1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

راکت لانگ مارچ 5 پرتاب شد نگاه چین به مریخ و فراتر از آن

شروع موضوع توسط m naizar ‏1/1/20 در انجمن مهندسی هوا فضا

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,341
    تشکر شده:
    99,343
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    راکت لانگ مارچ 5 پرتاب شد
    نگاه چین به مریخ و فراتر از آن



      • چین با موفقیت راکت لانگ مارچ 5 را پرتاب کرد. این راکت با طراحی داخلی، قصد دارد فضانوردان را به ماه، مریخ و دیگر مقاصد فضایی برساند. دولت چین با این راکت می خواهد برنامه های جاه طلبانه ای را برای اکتشاف فضا به اجرا درآورد.

        راکت لانگ مارچ 5 که به LM5 و چانگ ژنگ 5 نیز معروف است، برای ارسال محموله 55000 پوندی (25 تنی) به مدار لئو طراحی شده و به راکت آمریکایی دلتا VI شباهت دارد. چهار بوستر این راکت با استفاده از سوخت مایع غیر هایپرگالیک، می تواند 2,200,000 پوند نیروی رانش تولید کند.

        تولید این راکت در سال 2007 آغاز شد اما پرواز آن به خاطر مشکلات مختلف تا سال 2016 به تعویق افتاد. در پرتاب سال 2016 راکت لانگ مارچ 5 توانست محموله خود را به مدار تعیین شده برساند. دومین پرتاب این راکت در سال 2017 به خاطر نقص در یکی از موتورهای مرحله اول شکست خورد.
        [​IMG]
        با این حال چین برنامه خودش را ادامه داد. این کشور قصد دارد اولین مأموریت بدون سرنشین خود به مقصد ماه را در سال 2020 به اجرا درآورد. این پروژه با هدف جمع آوری نمونه از سطح ماه و انتقال آنها به زمین انجام می شود. مأموریت سرنشین دار به کره ماه هم برای دهه 2030 میلادی برنامه ریزی شده است.

        قبل از اجرای این پروژه، چین می خواهد ایستگاه فضایی خودش را در مدار زمین قرار دهد. ایستگاه فضایی ماژولار چین حدود یک پنجم ایستگاه فضایی بین المللی وزن دارد و در مدار پایینی زمین قرار می گیرد. ارسال این سازه برای سال 2022 برنامه ریزی شده است.

        راکت لانگ مارچ 5 دیروز از پایگاه فضایی ونچانگ در جنوب چین به پرواز درآمد و ماهواره شی ژیان 20 را به فضا فرستاد. این ماهواره حدود 38 دقیقه بعد به مدار مقصد رسید. چهارمین پرواز لانگ مارچ 5 برای اوایل 2020 برنامه ریزی شده است. هدف بعدی چین، مدار مریخ خواهد بود.
    منببع:
    Slash Gear
     
    AftabGardoon از این پست تشکر کرده است.