1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

جراحی زیبایی شکم

شروع موضوع توسط neda.aghadadi ‏2/10/19 در انجمن مقالات پزشکی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏2/10/19
    ارسال ها:
    7
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    جراحی زیبایی شکم
    یکی از شایع ترین شکایات مراجعین در جراحی زیبایی شکم مشکلات مربوط به ناحیه شکم و پهلو ها است و روش آب کردن شکم و پهلو است. این افراد از برجستگی و چاقی بیش از حد این ناحیه، شلی و افتادگی پوست شکم و پهلو و یا وجود ترک های فراوان در پوست شکم و پهلو ها رنج می برند. برای این افراد پیدا کردن لباس مناسب سخت است. و پوشیدن بسیاری از لباس ها غیر ممکن. در بسیاری از موارد انجام حرکات ورزشی دشوار می شود و گاهی فرد دچار کمردرد و عفونت های پوستی زیر چین شکم می شود. پیدا کردن بهترین روش برای درمان چاقی و خلاص شدن از چربی های اضافی ناحیه شکم و پهلو یکی دیگر از مشکلات این گروه است.

    اگر فرصت خواندن ندارید به پیام صوتی دکتر زهرا سعادتی در ارتباط با جراحی شکم گوش کنید . همچنین فیلم جراحی زیبایی شکم دکتر زهرا سعادتی نیز میتوانید مشاهده کنید.



    جراحی شکم و پهلو جراحی کوچک کردن شکم
    جراحی کوچک کردن شکم با توجه به سن وزن و قد بیمار متفاوت است. و در هر فرد متد و روش منحصر به فرد خود را می طلبد. همچنین شرایط جسمی و روحی افراد نیز در انتخاب نوع روش جراحی شکم موثر است. دکتر سعادتی بهترین و موثرترین روش را برای این گروه متناسب با فیزیک و وضعیت کلی بیمار پیشنهاد می دهند. داشتن شکم صاف، تخت و زیبا بسیار در رضایت شخص از خویشتن موثر است. بنابراین روشی که برای کوچک کردن شکم بیمار انتخاب می شود نهایت تاثیر را باید بگذارد و هدف جراحی را به بهترین شکل برآورده کند.

    جراحی کوچک کردن شکم یا تامی تاک به دو روش انجام می شود:

    ۱- جراحی کوچک کردن نوع مینور (تامی تاک کوچک)

    ۲-ماژور (تامی تاک بزرگ)

    روش ابدومینوپلاستی مینور
    [​IMG]
    ابدومینوپلاستی مینور

    در جراحی کوچک کردن مینور تنها قسمت زیرین شکم جراحی و اصلاح می شود. و معمولا نیازی به جابه جا کردن محل ناف ندارد. برخلاف روش ماژور که شکم تا زیر دنده ها اصلاح می شود. پوست اضافه برداشته و جای جدیدی برای ناف تعبیه می شود.

    جراحی کوچک کردن شکم مینور برای افرادی که پس از یک کاهش وزن شدید. پوست آنها شل و افتاده می شود بسیار کارآمد است.

    [​IMG]
    ابدومینوپلاستی مینور

    عکس بالا قبل و بعد تامی تاک مینور جهت برداشتن پوست اضافی شکم را نشان می دهد

    روش ابدومینوپلاستی ماژور
    جراحی زیبایی شکم ماژور به روشی گفته می شود که شکم تا نواحی زیر سینه باز می شود. چربی های ناحیه تخلیه می شود. روش تایتنیگ عضله نیز در جراحی شکم ماژور انجام می شود. محل جدید ناف انتخاب می شود و پوست اضافه نیز برداشته می شود.

    [​IMG]
    ابدومینوپلاستی ماژور

    [​IMG]
    تامی تاک ماژور

    افرادی که به دلیل چاقی احشائی یا چاقی درون‌ شکمی مراجعه می‌کنند
    جدار شکم در اکثر موارد شل بوده و احشاء شکمی همگی به بیرون برجسته شده‌اند. این افراد از بزرگی و چربی زیاد احشاء داخلی شکمی اطلاع ندارد. و تمام آن را به چاقی و چربی موضعی شکم نسبت می‌دهد. وقتی به این بیمار گفته می‌شود که جدار شکم‌ شان را سفت کنند با این کار اندازه شکم تغییر واضحی نمی‌کند. چرا که به دلیل فشار بالای احشاء داخل شکمی امکان سفت کردن جدار شکم وجود ندارد. این دسته از افراد باید در اسرع وقت توسط متخصص گوارش و یا تغذیه ویزیت شوند. و درمان چاقی داخل شکمی و اصلاح وضعیت نفخ گوارشی در آن ها انجام شوند. و بعد از بهبود وضعیت فوق در صورتی‌ که چاقی موضعی در شکم و پهلو ها و یا شلی جدار شکم وجود داشت نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

