1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نحوه تشخیص پایان عمر باتری یو پی اس

شروع موضوع توسط webdesign ‏4/11/19 در انجمن خودرو

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏7/8/16
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    قبل از تولید یک باتری، طراحان تمام پارامترهای اساسی را که باتری باید به آنها برسد را در نظر میگیرند ، ولتاژ ، آمپر ، عمر طراحی ، سایز باطری ، ظرفیت هدایت کننده ها و الکترولیت ها و عمر طراحی باتری مشخصات اصلی طراحی باتری هستند . کار طراحان باتری این است که مطمئن شوند که الکترولیت و هدایت کننده کافی متناسب با سایز و ابعاد باتری طراحی شده وجود دارد تا ولتاژ و آمپر مورد نیاز را تا انتهای زمان عمر اسمی باتری تامین کند . عمر طراحی یک باتری در واقع زمانی می باشد که تولید کننده ادعا میکند که باتری قادر است پارامترها و مشخصات خود را حفظ کند. مشخصات عمر نامی باتری از تولید کننده به تولید کننده دیگر و همچنین از مدل باتری به مدل دیگر متفاوت می باشد .

    متغیرهای محیطی به طور معمول عمر باتری یو پی اس را تحت تاثیر قرار می دهد برای پیروی شرایط نگهداری طراحی شده باتری این پارامترها باید رعایت شوند:

    میزان دقت ولتاژ شناور شبکه
    فرکانس دیس شارژ باتری
    تعداد دیس شارژ باتری
    حداکثر میزان دیس شارژ باتری
    عمق دیس شارژ باتری
    ولتاژ پایانی
    دمای عملیاتی باتری
    میزان جریان و ولتاژ موثر در حین شارژ و همچنین دیس شارژ شدن باتری ها

    این یک شرایط بسیار سختگیرانه است که باید به دقت دنبال شود تا شرایط بر طبق شرایط طراحی شده باتری ها منطبق باشد این در حالی است که تعداد خیلی کمی از مصرف کننده ها قادر به تامین این شرایط ایدآل برای باتری و سیستم یو پی اس خود هستند.

    باتری های یو پی اس اگر مورد بازرسی قرار نگیرند خیلی زود کارایی خود را از دست می دهند. تست کردن باتریهای یو پی اس می تواند نحوه ی عملکرد باتری را برای شما روشن نماید عیب یابی باتری یوپی اس و تعمیر یو پی اس به بالا بردن و تقویت یو پی اس کمک خواهد کرد.
    منبع: کارن باتری
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏5/11/19
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏13/9/21
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    یو پی اس | باتری یو پی ا س | استابلایزر
    عمر باتری های یو پی اس موجود در بازار 3 سال است و بعضی از معدود برندهای خارجی باتری هایی با عمر مفید 5 سال هم می توان در بازار ایران تهیه کرد اما عاملی که در افزایش عمر مفید باتری خیلی اهمیت دارد شرایط نگهداری باتری یو پی اس است زیرا افزایش دما تاثیر زیادی در کاهش عمر مفید باتری از 3 تا 5 سال دارد بررسی های آنجام شده توسط شرکت های مختلف تولید کننده باتری یو پی اس حاکی از آن است که دمای محیط نگهداری باتری یو پی اس باید بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد باشد و هر 10 درجه افزایش دما می تواند عمر باتری را نصف کند!
    در این باره پستی هم در اینستاگرام یو پی اس کاران قرار دادیم با این عنوان که
    چطور عمر باتری را نصف کنیم! :-) که دیدن این پست خالی از لطف نیست

    https://www.instagram.com/p/CRd3CnYDV6W/


    [​IMG]


    از جمله اصلی ترین نکات در نگهداری باتری یو پی اس این مطالب هستند
    • باتری یو پی اس را در جای خنک و خشک نگهداری کنید
    باتری های یو پی اس باید در محلی با درجه حرارت در حدود 25 درجه سانتیگراد نگه داشته شود. افزایش دمای هر 10 درجه سانتیگراد عمر باتری یو پی اس تان را به نصف کاهش خواهد داد. برای اینکه جریان هوا مناسبی در اطراف یو پی اس و باتری های آن در جریان باشد حداقل بیش از 5 سانتیمتر فضا را در هر طرف دستگاه باز بگذارید. باتری های یو پی اس را در نزدیکی پنجره های باز و آفتاب گیر یا قسمت های مرطوب ساختمان قرار ندهید.

    • در صورت نیاز به انبار کردن باتری یو پی اس آنها را در محل مناسب نگهداری کنید
    خرید باتری یو پی اس جدید برای جایگزین کردن با باتری های قدیمی ایده خوبی است اما از انبار کردن و نگهداری باتری ها برای مدت طولانی اجتناب کنید. باتری های سیلد اسید تازه تولید شده می توانند تا یک سال در محیط مناسب نگهداری انبار شوند اما توجه داشته باشید که باتری هایی که برای مدت طولانی نگهداری می شوند، طول عمر بسیار کوتاهتری دارند.

    • توصیه انجمن تهویه مطبوع آمریکا در مورد دمای نگهداری باتری یو پی اس
    انجمن مهندسان سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE) توصیه می کند دمای کاری تجهیزات IT مانند انواع UPS و باتری UPS بین 20-25 درجه سانتیگراد (68-77 درجه فارنهایت) باشد و دامنه دمای مجاز برای این تجهیزات 15-32 درجه سانتیگراد (59-90 درجه فارنهایت) است.

    یو پی اس در محدوده دمای مجاز و حتی بیشتر از آن نیز به کار خود ادامه خواهد داد، اما هرچه از دمای محیط 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) دورتر شوید ، عمر تجهیزات الکترونیک شما کاهش پیدا می کند. به طور خاص در مورد باتری های یو پی اس ، یک قانون کلی که باید به خاطر بسپارید که تقریباً برای هر 10 درجه سانتی گراد (18 درجه فارنهایت) بالاتر از دمای محیط 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) ، عمر باتری 50 درصد کاهش می یابد.


    در صورتیکه باتری یو پی اس دارید و برای خرید آن هزینه زیادی کرده اید توصیه می کنیم این 5 نکته برای افزایش عمر باتری یو پی اس را از دست ندهید

    5 ترفند برای افزایش عمر باتری یو پی اس - راههای افزایش عمر باتری یو پی اس
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏28/11/21
    بازدید اینستاگرام از این پست تشکر کرده است.