1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

درباره سقف یوبوت، قالب یوبوت و بلوک های یوبوت

شروع موضوع توسط Dhn_Asreasia ‏1/2/20 در انجمن مهندسی عمران

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏26/1/20
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    اصطلاح یوبوت (U-boot) عموماً به قالب های توخالی گفته می شود که در شکل ظاهری به صورت مکعبی بوده و دارای ناهمواری های بر روی سطح خود می باشند. این قالب های یوبوت برای پروژه های ساخت و ساز در سازه ها و به منظور بتن ریزی و ایجاد سطح با دوام به کار می روند. اگر به دقت به پروژه های ساختمان سازی نگاه کنید متوجه می شوید که بسترسازی تا چه میزان در استحکام و دوام سازه مؤثر است. مهندسان برای ایجاد بافتی یکنواخت برای زیرسازی، لابه لای میلگردها از قالب یوبوت استفاده می کنند.

    نصب بلوک یوبوت و بتن ریزی

    برای اجرای بتن ریزی در ساختمان ها در قسمت بسترسازی، ابتدا سطح معینی از بستر با میلگردها پوشش داده می شود؛ سپس، بلوک یوبوت با رعایت فاصله استاندارد از یکدیگر قرار می گیرند و روی آنها مجدداً با میلگردها پوشانده می شود. آنچه در نمای ظاهری از این مرحله از پروژه دیده می شود، نمای شطرنجی مانند، شبیه به یک توری با بلوک های یوبوت می باشد. در نهایت، فواصل میان بلوک یوبوت با بتن، پر می شود.

    مزایای سقف یوبوت

    [​IMG]

    اجرای سقف یوبوت در پروژه های ساختمان سازی علاوه بر ایجاد یک سازه با وزن سبک و استحکام بسیار بالا، موجب کاهش هزینه های اجرایی نیز می شود. زمانی که بیشترین سهم بسترسازی با استفاده از بلوک یوبوت پر می شود، میزان خرید میلگردها برای کف سازی و سقف سازی به حداقل می رسد و همین عامل می تواند بخش بزرگی از هزینه های خرید مصالح اولیه را کاهش دهد.


    سقف یوبوت در حقیقت از قالب های توخالی تشکیل می شود؛ این قالب ها به واسطه ویژگی های فیزیکی و مکانیکی خود، عایق صوت و حرارت نیز محسوب می شوند. این ویژگی کمک می کند میزان مصرف انرژی در ساختمان کاهش پیدا کند.

    طراحی انواع یوبوت

    یوبوت نیز مانند هر مصالح ساختمانی دیگر، دارای یک سری خصوصیات فیزیکی و مکانیکی منحصر به فرد است. تمام عواملی که با استحکام، دوام و پایداری این مصالح در ارتباط است در فرآیند طراحی و تولید یوبوت، نقش دارند. در طراحی بلوک یوبوت برای ساختمان سازی، توجه به عوامل زیر، حائز اهمیت می باشد:


    • ابعاد و اندازه های ظاهری یوبوت
    • محاسبه میزان انبساط و انقباض یوبوت در هنگام نصب
    • میزان تحمل بلوک یوبوت در برابر فشار وارد شده از میلگردها و بتن
    • مقاومت در برابر تغییر شکل، تنش، خزش، دفرمه شدن در شرایط عملیاتی مختلف
    • مقاومت بلوک یوبوت در برابر ترکیبات شیمیایی بتن
    • پایداری در برابر خوردگی و شکست
    • مقاومت مکانیکی
    خرید و فروش قالب یوبوت

    اولین و مهمترین نکته در خرید و فروش قالب یوبوت، توجه به حجم عملیاتی پروژه ها است. برای خرید انواع یوبوت، معمولاً مهندسان، سطح کل کار را به طور دقیق محاسبه می کنند و با در نظر گرفتن ابعاد و اندازه های بلوک های یوبوت و همچنین با محاسبه فاصله میان هر بلوک، تعداد آنها را برای سقف ها یا کف سازی، به دست می آورند.


    قیمت فروش قالب یوبوت با توجه به وزن قالب ها، تعداد آنها و همچنین قیمت مواد اولیه برای ساخت قالب ها تعیین می شود. برای دریافت آخرین قیمت خرید یوبوت و ثبت سفارش می توانید با شرکت ماناپاد تماس حاصل فرمایید.