    نکات مهم جراحی زیبایی شکم

    افرادی که جدار شکم و پهلو شل و آویزان دارند بهترین کاندید برای عمل جراحی ترمیم شکم و پهلو هستند. افتادگی جدار شکم و پهلو بعد از زایمان یا کاهش وزن دیده می شود.

    چه کسانی نباید عمل زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی انجام دهند؟

    زنانی که قصد بارداری دارند عمل تامی تاک باید بعد از کاهش وزن انجام شود، نه این که راهی برای کاهش وزن باشد.

    افرادی که هنوز قصد کاهش وزن دارند برای عمل جراحی زیبایی شکم نباید اقدام کنند

    [​IMG]
    تامی تاک

    انواع روش جراحی اصلاح شکم و پهلو




      • جراحی شکم و پهلو به تنهایی
      • جراحی شکم و پهلو همراه با لیپوساکشن و یا لیزر لیپولیز
      • لیپوساکشن یا لیزر لیپولیز شکم و پهلو به تنهایی
    ۱-جراحی شکم باز به تنهایی
    در عمل جراحی کوچک کردن شکم برشی در قسمت تحتانی شکم (مثل برش سزارین ولی طویل تر از آن) روی پوست شکم داده می شود. و تمام پوست و چربی جدار شکم در پایین ناف برداشته شده و ناف طبیعی بیمار حفظ می شود . سپس پوست باقی مانده شکم در بالاتر از ناف تا حدودی از عضلات جدار شکم جدا می شود. تا اجازه دهد که پوست باقی مانده را به اندازه کافی بکشیم . و بتوانیم آن را به لبه پایینی برش شکم متصل کنیم . در طی این عمل چنان چه عضلات جدار شکم بخصوص در خط وسط در بالا و پایین ناف شل شده باشد عضلات ترمیم می شود. که به اصطلاح تایتنینگ عضله گفته می شود. تا هم برآمدگی جدار شکم کم شده وشکم صافتر شود و هم خط کمر باریکتر شود. این وضعیت بیشتر در خانم هایی شایع است که یک یا چند بار حاملگی داشته اند.

    باید توجه داشت که بزرگی و بر آمدگی شکم فقط بعلت شل بودن جدار شکم نیست. تجمع زیاد چربی در داخل شکم در اطراف احشاء شکمی در افراد چاق و تجمع چربی زیر پوست شکم در این افراد از علل دیگر آن می باشد. و تنها راه درمان آن کاهش وزن است.

    ۲- جراحی شکم و پهلو همراه با لیپوساکشن و یا لیزر لیپولیز

    با لیپوساکشن فقط می توان چربی زیر پوستی را کم کرد. با توجه به اینکه با لیپوساکشن در حین عمل فقط چند لیتر (حداکثر ۶-۴) می توان چربی خارج کرد پس اگر افراد انتظار بالایی از نتیجه این عمل دارند و می خواهند شکم آنها کاملا صاف و گود شود باید با کاهش وزن به وزن طبیعی نزدیکتر شوند. و چربی بین احشایی شکم و زیر پوستی را به حداقل برسانند. در جراحی باز کوچک کردن شکم تماما از بخیه های قابل جذب استفاده شده و دوخته می شود . با تکنیک های خاصی ناف به محل جدیدش دوخته می شود بطوریکه بعد از عمل اندازه آن طبیعی شده کمی در گودی قرار می گیرد و محل بخیه ها مشخص نمی شود و شکل کاملا جذابی پیدا می کند.

