1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

صفحه آرایی

شروع موضوع توسط catalogdesignes ‏3/10/19 در انجمن گرافیک

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏24/9/19
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    صفحه آرایی یا Layout علم مزین کردن و آراستن یک کتاب یک صفحه یا سند است صفحه آرایی کاربردهای بسیاری دارد ، می توانیم از صفحه آرایی در نمودارهای سیستم گردش کار، الگوها، شکل خروجی چاپگر استفاده کرد. هدف اصلی صفحه آرایی جلب توجه خواننده است با استفاده از صفحه آرایی می توانیم توجه خواننده را جلب کنیم و او را به خواندن ، ادامه دادن و پیگیری صفحات ترغیب کنیم. برای رسیدن به هدف اصلی صفحه آرایی باید شناخت درستی از مخاطب داشته باشیم. امروزه کاربرد صفحه آرایی افزایش یافته به همین علت باید به این ان توجه بیشتری داشته باشیم. برای انجام خدمات صفحه آرایی زیبا و موفق و ارزشمندا انتخاب خدمات ویژه افراگرافیک ضروری است. پیشنهاد می‌کنیم نمونه کارهای صفحه آرایی را مشاهده نمایید .از شاخه‌های علم گرافیک صفحه آرایی است که با عناصر نوشتاری و تصویری ، روابط درست و سنجیده بصری در فضای مورد نظر ایجاد می کند. در گذشته ی صفحه آرایی سومری ها مطالب خود را بر لوح های گلی می نوشتند. صفحات این کتاب را به صورت خشت های گلی بر روی دیوار نصب می شد و از پوست حیوانات برای تولید کتاب مورد نظر استفاده می کردند. باپیشرفت فناوری و تکنولوژی کتاب های کاغذی تولید شد. هنر صفحه آرایی جلب توجه و ایجاد انگیزه برای خواندن ، سهولت مطالعه و ایجاد زیبایی با بکارگیری فنون دیداری است.

    صفحه آرایی درست و هماهنگ خواننده را ترغیب می کند. صفحه آرایی درست در توسعه فرهنگ نقش مهمی دارد . در صفحه آرایی کتاب، مجلات و روزنامه به دلیل پی درپی یودن آرایش صفحات و برای برقراری تناسب باید کل صفحات را مورد توجه قرار داد. در اینجا باید متذکر شویم که قطع ، موضوع و مخاطب کتاب باید بر اساس چارچوبی استاندارد و مناسب قرار گیرد .صفحه‌آرایی هر صفحه بر اساس شبکه بندی انجام می شود. شبکه بندی درست زمانی انجام می‌شود که فضای صفحه آرایی متناسب و چشم‌نواز باشد . اندازه صفحات کتاب های موجود مطابق اندازه طلایی یا بسیار نزدیک به آن است برای صفحه‌آرایی متناسب بیشتر از هر چیز یاید تصمیم‌گیری قاطع ، باثبات و برنامه‌ریزی داشته باشیم چرا که هدف اصلی صفحه آرایی روزنامه ایجاد رغبت و انگیزه و سهولت برای مطالعه و ایجاد زیبایی بابکارگیری فنون و روش های بصری درست و معقول در جذب مخاطب است. برای افزایش انگیزه و میل خواننده باید صفحه آرایی متناسب با موضوع کتاب باشد.

    [​IMG]
    اصول صفحه آرایی
    جهت ، سو ، نگاه و چیدمان تصاویر در صفحه آرایی در کتاب های تصویری ، نحوه چیدمان تصاویر و جاگذاری آن ها باید با توجه به مطالب و محتوایی که در کنار آن قرار می گیرند ، انجام شود. تصاویر باید متناسب با تاثیر متقابلی که بر خواننده خواهند گذاشت در صفحات جاگذاری شوند. به طور معمول تصاویر به جهات راست ، بالا ، چپ و پایین متمایل خواهند شد . بنابراین باید مطالب و متونی که در کنار تصاویر نیز درج می شوند متناسب با جهت تصویر هماهنگ شده و درج شوند . عناصر بصری . عناصر بصری برای مورد توجه قرارد دادن یک تیتر یا متن در صفحه آرایی به کار می رود . در استفاده و انتخاب عناصر گرافیکی و بصری باید به سادگی و خوانایی متن نیز توجه كرد. آرامش خواننده و سهولت در خوانندن متن و از همه مهمتر ایجاد انگیزه در وی برای مطالعه مطلب از مهمترین اهداف به کارگیری عناصر گرافیکی می باشد. برای اطلاع از قیمت های صفحه آرایی با افرا گرافیک تماس بگیرید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏3/10/19