1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

شروع موضوع توسط ronaksherafati ‏19/4/20 در انجمن ایران و جهان

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏2/12/19
    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    یکی از روش های اخذ شهروندی ترکیه و اقامت در ترکیه، ازدواج با اتباع این کشور است که حتما تا به حال درباره آن شنیده اید. البته همانطور که می دانید اخذ شهروندی تمامی کشورها از مسیر ازدواج پیچیدگی های خود را دارد و باید مدارک متفاوتی ارائه شود تا صحت این رابطه بین زوجین تایید شود. اگر می خواهید درباره اخذ شهروندی ترکیه و مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج بیشتر بدانید، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

    نگاهی به شهروندی ترکیه با ازدواج
    در ابتدا خوب است بدانید که شما بعد از ازدواج با اتباع ترکیه سندی دریافت می کنید که برخلاف سند ازدواج های ایرانی، اعتبار بین المللی دارد. اما علاوه بر این مهم شما در صورت ازدواج با اتباع دولت ترکیه می توانید برای شهروندی این کشور درخواست داده و با ارائه مدارک لازم از همه شرایط و امکانات دیگر شهروندان برخوردار شوید.

    البته این مهم را هم توجه داشته باشید که بر اساس قوانین ایران، شما باید پیش از شروع پروسه عقد و ازدواج با اتباع ترکیه حتما از طریق کنسولگری های ایران گواهی تجرد را دریافت کنید و این گواهی را به تایید وزارت امور خارجه که در پایتخت یعنی شهر آنکارا واقع شده است، برسانید. به این ترتیب شما می توانید برای مراحل بعدی ازدواج به سرعت و به سهولت برنامه ریزی کنید.

    [​IMG]

    سهولت اخذ اقامت بعد از ازدواج
    خوب است بدانید که شهروندی ترکیه و اقامت در استانبول از طریق ازدواج مسیری تقریبا آسان است که البته نیاز به مدارک مختلف دارد. شما باید بعد از ارائه مدارک پزشکی، آزمایش خوب و انواع بیماری های ارثی به نمایندگی های شهرداری رفته و نسبت به تکمیل فرم های ویژه اقدام نمایید.

    توجه داشته باشید که فرم ازدواج شما باید در دفاتر اسناد رسمی به تایید برسد و این دفاتر اسناد رسمی در سراسر ترکیه به سهولت قابل دسترسی است. با توجه به اینکه شما به عنوان فردی خارجی با اتباع ترکیه ازدواج می کنید، در هنگام ارائه مدارک پزشکی و در مسیر تکمیل فرم های ازدواج حتما ترجمه پاسپورت را همراه داشته باشید.

    زمان لازم برای دریافت شهروندی ترکیه با ازدواج
    بعد از اینکه ازدواج شما با یکی از اتباع قانونی دولت ترکیه به ثبت رسید، شما می توانید برای اقامت در ترکیه به صورت 3 ساله و 5 ساله درخواست بدهید. به خاطر داشته باشید که زمان اقامت شما در طی این دوره باید متوالی باشد و البته حتما با همسر قانونی تان زندگی کنید.

    زیرا برای دریافت شهروندی ترکیه زندگی شما طی این مدت بررسی شده تا صحت ازدواج و وفاداری شما به شریک زندگی تان به اثبات برسد. در این صورت به راحتی می تواند برای اقامت دائم و اخذ پاسپورت درخواست بدهید.

    همانطوری که از ظواهر امر پیداست، یکی از مهمترین شرایط مهاجرت به استانبول و شهروندی ترکیه از طریق ازدواج، صوری نبودن عقد است. در نتیجه پیش ار هرگونه تصمیمی حتما مدارک مربوطه را آماده و ترجمه کنید تا در زمان مورد نیاز بتوانید ارائه دهید.

    [​IMG]

    شما با چه کسانی می توانید ازدواج کنید؟
    پیش از ارائه هرگونه مدارک جهت ثبت ازدواج و درخواست اقامت در ترکیه به صورت دائم حتما به این مهم توجه کنید که همسر شما نباید پناهنده باشد و یا پیشتر درخواست پناهندگی داده باشد.