    طول برش جراحی زیبایی شکم بسته به فرم افتادگی و مقدار پوست اضافه در ناحیه شکم و پهلو برای هر فردی فرق می کند. جهت تعیین طول تقریبی برش می توانید در حالت نشسته کمی به جلو خم شوید خطی که در چین زیر شکم و پهلو تشکیل می شود تقریبا معادل با طول برش خواهد شد.خط برش جراحی کاملا توسط لباس زیر پوشیده و پنهان خواهد شد. در حین حال از نوعی لیزر درمانی نیز می توان جهت از بین بردن اسکار جراحی استفاده کرد و به سرعت آن را محو کرد در غیر این صورت طی زمان جای عمل جراحی زیبایی شکم خود به خود محو خواهد شد که ممکن است یک تا چند سال بسته به شرایط فیزیولوژیک بیمار طول بکشد.

    ۳- لیپوساکشن یا لیزر لیپولیز شکم و پهلو به تنهایی

    در این روش همانند دستگاه لیپوساکشن دستگاه دیگری به نام لیزر لیپولیز یا لیزر لیپوساکشن مورد استفاده قرار می گیرد. برتری این دستگاه نسبت به دستگاه لیپوساکشن معمولی در این است که دو طول موج لیزر دارد. یک طول موج لیزر برای لیز کردن چربی استفاده می شود. طول موج بعدی برای لیفت و جمع کردن شکم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب لیزر لیپولیز مراجعه کنید و یا اینجا کلیک کنید.

    ليپو آبدومينوپلاستي چگونه انجام مي شود؟

    اين روش ترکيبي از ليپوساکشن و جراحی شکم و پهلو است که در يک جلسه انجام مي شود. در ليپو آبدومينوپلاستي ابتدا ليپوساکشن کل شکم و پهلو انجام مي شود. اين کار باعث شل شدن پوست مي شود. سپس برش پوستي مانند آبدومينوپلاستي داده مي شود ولي آزادسازي فلپ به طور کامل انجام نشده و تا ناف و دور آن انجام مي شود.
    سپس آزادسازي فلپ در بالاي ناف به صورت محدود با زدن تونل به عرض حدود ۴ سانتي متر تا قسمت تحتاني استخوان جناغ انجام مي شود. در نتيجه بيشتر عروق خوني، لنفاتيک و اعصاب حفظ مي شوند . حدود ۸۰ درصد خون رساني ديواره شکم از طريق عروق خوني پرفوران صورت مي گيرد. که در اين روش اکثر آنها حفظ مي شوند. در صورت لزوم عضلات شکم در خط وسط در بالا و پايين ناف دوخته مي شوند(پليسه مي شوند ). در اثر ليپوساکشن فلپ پوستي بسيار انعطاف پذير مي شود. و به آساني به سمت پايين کشيده مي شود. و قسمت اضافي پوست برداشته وپوست دوخته مي شود. در نهايت محل ناف مشخص و بعد از دادن برش روي آن ،ناف بيرون آورده شده و بازسازي آن انجام مي شود.
    در اکثر بيماراني که کانديد عمل جراحی شکم و پهلو میباشند، مي توان ليپوآبدومينوپلاستي را انجام داد و درصد خطر آمبولی را بسیار کاهش داد.

    [​IMG]
    جراحی شکم قبل و بعد

    آيا مي توان جراحی زیبایی شکم و پهلو را با ليپوساکشن ساير قسمت ها در يک جلسه انجام داد؟

    بله،مي توان ليپوساکشن پشت يا کمر را همراه با ليپو آبدومينوپلاستي در يک جلسه انجام داد ولی نواحی دیگر از جمله لیپوساکشن ران و باسن را بهتر است به جلسات بعد موکول کرد زیرا زمان عمل طولانی می شود.

    جراحی زیبایی کوچک کردن دور تا دور شکم و پهلو

    این عمل یک عمل جراحی زیبایی وسیع شکم به همراه لیفت باسن است. اسکار این عمل دورتادور بدن بوده و به آن لیفت بدن گفته می شود. این عمل برای بیمارانی که کاهش وزن زیاد دارند مناسب است. و شلی و افتادگی پوست را کاملا اصلاح می کند. این روش یک بدن تراشی کامل است.

    جراحی شکم برای لاغری

    حداکثر کاهش وزن با عمل جراحی شکم و پهلو چقدر است ؟ و آیا عمل جراحی شکم و پهلو روشی برای کاهش وزن محسوب می شود؟ بسیار مهم است که بدانیم عمل جراحی زیبایی شکم و پهلو همراه با لیپوابدومینوپلاستی هیچ‌کدام برای کاهش وزن انجام نمی‌شوند و این عمل‌ها تنها برای کاهش سایز و تناسب اندام هستند. حداکثر وزنی که بیمار ازدست می‌دهد بین سه تا چهار کیلوگرم است.

