انکرتکست ها از ابتدای ایجاد اینترنت وجود داشتهاند، بااینوجود، هنوز تعداد زیادی از مدیرهای وبسایت شیوههای خوبی را برای نوشتن آن بکار نمیبرند. بهکارگیری انکرتکست بهینه در پیوندهای داخلی و خارجی از راههای مختلف به SEO شما کمک میکند. پیوندهای داخلی، به موتورهای جستجو در فهم ساختار سایت کمک میکند پیوندهای ورودی، به رتبهبندی بالاتر برای عبارات خاص در جستجو کمک می کند انتخاب متن با مفهوم استفاده از متن با مفهوم در پیوند به کاربر ذهنیتی در مورد محتوای مورد انتظار پس از کلیک روی پیوند را میدهد. وقتی انکر تکستی را انتخاب میکنید: از استفاده از کلمات رایج مانند <اینجا را کلیک کنید>، <این>، <این را بخوانید>، <بیشتر بخوانید> و غیره بپرهیزید.(مگر در موارد خاص) از متنهای غیر مرتبط با محتوای پیوند صفحه استفاده نکنید. از URL صفحه بهعنوان انکرتکست استفاده نکنید. ممکن است مدیر سایت در بسیاری از موارد از URL صفحه (که Naked URL شناخته میشوند) بهعنوان انکرتکست استفاده کند. این روش بااینکه مشکلی ایجاد نمیکند اما روش مناسبی نیست و بهتر است فقط در مواقع ضروری استفاده شود. بهترین جایگزین استفاده از عنوان سایت بهعنوان انکرتکست است. نوشتن انکرتکست کوتاه انکرتکست را بهصورت خلاصه و با تعداد کلمات کم بنویسید. فهم کلمات زیاد برای موتورهای جستجو مشکل است. چگونه از بهینهسازی بیشازحد انکرتکست جلوگیری کنیم؟ برای جلوگیری از این مشکلات کارهای زیر را انجام دهید در هنگام پیوند خارجی دادن، این سه قانون ساده را دنبال کنید: با وبسایتهایی که به آنها اعتماد دارید پیوند برقرار کنید. اگر به یک وبسایت اعتماد ندارید، پیوندها را نوفالو کنید. این امر باعث میشود موتورهای جستجو هیچگونه لینک جویس یا رتبه صفحه را از وبسایت شما به وبسایت پیوند شده منتقل نکنند. ویژگی نوفالو در یک پیوند موجب نادیده گرفته شدن انکرتکست نیز میشود. سعی کنید انکرتکستی کوتاه و مرتبط داشته باشید و از انکرتکستی که دقیقاً برابر کلمات کلیدی وبسایت هستند، کمتر استفاده کنید. شما میتوانید با استفاده از نام تجاری وبسایتها به آنها پیوند دهید. در هنگام ساختن پیوندهای ورودی برای وبسایت خود چه مواردی را باید رعایت کنید: هنگام اجرای کمپینهای ایجاد پیوند و زمانی که شما وظیفهی کنترل انکرتکست مورداستفاده برای پیوندها را دارید، دستورالعملهای زیر را دنبال کنید: از انکرتکستهای مختلف استفاده کنید. از کلمههای کلیدی مشخص استفاده نکنید و از انکرتکستهای مختلف استفاده کنید. استفاده از کلمه تقریباً مشابه با عنوان، عنوان صفحه و یا نام برند به گوگل سیگنالهای درستی را ارسال میکند. از ساختن پیوندهایی باکیفیت پایین خودداری کنید. انکرتکست تنها یکی از عاملهای تعیینکننده ارزش پیوندها است. وبسایت قرار دادهشده، قدرت دامنه و میزان مرتبط بودن محتوا از دیگر عاملهای تعیینکننده هستند. شروع به ساخت هر نوع پیوندی نکنید و سعی کنید روی صفحات داخلی مرتبط با موضوع خود برای تولید پیوند مناسب تمرکز کنید و نگران مطابقت دقیق آنها نباشید. منبع: مقالات آموزشی سئو وب وان