1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

راهکارهایی برای پیشگیری از ایجاد موخوره

شروع موضوع توسط nedataheri ‏26/1/20 در انجمن آرایش و زیبایی

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏13/1/19
    ارسال ها:
    51
    تشکر شده:
    26
    امتیاز دستاورد:
    18
    [​IMG]

    یکی از آسیب‌هایی که زیبایی موهای بلند را تهدید می‌کند موخوره است. موهای بلند در اثر استفاده مداوم از وسایل حرارتی نظیر سشوار و اتوی مو، مواد شیمیایی و رنگ کردن مو شکننده شده و انتهای آنها به صورت دو یا چند شاخه می‌شود. اگر برای درمان موخوره اقدام نشود آسیب‌های بیشتری به موها می‌رسد. در این مقاله راهکارهایی برای پیشگیری از ایجاد موخوره ارائه می‌کنیم.

    اکستنشن مو روشی مناسب و سریع برای بلند کردن و پرپشت کردن مو است. اگر مهمانی مهمی در پیش دارید و در فکر زیبایی موهایتان هستید به سالن آرایشگاه معتبر و حرفه‌ای جهت انجام اکستنشن مراجعه کنید تا از نتیجه آن شگفت‌زده شوید.

    علت ایجاد موخوره
    موخوره به دلایل زیادی ایجاد می‌شود اما اصلی‌ترین دلیل آن خشکی مو است. استفاده از رنگ مو، اکسیدان، مواد شیمیایی نظیر شامپو، ژل، تافت یا ماسک‌های نامناسب، سشوار و سایر وسایل حرارتی مو، شانه کردن مو با برس‌های سفت و نامناسب، قرار گرفتن بیش از اندازه در برابر نور خورشید، آلودگی هوا، استفاده از آب داغ برای شست‌وشوی مو و… باعث ایجاد موخوره در بخش انتهایی موها می‌شود.

    این عوامل با کاهش رطوبت و چربی طبیعی موها سطح محافظت‌کننده آنها را از بین می‌برد و باعث چندشاخه شدن موها می‌شود. مویی که دچار موخوره می‌شود درخشندگی و زیبایی خود را از دست داده و کدر می‌شود.

    برای پیشگیری از ایجاد موخوره و از بین بردن موخوره تنها راه، کوتاه کردن موها تا محل موخوره است. پس از آن می‌توانید راهکارهایی برای درمان موخوره را که در ادامه به آن می‌پردازیم به کار ببرید.

    [​IMG]

    پیشگیری از ایجاد موخوره
    برای محافظت از موها در برابر موخوره توصیه می‌شود حداقل هر شش ماه یک‌بار انتهای موهای خود را دو سانتی‌متر کوتاه کنید. کوتاه کردن موها از بروز موخوره جلوگیری می‌کند.

    استفاده از روغن‌های گیاهی نظیر روغن زیتون، روغن بادام تلخ، روغن نارگیل، روغن جوجوبا، روغن کرچک و روغن درخت چای از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند. برای این منظور مقداری روغن زیتون یا روغن نارگیل را در ظرف تمیزی ریخته و آن را در مایکروویو گرم کنید. سپس موهای آسیب‌دیده را به روغن زیتون گرم آغشته کنید و ماساژ دهید. با یک کلاه موها را بپوشانید و پس از چند ساعت آنها را با یک شامپوی ملایم بشویید. این کار را حداقل هفته‌ای یک‌بار انجام دهید.

    روغن بادام نیز تاثیر خوبی در تقویت مو و جلوگیری از ایجاد موخوره دارد. می‌توان یک فنجان روغن بادام را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کرد و موها را کاملا با این ترکیب آغشته کرد. پس از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه موها را با آب و یک شامپوی ملایم بشویید. با این کار رطوبت و چربی موهایتان را متعادل می‌کنید.

    ماسک‌های گیاهی برای پیشگیری از ایجاد موخوره
    ماسک آووکادو: یک آووکادوی رسیده را پوره کنید و به آن دو قاشق روغن زیتون و دو قاشق روغن نارگیل اضافه کنید. بهتر است این روغن‌ها را کمی گرم کنید و سپس به آووکادو اضافه کنید. حالا قسمت میانی تا انتهای موها را به این ماسک آغشته کنید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی موها بماند. سپس موها را با آب و یک شامپوی ملایم بشویید.

    ماسک موز: یک عدد موز رسیده را له کنید و به آن کمی آب، کمی آب‌لیمو و دو قاشق ماست اضافه کنید و خوب بهم بزنید. سپس این ماسک را روی موها قرار دهید و اجازه دهید یک ساعت بماند. پس از شست‌وشو تاثیر آن را بر موهایتان خواهید دید. موز به دلیل برخورداری از ویتامین‌های مختلف، پتاسیم، روی، آهن و روغن‌های طبیعی بافت مو را ترمیم می‌کند و شکنندگی آن را از بین می‌برد.

