1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

اطلاعات لازم درمورد دستگاه فایبر

شروع موضوع توسط powercam simayeshahr ‏4/11/19 در انجمن مهندسی برق

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏4/11/19
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    دستگاه فایبر راهکاری قدرتمند برای حکاکی
    دستگاه فایبر یکی از دستگاه‌های قدرتمند و پرکاربرد در حوزه حکاکی و مارکینگ است که توانایی کار بر روی مواد مختلف از جمله پلاستیک را دارد. حکاکی با لیزر یا لیزر مارکینگ از اساس با چاپ به کمک جوهر متفاوت است و آنها بیشتر به عنوان یک روش سنتی شناخته می‌شوند. چاپی که به کمک جوهر انجام می‌گیرد یا در اثر سایش از بین می‌رود یا می‌توان آن را به کمک حلال پاک کرد، اما حکاکی به کمک دستگاه فایبر لیزری می‌تواند یک تصویر با کنتراست بالا با خود ماده اولیه ایجاد کند و طول عمر آن نیز به اندازه حیات قطعه مورد نظر است.

    دستگاه فایبر لیزری می‌تواند با چهار شیوه کلی به حکاکی و ایجاد نوشته بر روی سطوح مختلف بپردازد، پرکردن، پر کردن با تغییر رنگ، حکاکی و حکاکی به همراه تغییر رنگ. همچنین دستگاه فایبر توانایی کار بر روی مواد پلاستیکی و منعطف مختلف مانند ABS، پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پلی کربنات را دارد و به عنوان حوزه فعالیت آن شناخته می‌شود. در ادامه نحوه عملکرد دستگاه فایبر لیزری بر روی سطوح مختلف و با استفاده از شیوه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم و قابلیت‌های دستگاه را ذکر خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید!

    شیوه‌های حکاکی به کمک لیزر مارکینگ
    حکاکی و مارکینگ لیزری یکی از انعطاف‌پذیرترین ره‌ها برای علامت‌گذاری بر روی پلاستیک و همچنین تولید تصاویر قابل خواندن و متن‌های با کنتراست بالا است. دستگاه فایبر و دستگاه لیزر مارکینگ می‌تواند محصولات پلاستیکی را با شکل‌های هندسی مختلف به کمک یک فرایند کاملاً کنترل شده کامپیوتری با درصد اطمینان بالا حکاکی کند. همچنین دستگاه فایبر لیزری قابلیت کار مستقل از خطوط تولید را دارد و می‌تواند در هر نقطه‌ای از آن نصب شود و نوشته و تصاویر دلخواه را ایجاد کند. با توجه به انعطاف‌پذیری در فرایند مارکینگ و همچنین نرخ اشتباه بسیار پایین، می‌توان ادعا کرد که دستگاه فایبر از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏4/11/19