1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

۷ چالش عکاسی پرتره خلاقانه برای ایده یا انگیزه گرفتن شما

شروع موضوع توسط ~!Ala!~ ‏8/4/20 در انجمن دانش عکاسی

  1. ღ مدیر"سابق" بخش عکاسیღ مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏14/6/15
    ارسال ها:
    2,314
    تشکر شده:
    19,189
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    حرفه:
    designer / photographer
    اینها ۷ تمرین خلاقانه برای عکاسان پرتره ای هستند که نیاز به عکس گرفتن دارند، اما فاقد انگیزه یا ایده های جدید می باشند. تکمیل تنها یکی از این ایده ها به شما کمک خواهد کرد که شعله یک اندیشه از دست رفته را بازگردانید، که چیزی است که هر هنرمندی به دنبال آن است. مطالعه این مطلب را به همه شما عزیزان علاقه مند به عکاسی پرتره ، توصیه می کنیم.

    بهترین بخش آن این است که شما مجبور نیستید مجموعه ابزار های خاص یا دسترسی به مکان های عجیب و غریب داشته باشید تا هر یک از این ۷ چالش پرتره را انجام دهید.

    ۱- یک پرتره بر اساس هنر کودکان ایجاد کنید
    [​IMG]
    ببین و پاسخ بده اثر الکساندریا هاف
    ما برای الهام گرفتن به آثار همکاران خود نگاه می کنیم، اما قرار دادن مبنای کار جدید بر اثر هنری یک کودک، دیدگاه شما را به چالش می کشد و به شما اجازه می دهد تا قوانین را بشکنید. برای فهمیدن نکات بیشتر، تا قبل از عکاسی از کودک نخواهید که نقاشی خود را برای شما توضیح دهد. من تنها بعد از اینکه پرتره ام را گرفتم، متوجه شدم که کودک در واقع یک شیشه رسم کرده بود و نه یک شخص! این تمرین به شما یادآوری خواهد کرد که چطور هر کسی هنر را به گونه ای متفاوت تفسیر می کند.

    ۲- برای لباس، خودتان را محدود به موارد خانگی کنید
    [​IMG]
    کاغذ و پوست اثر الکساندریا هاف
    این تمرین شما را مجبور می کند تا بهانه های خود برای عکس نگرفتن را تمام کنید. حتی اگر شما بودجه برای یک لباس ندارید، هنوز هم می توانید یک پرتره عجیب و غریب (غیر معمول) ایجاد کنید. با دست هایتان با تغییر شکل دادن موادی مانند فویل آلومینیوم، تور، یا کاغذ طراحی کار کنید، یک استراحت خلاقانه ارزشمند از کار عکاسی روزمره ای که همیشه انجام می دادید.

    ۳- یک پرتره از یک شعر ایجاد کنید
    [​IMG]
    پرتره هایکو اثر الکساندریا هاف
    هایکوها (هایکو کوتاه‌ترین گونه شعری در جهان است که مبدع آن ژاپنی‌ها هستند)، اشعار، آهنگ ها، و سایر هنرهای غیر بصری به شما اجازه می دهند تا شخصیت ها را تصور کنید. اگر می خواهید یک پرتره بگیرید اما هیچ ایده ای ندارید که از نظر موضوعی از کجا شروع کنید، این تمرین خوبی است. هایکوها و اشعار می توانند وسیله ای برای کمک به شما برای شروع یک کار جدید و اصیل باشند.

    ۴- علایق یک شخص دیگر را به طور خلاقانه نشان دهید
    [​IMG]
    پشت صحنه ملکه ساکولنت (نام نوعی گل) اثر الکساندریا هاف
    بیرون بروید و از چیز مورد علاقه یک نفر دیگر از طریق عکاسی کردن از آن جشن بگیرید. سوژه من یک معمار چشم انداز و یک عاشق گل ساکولنت است، بنابراین ما در این پرتره او از یک تاج گل ساکولنت استفاده کردیم. همچنین می توانید از یک شخص در محیط مورد علاقه اش عکس بگیرید.

    ۵- یک رویداد ابداع کنید
    [​IMG]
    گل ها و عروس اثر الکساندریا هاف
    منتظر فرصتی نباشید تا از یک چیز خاص عکس بگیرید. اگر می خواهید وارد کار پرتره عروس شوید اما هیچ عروسی را نمی شناسید، هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید مدل شما واقعا باید ازدواج کند و یک عروس واقعی باشد. نیازی نیست که هم اتاقی شما واقعا در یک گروه موسیقی باشد تا یک پرتره نوازنده از او بگیرید و بچه ها لازم نیست واقعا با هم خواهر و برادر باشند تا بتوانید یک «پرتره خانوادگی» از آنها بگیرید.

    کمی تجهیزات عکاسی و چند دوست تمام چیزهایی هستند که برای اجرای این بازی لازم است و پس از آن وقتی موارد واقعی اتفاق می افتند، شما آماده خواهید بود.

    ۶- سبک های خود را با یک عکاس همکار تبادل و جا به جا کنید
    [​IMG]
    توضیح: عکس بالا توسط سهیل ممدانی به سبک الکس هاف گرفته شده است.

    این چالش برانگیزترین تمرین این لیست است، چون شما را مجبور می کند از منطقه امن خود خارج شوید. به سبکی عکس بگیرید که مال شما نیست و آنوقت سبک خود را بهتر خواهید شناخت، و به علاوه متوجه می شوید که کار شما چطور مورد علاقه شخص دیگری قرار می گیرد. من معمولا با نور کم و به صورت رنگی عکس می گیرم درحالیکه همکارم، سهیل ممدانی، دقیقا برعکس عکاسی می کند. ما با تبادل سبک ها، خودمان را به چالش می کشیم.

    ۷- اجازه دهید سوژه شما را هدایت کند
    [​IMG]
    جک اثر الکساندریا هاف
    اگر کسی را می شناسید که کمی با اعتماد به نفس است، این راه خوبی است که با اعتراف به این که همیشه نمی دانید چه چیزی برای عکاسی بهتر است، شکسته نفسی کنید (غرور خود را بشکنید). من در اصل قصد داشتم این ژست سوژه را با یک ژاکت زیبا و یک لبخند داشته باشم، اما تصمیم گرفتم اجازه دهم خودش لباس و تُن عکس را انتخاب کند. چیزی که حاصل شد یک پرتره کودک است که جالب تر و شخصی تر است. اجازه دادن به یک فرد دیگر این فرصت را به شما می دهد تا از این سفر لذت ببرید.

    اعتبارات و تجهیزات عکاسی
    هنرمندان پرتره برای کار خود به افراد وابسته اند. موارد زیر افرادی هستند که به من کمک کردند این لیست نکات را برای شما آماده کنم.

    مدل ها، به ترتیب حضور در عکس ها:

    Tristan Cunningham
    Christopher Lee
    Destiny Ekwueme
    Liana Ramos
    Andrea Anda-Arce
    Alyssa Reyes
    Xela Gaerlan
    Jack McGhee

    تجهیزات عکاسی
    اکثر کارهای من با نیکون D810 با یک لنز f/1.4 عکاسی شده و با Profoto نورپردازی شده اند. تشکر ویژه از گریمور ربکا روزالس و آرایشگر کاترین نواکی. کارهای بیشتری از من را در ۵۰۰px ببینید.

    نویسنده: الکساندریا هاف (Alexandria Huff)

    منبع: Lenzak
     
    *OMID* از این پست تشکر کرده است.