1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

صفحه ارایی وطراحی کاتالوگ

شروع موضوع توسط hora27 ‏13/6/19 در انجمن گرافیک

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏13/6/19
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    اهمیت طراحی جلد كتاب یا مجله
    مهمترین رکن کتاب سازی و صفحه آرایی جلد كتاب است که نقش آن پوشش و حفاظت صفحات كتاب است. در طراحی جلد کتاب علاوه بر در نظرگرفتن زیبایی ، استحکام آن و استفاده از مواد مرغوب در ساخت آن اهمیت بسیاری دارد. طراحی جلدی زیبا برای حفظ كتاب از اهمیت بالایی در صفحه آرایی برخوردار است. در گذشته جلد كتابهای قدیمی با پوست و چرم و پارچه های مقاوم تهیه میشد . در صفحه آرایی های امروزی نیز از پوست و چرم مصنوعی و پارچه های زیبا برای صحافی كتابهای نفیس و ارزشمند استفاده می شود. برخی از صحافان جعبه و یا صندوق نیز برای حفاظت بیشتر از کتاب های ارزشمند تولید می کنند. با توجه افزایش استفاده انسان ها از کتاب ها برای صحافی کتاب ها و مجلات از جلد های ساده و مقوایی استفاده می شود. البته با پیشرفت تکنولوژی در صفحه آرایی کتاب ها و فراهم شدن امکانات بسیار زیاد صفحه آرایی طرح ها و رنگ های متنوعی برای جلد کتاب ها تولید می شود . امروزه در طراحی جلد کتاب ها علاوه توجه به جنبه محافظتی کتاب به زیبایی طراحی و اثربخشی آن در خواننده نیز توجه می شود. در صفحه آرایی و طراحی جلد کتاب ، موضوع و محتوای کتاب در قالب طرح و تصویر با جلوه ای زیبا برای تاثیرگذاری در رویحه مخاطب نمایان می شود . نام و عنوان کتاب متناسب با طراحی روی جلد درج می شود. طرح روی جلد كتابهای امروزی تنوع بسیار زیادی نسبت به گذشته دارند . این تنوع که شامل جنس کتاب نیز می شود را می توانید با مراجعه به فروشگاه ها و کتابخانه ها مشاهده کنید. اما نکته مهم که در خدمات صفحه آرایی شرکت افراگرافیک به آن توجه ویژه ای می شود به کارگیری اصول طراحی منحصربفرد در پاسخگویی به نیازهای مخاطبان و خواننده و فهم بهتر موضوع کتاب با مشاهده جلد کتاب است . در صفحه آرایی اصولی شرکت افراگرافیک اثری هنری که با موضوع کتاب تلفیق شده خلق خواهد شد که بدون شک اثرگذاری بسیار زیادی در مخاطب خود خواهد داشت.

    عناصر تشکیل دهنده جلد کتاب :
    جنس جلد كتاب ، عنوان كتاب ، طراحی جلد ، نشان و علامت ناشر ، عطف و پشت جلد كه در برخی مواقع ساده و در برخی شامل اطلاعاتی در خصوص متن كتاب ، نشان ، علامت و آدرس ناشر و قیمت كتاب و باركد و نیز مؤلف و مترجم می شود.

    طراحی شناسنامه كتاب
    منظور از شناسنامه کتاب ارائه اطلاعاتی از کتاب شامل نام كتاب، مؤلف، مترجم، ویراستار، لیتوگرافی، چاپخانه، تعداد نسخه های چاپ شده و نوبت و تاریخ جاپ و مشخصات ناشر می باشد که می تواند در قالب گرافیکی و رنگ بندی زیبا و چشم نواز طراحی شود .
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏13/6/19