    در واقع سهولت پرونده شهروندی شما زمانی است که همسرتان دارای ملیت ترک باشد و حداقل بین 3 تا 5 از این ازدواج گذشته باشد. همانطوری هم که گفته شد، شما طی این مدت باید به صورت متوالی همراه یکدیگر زندگی کرده باشید.

    به این مهم توجه داشته باشید که سن ازدواج قانونی در ترکیه 18 سال است و اگر شما بخواهید با دختری که طلاق گرفته ازدواج کنید، از متارکه وی باید 300 روز گذشته باشد.

    توجه به برخی نکات مهم
    در انتهای بحث باید به برخی نکات مهم توجه کنید. پیش از برنامه ریزی های مراسم عروسی دریافت گواهی تجرد و تایید آن را همراه با مدارک لازم پزشکی و آزمایش های خون فراموش نکنید. همچنین تمامی مدارک باید حتما ترجمه شود.

    در صورتی که مدارک نیاز به تایید از طرف کنسولگری داشته باشد، حتما این مهم را جویا شده و به خاطر داشته باشید که ازدواج ها و روابط صوری نه تنها به اخذ شهروندی منجر نمی شود، بلکه عواقب و مجازات های سنگینی در پی خواهد داشت.

    و به عنوان آخرین نکته این مهم را هم به خاطر داشته باشید که ازدواج شما با هر کدام از اتباع ترکیه باید در کنسولگری های ایران ثبت شود. پس در اولین فرصت نسبت به ثبت ازدواج بر اساس قوانین ایران نیز اقدام کنید. در انتها امیدواریم پروسه دریافت شهروندی ترکیه شما با سهولت انجام شده و بتوانید از زندگی پربار و عاشقانه ای برخوردار باشید.

    شما می توانید برای دریافت مشاوره و اطلاع از شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق مختلف همچون خرید ملک در ترکیه، خرید آپارتمان در استانبول، ثبت شرکت در استانبول و اطلاع از شرایط اقامت در استانبول با کارشناسان لیان از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

    [​IMG]
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏19/4/20
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,400
    تشکر شده:
    26,289
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    :hug: اینهمه دخترای خوب ایرانی از هر نژادی داریم چرا بریم از استامبول و ترکیه و اینا زن بگیریم ؟ :o
     
    Farzane، n@der، M @ H @ K و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/4/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه
    متقاضیانی که قصد اخذ اقامت و مهاجرت به کشور ترکیه را دارند، باید از شرایط آن آگاهی داشته باشند. هر یک از راه های مهاجرت به کشور ترکیه، شرایط خاص خود را دارد که با رعایت آنها می توانید به راحتی به این کشور مهاجرت نمایید.

    • شرایط اقامت و مهاجرت از طریق تحصیل: متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را از طریق تحصیل دارند، باید بدانند که شرایط تحصیل در ترکیه اعم از:
    • اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه
    • قبولی در آزمون Yos
    • قبولی در آزمون Sat
    • تسلط کافی به زبان ترکی
    شما عزیزان می توانید برای آگاهی کامل تر از شرایط اقامت ترکیه، مقاله شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه را مطالعه نمایید.

    • شرایط اقامت و مهاجرت از طریق ازدواج: پروسه ازدواج با شهروند ترکیه ای کمی زمان بر و سخت است. همچنین اثبات صوری نبودن آن به مراتب سخت تر از روش های دیگر می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که راه آسان تر و بهتری را مثل سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ اقامت این کشور انتخاب نمایید.
    • شرایط اقامت در ترکیه از طریق سرمایه گذاری: هر کدام از راه های سرمایه گذاری در ترکیه، شرایط متفاوتی دارد. به عنوان مثال متقاضیانی که از طریق خرید ملک، قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارند، باید بدانند که برای اخذ اقامت باید ملکی با قیمت 250 هزار دلار را خریداری نمایند. شرایط اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری عبارت است از:
    عنوان توضیحات
    خرید ملک جهت اخذ ویزا ارائه سند یا TAPU
    حداقل پس انداز بانکی حداقل 500 دلار جهت اقامت 1 ماهه در آنتالیا و 1000 دلار برای اقامت در مناطق دیگر ترکیه
    حداقل سرمایه حداقل 230 هزار یورو