1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نکاتی در مورد نوشتن رزومه

شروع موضوع توسط AftabGardoon ‏8/6/19 در انجمن مقالات آموزشی

Tags:
  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    پروفایل شبکه‌های اجتماعی شما نباید خالی یا ضعیف یاشد

    بله، پروفایل شما در شبکه‌های اجتماعی موقع استخدام دیده‌ می‌شود. یک تحقیق نشان می‌دهد که یک سوم استخدام‌کنندگان به پروفایل های متقاضیان رجوع می‌کنند. تحقیق دیگری می‌گوید که 92 درصد شرکت‌ها در فرآیند استخدام از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. بنابراین اگر در لینکدین یا گوگل پلاس با افراد متخصص صنعت خود در ارتباط نیستید، شغلی را که برایش رزومه فرستادید، فراموش کنید. مطمئن باشید که در حوزه کاری خود به‌روز هستید و و تحولات آن را می‌شناسید و نشان بدهید که می‌توانید با ارتباطات خود مشکلات را حل کنید.
     
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    از دید اول شخص ننویسید

    آن‌ها می‌دانند که این شما هستید که این رزومه را فرستاده‌اید، بنابراین لازم نیست که بیش از حد از کلمه «من» استفاده کنید. «مسئول روابط عمومی شرکت...» همان «من مسئول روابط عمومی شرکت ... بودم» است. راه مناسب این است که از عباراتی استفاده کنید در وهله اول عمل را به ذهن متبادر کند، مانند «مدیریت شده...» و «طراحی شده ...».
     
  3. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    وظایف روزانه را فهرست نکنید

    اغلب مردم نمی‌خواهند بدانند که شما روز به روز چه کارهایی را انجام می‌دهید و کم‌تر از همه، مدیران استخدام. آن‌ها فرض را براین می گذارند که شما می‌دانید که این کارها را چگونه انجام می‌دهند! در عوض، چیزی که آن‌ها به دنبال آن هستند این است که چه نتایج و دست‌آوردهایی داشته‌اید؛ چطور شما درآمدها را افزایش و هزینه‌ها را کاهش داده و بهره‌وری را بالا برده‌اید.
     
  4. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    از موفقیت‌های مبهم ننویسید

    وقتی شما ادعا می‌کنید که موفقیتی به دست آورده‌اید باید بتوانید به وضوح نشانش بدهید. این کافی نیست که بگویید فلان پروژه را در مدت تعیین شده انجام داده‌اید. در اینجا، به جزییات بیشتری نیاز دارید؛ مثلا چطور با افتتاح شعبه جدید فلان شرکت در فلان جا توانستید 33 درصد مشتری جدید جذب کنید.
     
  5. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    گلوله‌باران نکنید

    شاید به نظر برسد که استفاده از بولت‌ها‌ (دایره‌های مشکی) به خواننده متن کمک می‌کند، اما وقتی مدیر استخدام فقط دایره سیاه ببیند، احتمالا از ادامه خواندن صرف‌نظر می کند. بهتر است که رزومه خود را با ترکیب مناسبی از بولت‌ها و جملات آراسته کنید تا نقاط حساس، با دایره‌های سیاه، بیشتر به چشم بیاید.
     
  6. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    اغراق نکنید

    مدیر استخدام می‌خواهد تمام حقیقت را درباره شما بداند و چیزی غیر از آن را نه. بعضی از متقاضیان فکر می‌کنند یک دروغ و یا اغراق، اینجا و آنجا به کسی بر نمی‌خورد. اما دُم خروس بالاخره بیرون خواهد زد.
     
  7. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    از نشانی ایمیل کاری خود استفاده نکنید

    بنا به دلایل مشخصی، مدیران استخدام معمولا تمایلی ندارند که از طریق ایمیل‌آدرس جایی که در حال حاضر در آنجا مشغول هستید با شما تماس بگیرند. این برای شما هم امن‌تر و مطمئن‌تر است. به جای استفاده از یک ایمیل آدرس خودمانی، بهتر است از یک نشانی که اسم واقعی شما در آن هست استفاده کنید.
     
  8. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    یک رزومه آماده برای همه نفرستید

    بعضی‌ها یک رزومه آماده می‌کنند و برای درخواست هر شغلی همان را می‌فرستند. این اشتباه بزرگی است. هر شغلی مقتضیات خاص خود را دارد و مهارت‌ها و تجربه‌های خودش را می‌طلبد. به یاد داشته باشید که هر استخدام‌کننده‌ای در جستجوی رزومه‌ای است که با مشخصات شرکتش مطابقت بیشتری داشته باشد؛ پس رزومه‌ای برای تمام فصول، ارزش چندانی ندارد.
     
  9. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    در مورد معرفی‌نامه‌ها چیزی ننویسید

    آیا می‌دانید که 99 درصد متقاضیان در رزومه خود می‌نویسند: «در صورت نیاز معرفی‌نامه‌ها ارایه خواهد شد». این تلف کردن یک خط از فضای باارزشی است که حداکثر می تواند دو صفحه باشد. به جای آن فهرستی از کسانی که شما را تائید می‌کنند تهیه کنید و اگر در مصاحبه از شما خواستند ارایه دهید. البته از قبل با آن‌ها تماس بگیرید تا آمادگی داشته باشند که در صورت لزوم به شما معرفی‌نامه بدهند.
     
  10. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/17
    ارسال ها:
    5,336
    تشکر شده:
    42,669
    امتیاز دستاورد:
    113
    نامه پوششی (Cover Letters) نفرستید

    بعضی‌ها علاوه بر رزومه، برگه دیگری هم می‌فرستند که توضیح بیشتری از مهارت‌ها و توانایی‌های خود و دلایل انتخاب شغل مورد نظر می‌دهند. امروزه تقریبا همه کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که این کار بی‌فاید و تلف کردن زمان و فضای حیاتی است. کسی آن را نمی‌خواند. اگر شرکتی که به آن تقاضا داده‌اید چنین چیزی از شما خواست می‌توانید برایش تهیه کنید.