضی از موارد نیاز به برش اضافه زیرچانه جهت دستیابی به عضله و بافت‌های نرم و چربی گردن می‌باشد. امروزه با پیشرفت تکنیک‌های جراحی ، تلاش براین است که از میزان وسعت ناحیه برش کاسته شود تا از عوارض ناشی از برش جراحی همچون تخریب محل رویش‌مو ، اسکار و تغییر رنگ پوست در محل‌برش جلوگیری بعمل آید.

    هدف از جراحی لیفت صورت اصلاح موارد مطرح‌کننده پیری همچون چین نازولبیال ، مرزبین صورت و گردن و شکل گردن می‌باشد. جراحی لیفت، صورت فرد را به همان شکل و زیبایی دوران‌جوانی وی بازمی‌گرداند. در‌عین‌حال بهتراست جراح روشی را برگزیند که علاوه‌بر نتایج مثبت بهمراه کمترین مقدار عوارض ناشی از جراحی همچون اسکار و جابجاشدن محل رویش‌مو باشد.

    2- جوان‌سازی پوست با لیزر
    جوان سازی و زیبا نمودن صورت با لیزر یک روش درمانی مؤثر جهت ازبین بردن لایه‌ های فوقانی پوست بمنظور آشکارسازی پوست شفاف‌تر ، نرم و صاف‌تر لایه‌های تحتانی آن می‌باشد. بدین منظور پرتوی لیزر به لایه‌های عمقی پوست نفوذنموده و موجب تحریک فرآیند تکثیرسلولی و افزایش تولیدکلاژن می‌گردد. لیزر توانایی برطرف نمودن خطوط متوسط تا عمیق را داشته و رنگ ، بافت و سفتی پوست را به مقدار قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

    علاوه بر این لیزر خطوط ظریف و چروکهای پوست صورت را که غالباً در گوشه ‌های چشم ، زیرچشم و اطراف دهان بوجود می‌آیند ، برطرف می‌سازد. توانایی لیزر برای هدف‌ قرار دادن سلول‌‌های خاص در لایه‌های مختلف پوست موجب شده تا قادرباشد عوارضی همچون خال لکه شرابی ، ماه گرفتگی رنگ‌دار و رگ‌های عنکبوتی را درمان نماید. همچنین لیزر قادر است حفره‌‌های برجامانده از آکنه و بسیاری دیگر از اسکارها را اصلاح نماید. یک پزشک متخصص پوست یا جراح زیبایی می‌تواند شما را راهنمایی کند که متوجه شوید چه نوع لیزردرمانی برای شما مناسب‌تر است.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏29/4/20
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏22/4/20
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی
    3- جوان‌سازی پوست با لیزر دی ‌‌اکسید ‌کربن
    حدوداً 16‌سال قبل لیزر Co2 معمولی برای جوان‌سازی پوست بکار می‌رفت. ولی درعمل زمان التیام یافتن پوست طولانی بود و گاهی به 3 تا 4 هفته نیز می‌رسید. و طی این مدت پوست باید پانسمان می‌شد و قرمزی پوست نیز گاهاً 4 تا 6ماه بطول می‌انجامید. جوانسازی پوست با لیزر CO2 جای جوش را برطرف می‌نماید. پوست آسیب‌دیده زیر نورخورشید را مجدداً جوان نموده و بافت پوست را بهبود می‌بخشد. بدین منظور براساس عمق درمان ، ممکن‌است این روش با بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی عمومی برروی بیمار صورت پذیرد. لیزر ، لایه‌بیرونی را به نازکی کاغذپوست و لایه‌درم را با دقت و سرعت بالایی ریموو می‌کند. پوست در نتیجه بخارشدن آب موجود در بافت محکم و منقبض می‌گردد.

    4- جوان‌سازی پوست با لیزر کلاژن

    سفت‌نمودن پوست با لیزر معمولاً باهدف تحریک تولیدکلاژن زیر سطح پوست صورت گرفته و موجب سفت‌شدن پوست می‌گردد. این درمان می‌تواند موجب ازبین‌ رفتن خطوط ریز ، خطوط پنجه‌کلاغی ، و چین‌ و چروک‌های بوجودآمده برروی صورت گردد که غالباً این علائم درنتیجه افزایش‌یافتن سن در افراد به چشم می‌خورد. بدین صورت با انجام انواع روش‌های درمان غیرتهاجمی امکان بازیابی شرایط عادی و جوانی پوست وجود خواهد داشت.
    از دیگر روش‌های جوان‌سازی صورت بکاربردن لیزر اربیوم می‌باشد که برای زیبا‌سازی پوست بسیار مؤثر است. این لیزر علاوه‌بر بهبود قابل توجه اسکارها و جای جوش ، در درمان پیری پوست مخصوصاً شل شدگی پوست و چروک‌های دورچشم و دوردهان کاملاً مؤثر است. بجای تابیدن نورلیزر با شعاع بزرگ در لیزرهای قدیمی ، ستون‌هایی از نور لیزر با شعاع‌هایی بسیارباریک در حد میکرون برروی پوست تابیده می‌شود بنابراین بعضی از نواحی سطح پوست ( اپیدرم ) عملاً سالم می‌ماند.
    درواقع دراین نوع لیزر بعضی از نواحی سطح پوست آسیب نمی‌بینند و بیشترین نور تابیده‌شده ازاین نوع لیزر وارد لایه‌میانی پوست می‌شود. یعنی درست همانجایی که باید لیزر آنجا تاثیر بگذارد تا بتواند مشکلات فوق را بهبود بخشد چراکه دلیل اصلی مشکلات فوق خرابی لایه‌میانی پوست یا همان درم می‌باشد بطوریکه کلاژن پوست دراین ناحیه واقع شده و تابیدن نور این لیزر در این ناحیه موجب تشکیل کلاژن‌های جدید می‌شود. و به تدریج طی ۲تا ۴ ماه چروک‌های پوست کاهش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد. و پوست از حالت شلی و افتادگی در‌می‌آید.

    5- لیزر RF

    یکی از راه‌های خیلی‌خوب و مفید برای جوان‌سازی و زیباسازی پوست لیزر است که دارای طرفداران زیادی نیز می‌باشد. استفاده از لیزر آر اف ( RF ) بسیار مفید‌تر ، ایمن‌تر و مناسب‌تر خواهد بود. همچنین شما می‌توانید از لیزرفراکشنال هم استفاده نمایید. از نکات‌خوب و مفید که لیزرفراکشنال را نسبت به انواع دیگر لیزر بهتر جلوه می‌دهد ، این است که این لیزر ، قیمت و هزینه پایین‌تری نسبت به بقیه لیزر‌ها دارد. از این لیزر می‌توان در بسیاری از نقاط صورت استفاده نمود. همچنین لیزر برای جوان‌سازی دورلب نیز بکار برده می‌شود.
    ابتدا باید ‌بدانید لیزر چطور موجب جوان‌سازی و زیباسازی پوست می‌شود؟ روش کار لیزر بدین صورت است که اول لایه بالایی پوست ، که از پوست مرده و آسیب‌دیده تشکیل شده را از‌بین می‌برد. سپس موجب تحریک لایه‌های پایینی پوست بمنظور ساخت کلاژن و سلول‌های پوستی جدید می‌گردد. دراین روش ، جهت انجام کامل عمل زیباسازی پوست ، به دو‌هفته نیاز است. در این روش‌ها ، اکثراً به زمانی برای ریکاوری احتیاجی نیست.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏3/5/20