1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش تصویری شنا پادوچرخه

شروع موضوع توسط DaniyaL ‏28/1/20 در انجمن ورزش آبی

  1. Darkness

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/13
    ارسال ها:
    3,398
    تشکر شده:
    19,400
    امتیاز دستاورد:
    116
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    B4A
    [​IMG]
    آموزش پای دوچرخه در شنا



    در ورزش شنا پای دوچرخه به حرکتی گفته می شود که با کمک آن شناگر میتواند بصورت عمودی در آب قرار بگیرد در حالیکه قدری از صورتش از آب بیرون باشد. به این ترتیب شناگر قادر خواهد بود که عمل تنفس را انجام بدهد و از فرورفتن کامل بدن خویش به زیر آب جلوگیری کند، ولی در هیچ جهت خاصی هم حرکت نکند.
    کسانی که شنا بلد نیستند معمولاً در زمان غرق شدن دست و پا می زنند ولی بخاطر اصولی نبودن حرکات و اضطراب ناشی از ناتوانی در تنفس، این حرکات را نمیتوان پای دوچرخه تلقی کرد. در مقابل، شناگران از روش هایی مانند حرکت نیم دایره ای دست ها و حرکات منظم پاها برای شناور ماندن بصورت عمودی در آب بطور مؤثر استفاده می کنند.



    گام اول

    برای یادگیری حرکت پای دوچرخه بهتر است نخست تمرین های بر روی خشکی انجام پذیرد. به این صورت که به حالت نشسته بر روی دوچرخه قرار بگیرید، قدری زانو ها را خم و بدنتان را به طرف جلو متمایل کنید. در این هنگام پاها را یکی یکی از زمین بلند و زانو رابه سمت سینه بیاورید و بعد از آن با فشار کف پا، به طرف زمین برگردانید. بخاطر داشته باشید که پاها بطور متناوب این حرکت رااجرا کنند و مسیر حرکت پاها به صورت ۸ باشد به این صورت که پس از بلند کردن پا از زمین و موقع برگشت، قدری پا را به طرف بیرون حرکت دهید تا فاصله ی پاها کمی بیش از عرض شانه باشد.



    [​IMG]
    آموزش شنا پا دوچرخه



    گام دوم

    پس از تمرین حرکات پا، به تمرین و تکرار روش ساده ی دست در پای دوچرخه بپردازید. دستها را در همان وضعیت قبلی( نشسته بر روی دوچرخه) در مقابل سینه و شکم به آرامی به هم‌دیگر نزدیک کنید و سپس با چرخش مچ از هم‌دیگر دور کنید، مانند این که آب را با کف دستها در مقابل بدن جمع و سپس به دو طرف پخش می کنید. توجه کنید حرکت دستها از محدوده ی سینه شما بیشتر نشود.



    [​IMG]
    یادگیری حرکت پای دوچرخه



    گام سوم

    تمرین گام نخست را شروع و سپس به آرامی حرکات دستها را به آن اضافه کنید تا بدین گونه حرکت دست و پای هم زمان دوچرخه را در خشکی تمرین و تکرار نمایید.



    [​IMG]
    آموزش تصویری شنا پادوچرخه



    گام چهارم

    تمرین گام نخست را با قرار گرفتن در قسمت کم عمق به طوری که ارتفاع آب تا زیر چانه شما باشد، تکرار کنید. در این گام تلاش کنید موقع تمرین حرکات پا، بدنتان ضمن حفظ وضعیت نشستن بر روی دوچرخه، بصورت غوطه ور در سطح آب بماند. البته انجام پای دوچرخه تنها کمک خواهد کرد تا سر شما در بالای آب باقی بماند.



    گام پنجم

    پس از تمرین و تکرار حرکات پا در دوچرخه که در گام چهارم اجرا گردید، این دفعه حرکات دست را هم همراه با پا بطور متناوب به اجرا در آورید تا مهارت پای دوچرخه شما کامل گردد.



    گام ششم

    برای کسب مهارت بیشتر در اجرای پای دوچرخه، تمرین دیگری را به اجرا در آورید. به این صورت که ابتدا روش غوطه وری لاک پشتی را اجرا کنید و بعد از غوطه وری در آب، دست هایتان را آزاد کنید تا پاها رها شوند. بعد از آن آغاز به انجام حرکات پای دوچرخه کنید درحالی که بالا تنه شما عمود نباشد و در سطح آب غوطه ور باقی مانده باشد.



    گام هفتم

    پس از این که قدری در زدن پای دوچرخه در این وضعیت مهارت پیدا کردید، با اجرای حرکت دست در دوچرخه که مقابل سینه شما انجام می گیرد، به آرامی سرتان را از آب بلند کنید و ضمن غوطه وری درسطح آب، به اجرای حرکت کامل پای دوچرخه اقدام کنید. بخاطر داشته باشید که مهارت پای دوچرخه به مرور زمان و با انجام تمرین های مستمر و تکرار به ميزان کافی بطور مطلوب به مرحله اجرا در خواهد آمد و شما خواهید توانست با ارامش کامل و به کارگیری نیروی بسیار کمی در سطح آب باقی بمانید.



    پادوچرخه در واقع بهترین و کارآمدترین شیوه برای ماندن روی آب است. البته در ابتدا قدری سخت و احتیاج به تمرین زیاد دارد. در اوایل قدری هم آهنگی مشکل می باشد ولی به مرور و تمرین کردن از زدن پای دو چرخه به مدت طولانی و خستگی کم در آب لذت خواهید برد
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.