    سس مایونز پرچرب نیز از ایجاد موخوره پیشگیری می‌کند. مقداری سس را بیرون از یخچال قرار دهید تا هم‌دما با محیط شود. سپس موها را به سس آغشته کنید و با یک شانه دانه درشت موها را شانه کنید تا سس به همه جای موها برسد. پس از آن موها را با کلاه بپوشانید و اجازه دهید یک ساعت به همان حالت بماند. حالا موها را با آب و شامپو بشویید و ببینید چقدر نرم و درخشان شده‌اند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏26/1/20
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏20/6/20
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    راههای مقابله با موخوره

    مو خوره یکی از مشکلاتی است که اکثر خانمها برایشان پیش آمده مخصوصا خانمهایی که موهای بلندی دارند .موخوره به دو یا چند شاخه شدن مو گفته میشود وبیشتر در موهای خشک متداول است وقتی لایه محافظ مو یا کوتیکول آسیب ببیند موخوره به وجود می آید و اگر موهای شما این مشکل را دارد میدانید که اگر زود اقدام نکنید تمام موی شما موخوره میگیرد و مجبورید آنها را کوتاه کنید چون راه خلاصی از موخوره تنها کوتاه کردن مو است و شاید این کوتاهی دلخواه شما نباشد. اگر تا بحال با این مسئله برخورد کرده اید با همراه باشید .



    [​IMG]
    عوامل ایجاد موخوره:

    عوامل زیادی در ایجاد موخوره موثر است در مقاله ای از سایت ریحانه نصیری ما به تعدادی ازآنها اشاره می کنیم:

    شستشوی بیش از حد مو

    خشک کردن زیاد مو با سشوار

    اتوی بیش از حد مو

    استفاده زیاد از مواد آرایش مو مانند ژل و تافت

    مواد شیمیایی خشن

    شانه کردن اشتباه

    بیش از حد رنگ کردن موها

    قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید

    شستن مو با آب داغ

    و...

    [​IMG]

    راههای پیشگیری از موخوره:

    1.از شانه کردن زیاد مو پرهیز کنید لازم نیست برس را زیاد روی مو بکشید . سعی کنید موهای خود را به عقب شانه نکنید زیرا باعث کشیدگی مو و ریزش مو میشود .

    زیاد در استخر شنا نکنید زیرا مواد شیمیایی درون آن به مو آسیب میزند یا حتی الامکان از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید و بعد از شنا کردن موهای خود را آبکشی نمایید تا مواد شیمیایی کمتری جذب موی شما شود.

    از گیره فلزی و کش های پلاستیکی استفاده نکنید یا کش هایی که خیلی سفت و محکم هستند. سعی کنید از کشهای پارچه ای ملایم استفاده کنید .

    موهای خود را زیاد در معرض نور فرابنفش خورشید قرار ندهید زیرا باعث آسیب به موی شما میشود .

    شستشوی زیاد با شامپوهای خشن باعث آسیب به فولیکول مو میشود .

    از نرم کننده هایی استفاده کنید که با موی شما سازگار است . نرم کننده را به ساقه مو بمالید و بعد از مدتی شستشو نمایید .

    برای شستن موی خود لازم نیست موهای خود را روی سر جمع کنید و مشت دهید شامپو را به تمام قسمت های مو بمالید و به سمت پایین بکشید .

    برای خشک کردن، مو را با حوله به آرامی فشار دهید تا آب آن خارج شود هرگز حوله را برای مدت طولانی روی سر جمع نکنید .


    [​IMG]

    برای به وجود نیامدن موخوره این کارها رابکنید :

    هفته ای یکبار ازروغن های گیاهی مانند نارگیل، زیتون، آرگان و.. برای چرب کردن موها استفاده کنید.

    از شانه هایی با جنس مواد طبیعی مانند چوبی و... استفاده کنید و دقت کنید که دندانه های درشتی داشته باشد.

    هر چند وقت یکبار 1 سانتی متر موها را کوتاه کنید.

    از ماسک های موجود در بازار یا ماسک های خانگی برای تقویت موها استفاده کنید .

    به تغذیه خود اهمیت دهید و سعی کنید بدن خود را با خوردن ویتامین ها و پروتئین ها و... تقویت کنید .

    آب زیاد بنوشید زیرا خشکی مو با کم آبی بدن ارتباط دارد.

    از شامپو هایی با مواد شیمیایی کمتر استفاده کنید.

    از شما عزیزان به خاطر همراهیتان تا پایان این مقاله سپاس گزارم.

    برای استفاده از خدمات بهترین آرایشگر اصفهان کلیک کنید.