1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

عملکرد فن کویل

شروع موضوع توسط reza0ya ‏10/10/19 در انجمن مهندسی مکانیک

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏30/6/19
    ارسال ها:
    167
    تشکر شده:
    165
    امتیاز دستاورد:
    43
    جنسیت:
    مرد
    فن کویل دستگاهی برای ایجاد سرمایش و گرمایش است و جزو سیستم های تهویه مطبوع تقسیم بندی می شود. این دستگاه را در ساختمان های مسکونی،تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می دهند. اجزای تشکیل دهنده ی فن کویل شامل : 1- کویل های سرمایشی و گرمایشی 2- فن 3-فیلتر هوا 4- شیر فلکه 5- شیر هواگیری می باشد.
    فن کویل به طور معمول به دوشکلی که ذکر خواهد شد مورد استفاده قرار میگیرد. در حالت اول فن کویل فقط عمل برودت و حرارت لازم تامین می کند و هوای تازه توسط هوارسان مرکزی و توسط کانال هایی که جهت توزیع هوا تعبیه شده اند در سطح مکان مورد نظر منتشر می شود و به این صورت تهویه مناسب شکل میگیرد. در این حالت عمل تنظیم میزان گرما و سرما توسط ترموستات که درون فن کویل قرار دارد انجام می گردد.
    فن کویل در کنار تأمین برودت و حرارت مورد نیاز، تأمین کردن هوای تازه بر عهده دارد. شکل کار به این صورت است که فن دستگاه، با کشیدن هوای تازه به داخل از راه دریچه‌ای که درون دستگاه تعبیه شده است و دقیقاً در بخش پشتی فن کویل قرار گرفته است، هوا را در فضای مورد نظر پخش می‌کند.

    [​IMG]
     
    مهسا همت از این پست تشکر کرده است.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏21/11/21
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    شما می تونین برای سرویس، نصب و تعمیرات فن کویل از متخصصین خوب "خدمت از ما" کمک بگیرید، این بازار آنلاین خدمات در کمترین زمان ممکن و فقط با چند کلیک ساده شما را به چند متخصص باتجربه و کاربلد متصل می کند و می توانید پیش از ثبت نهایی درخواستتون قیمت پیشنهادی متخصصین را دریافت و با هم مقایسه کنید.