    ۱۰ نکته مهم برای آمادگی های قبل از جراحی کوچک کردن شکم

    ۱- دو هفته قبل و بعد از عمل سیگار نکشید، سیگار عوارض زیادی داشته از جمله اینکه مانع ترمیم زخم می شود

    ۲- رژیم شدید قبل از عمل نگیرید و غذای متعادل و کامل بخورید زیرا رژیم غذایی سالم به ترمیم بهتر محل عمل شما کمک می کند.

    ۳- انجام آزمایشات لازم مانند

    CBC-FBS-BUN-CR-U A-HBSAG -HBSAB-HCVAB-HIV TEST

    ۴- مشاوره قلب برای افراد بالای ۴۰ سال

    ۵- سونوگرافی جدار و یا داخل شکم در صورت شک به ضایعه

    ۶- در صورت شک به فتق جدار شکم ، بهتر است قبل از عمل جراحی زیبایی شکم سونوگرافی جدار شکم انجام شود.

    ۷- افرادی که کم خونی دارند مجاز به انجام این عمل نیستند زیرا ممکن است کم خونی تشدید شود

    ۸- گاهی می توان قبل از عمل به بیمار خون تزریق کرد

    ۹- انجام آزمایش قند خون برای کاندیدای عمل جراحی ضروری است

    ۱۰- برای افراد دیابتی هم می توان عمل جراحی شکم را انجام داد اما برای جلوگیری از عوارض بعد از عمل حتما باید تحت نظر پزشک متخصص قند خون مبتلا به دیابت کنترل شود.

    عکس هایی که قبل از جراحی شکم گرفته می شود

    به طور کلی ۸ عکس قبل از جراحی شکم از بیمار گرفته می شود که این عکس ها از ناحیه گردن تا زانو در حالت بازوی باز و بسته گرفته می شود

    [​IMG]
    قبل و بعد جراحی شکم

    لیپوساکشن و لیزر لیپولیز به تنهایی

    در زنان ومردانی که افتادگی و شلی پوست شکم ندارند نیازی به عمل جراحی باز و کامل شکم نیست. معمولا خانم هایی که بارداری و زایمان نداشته اند پوست سفتی دارند. چاقی و بزرگی شکم با لیزر یا لیپوساکشن به تنهایی اصلاح می شود.



    [​IMG]
    ابدومینوپلاستی تامی تاک



    پیشنهاد دکتر زهرا سعادتی به کسانی که موفق به انجام این عمل خوب شده اند:

    ۱. اولین و مهمترین نکته ثابت نگه داشتن وزن حداقل به مدت ۶ ماه برای این کار بهتر است به یک مشاور تغذیه مراجعه کنید و برنامه غذایی صحیحی انتخاب کنید

    ۲. کنترل شرایط طبی: یعنی بیماری هایی مثل فشار خون بیماری های قلبی عروقی و دیابت را کنترل کنید هر چند که یکی از علل مهم بروز این بیماری ها چربی اضافی به خصوص در ناحیه شکمی است

    ۳. کنترل شرایط فیزیولوژیکی: مثلا داشتن انگیزه خوب و دلیلی واقعی برای انجام عمل جراحی شکم برخی بیماران بعد از زایمان مراجعه می کنند و انگیزه خوبی برای عمل جراحی زیبایی شکم دارند

    ۴. عادات و روش زندگی مناسب: سیگار نکشید از نوشیدنی های الکل دار و گازدار استفاده نکنید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و حرکات ورزشی و تحرک کافی روزانه را در برنامه خود قرار دهید

    ۵. داشتن آناتومی مناسب در جراحی زیبایی شکم شما موثر است مثلا نداشتن اسکارهای قبلی و یا شکم بیش از اندازه برجسته

    [​IMG]
    تامی تاک مردان

    به طور معمول جای خط عمل جراحی زیبایی شکم پس از یک سال محو می شود اما در مواردی که بهبودی به تاخیر می افتد می توان از لیزر برای محو کردن جای جراحی استفاده کرد

    جراحی شکم چقدر طول می کشد؟

    جراحی زیبایی شکم با ساکشن پهلوها به طور متوسط ۲ ساعت طول می کشد مگر اینکه ساکشن زیر خط سوتین نیز به جراحی شکم و پهلو اضافه شود و در این صورت طول مدت جراحی شکم به طور متوسط به ۳ ساعت افزایش می یابد.

