1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چراغ سیالیتیک اتاق عمل

شروع موضوع توسط hospitech ‏7/7/19 در انجمن بازارچه انجمن

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏13/1/19
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]

    چراغ‌های متحرک یا چراغ سیالیتیک برای ایجاد روشنایی در ناحیه عمل و فراهم ساختن دید بهتر جهت مکان جراحی در اتاق عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند. نور این چراغ‌ها توسط یک دکمه، کم و زیاد می‌شوند. دسته‌هایی که روی این چراغ قرار دارند امکان تنظیم ارتفاع را به جراح می‌دهند و این دسته‌ها خاصیت استریل پذیری نیز دارند. این چراغ‌ها توسط یک پایه به سقف اتاق عمل اتصال می‌یابند
    قابلیت های چراغ های سیالیتیک
    • قابلیت استفاده از LED های مدیکال رنگی (Multicolor)
    • قابلیت تنظیم Focus
    • استفاده از دوربین با کیفیت تصویر Full HD
    • دارای مانیتور جهت نمایش منطقه جراحی
    • امکان ارتباط با Smart Hospital
    • امکان Video Conference
    • امکان کنترل از طریق تبلت و تلفن همراه
    • امکان کنترل از طریق ریموت IR
    • استفاده از Laser pointer
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/7/19
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏5/6/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    حالا منم یه چیزی در رابطه با تخت اتاق عمل بنویسم. به نظرم بد نیست بدونیم

    تخت های جراحی یک سطح بلند را فراهم می کنند که بدن بیمار در هنگام جراحی بر روی آن قرار می گیرد و باعث استحکام قرار گرفتن بیمار مي شود و زاويه ديد بهتري در جراحی ممکن می سازد. این تخت ها به گونه ای طراحی می شوند که موقعیت های مختلف بیمار را در جراحی های خاص امکان پذبر باشد و همچنین از بیمار در مقابل جابجایی بیش از حد ، ضربه و تحرک محافظت می کنند. برخی از تخت ها سازگار با C-Arm هستند.


    تخت های ارتوپدی ، تخت های جراحی تخصصی هستند که علاوه بر قابلیت های تخت های جنرال ، وسیله هایی برای نگهداشتن و یا کشش اندام بیمار در حین جراحی ارتوپدی ، بر روی آنها تعبیه می شود که از آنها در جراحی های اندام فوقانی (شانه ، ستون فقرات) و اندام تحتانی استفاده می شود.

    اصول عملکرد تخت های جراحي
    این گونه تخت ها از یک رویه مستطیل شکل از جنس فلز ، پلاستیک یا کامپوزیت فیبر کربن ، پلاستیک و آهن تشکیل شده اند که بر روی یک پایه ثابت و یا متحرک قرار دارند

    تخت ها و بخش های مختلف آنها توسط چرخ دنده های مکانیکی و یا پیستون های هیدرولیکی بالا ، پایین شده و به صورت دستی و یا الکتریکی کنترل می شوند.

    تخت ها می توانند موقعیت های ترندلنبرگ (Trendelenburg ، سر پایین و پا بالا) ، ترندلنبرگ معکوس (Reverse Trendelenburg ، سر بالا و پا پایین) ، کج شدن جانبی (Lateral Tilt) و یا افقی استاندارد را داشته باشند.

    تمام این موقعیت ها در جراحی های خاص کاربرد داشته و به کاربر، آزادی عمل بیشتری در حین جراحی می دهد. تخت های ارتوپدی معمولا از رویه هایی ساخته می شوند که اشعه ایکس از آنها گذر کرده و می توان کاست رادیولوژی را در زیر آنها برای تصویربرداری قرار داد. اکثر تخت ها از حداقل سه قسمت به هم لولا شده تشکیل شده اند. بخش های اصلی شامل سر، بدن و پاها می باشد. در برخی از تخت ها قسمت بالا برنده کلیه نیزوجود دارد

    مشکلات عمده تخت های جراحی

    یکی از مشکلات بوجود آمده در زمینه این تجهیزات، وقوع آتش سوزی در اتاق عمل می باشد که به علت نفوذ مایعات به پایه تخت و ایجاد اتصال کوتاه در سیستم های الکتریکی دستگاه رخ می دهد.

    اگرچه تخت های اتاق عمل در مقابل نفود مایعات به داخل پایه دستگاه عایق کاری می شوند اما این حفاظ ، ممکن است به علل گوناگونی (مانند طراحی نامناسب ، شستشوی زیاد ، تعمیرات غیر اصولی) از بین برود.


    منبع:پاوان طب (فروش انواع تخت های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی)
    پاوان طب. تولید کننده ی تخت بیمارستانی
     
    Anoosh از این پست تشکر کرده است.