    هزینه جراحی شکم هزینه آبدومینوپلاستی یا تامی تاک

    بعد از این که بیمار توسط پزشک متخصص ویزیت شد. هزینه نهایی توسط پزشک برآورد می شود که بستگی به وسعت جراحی و میزان چربی و مرکز جراحی و شرایط فیزیولوژیک بیمار هزینه ها متغییر است. قیمت عمل جراحی زیبایی شکم از ۵ میلیون تومان به بالا محاسبه می شود.

    [​IMG]
    ابدومینوپلاستی بعد از زایمان

    تصویر بالا جراحی شکم بعد از زایمان جهت کوچک کردن سایز شکم و برداشتن پوست اضافی. پیشنهاد می شود این جراحی زیبایی را با فاصله حدودا ۶ ماه بعد از زایمان انجام دهید. زیرا بعد از زایمان پوست شکم عضلات و به طور کل بافت ناحیه شکم تغییراتی خواهد داشت.

    [​IMG]
    تامی تاک مینی و تامی تاک ماژور

    [​IMG]
    ابدومینوپلاستی کامل

    سوالات متداول قبل از جراحی زیبایی شکم

    در این قسمت تعدادی از بیشترین سوال‌هایی که بیماران ممکن است با آن‌ها مواجه شوند را پاسخ داده‌ایم.

    آیا جراحی زیبایی شکم در درمان بی اختیاری ادرار تاثیر دارد؟

    ابدومینوپلاستی برای خارج کردن پوست اضافی و صفت کردن عضلات شکم استفاده می شود وثابت شده است که تا 60% بی اختیاری استرسی ادرار را بهبود می بخشد.

    آیا بعد از عمل جراحی زیبایی شکم از دست دادن وزن راحت است؟

    بله ، یک مسئله نشان داده خارج کردن چربی اضافی و لیپوساکشن در حین عمل جراحی زیبایی شکم باعث ادامه کاهش وزن بعد از عمل می شود.

    بافت چربی دارای یک هورمونی است که سبب افزایش اشتها می شود و وقتی چربی حذف می شود بیمار کمتر احساس گرسنگی می کند.

    آیا بیمه هزینه ابدومینوپلاستی را می دهد ؟

    خیر ، هیچ بیمه ای هزینه ی جراحی زیبایی شکم را نمی دهند به امید روزی که حداقل هزینه ابدومینوپلاستی درمانی را بدهند.

    آیا چاقی شکم بعد از عمل جراحی زیبایی شکم بر می گردد؟

    اگر شما وزن مختصری اضافه کنید خیر چاقی شکم بر نمیگردد ولی اگر افزایش وزن زیادی داشته باشید مجددا شکم چاق می شود

    آیا شما با عمل جراحی زیبایی شکم سایز کم می کنید؟

    بله بعد از عمل یک یا دو سایز و گاهی بعضی از بیماران بیشتر هم کم می کنند.

    عمل جراحی زیبایی شکم چقدر دردناک است ؟

    وقتی این عمل با عمل های دیگری جراحی زیبایی با هم انجام شوند ریسک عوارض بالا می رود ولی اگر به تنهایی انجام شود ریسک عوارض کمتر است.

    آیا بعد از عمل جراحی زیبایی شکم six pack داریم یا خیر ؟

    بهتر است که اول عمل جراحی زیبایی شکم انجام شود سپس بعد از بهبودی کامل جراحی six pack انجام شود.
     
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏22/11/21
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    عمل ابدومینوپلاستی برای برداشتن چربی های اضافه در ناحیه شکم و پهلو انجام میشه، این عمل برای کسانی که با ورزش کردن و یا بالا رفتن سنشون دچار افتادگی پوست در ناحیه شکم و پهلو شدن و یا حتی چربی های اضافه در این قسمت دارن خیلی مناسبه و می تونین با انجام این جراحی به یک اندام بسیار زیبا دست پیدا کنید. پزشک با توجه به شرایط شما نوع بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعیو برای جراحیتون انتخاب می کنه پس اصلا نیازی نیست که در مورد این موضوع نگران باشید یا استرس به خودتون راه بدید.